Hallo tweakers,
Ik ben van plan om binnenkort een game pc samen te stellen van rond de 1500 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil deze pc vooral gaan gebruiken om te gamen en om video's te bewerken. Bij gamen moet je dan denken aan games als Far Cry 4 en GTA V. Videobewerken doe ik in Sony Vegas Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo'n 1500 euro exclusief verzendkosten. Ik ben van plan hem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alleen nog maar een razer muis. Voor de rest heb ik dus nog helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Eigenlijk alles dus nog, inclusief een toetsenbord en 2 monitoren. (Zie mijn wenslijst onderaan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst Intel en Nvidia, tenzij er heel veel voordelen zitten aan andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De pc moet snel zijn: daarom wil ik graag een SSD hebben.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar ik wil wel graag de uitdaging aangaan.
Ik heb al een redelijk wenslijstje samengesteld (volgensmij
), alleen ik zou graag willen weten of jullie nog verbeteringen kunnen doorvoeren.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Ik ben van plan om binnenkort een game pc samen te stellen van rond de 1500 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil deze pc vooral gaan gebruiken om te gamen en om video's te bewerken. Bij gamen moet je dan denken aan games als Far Cry 4 en GTA V. Videobewerken doe ik in Sony Vegas Pro.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo'n 1500 euro exclusief verzendkosten. Ik ben van plan hem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alleen nog maar een razer muis. Voor de rest heb ik dus nog helemaal niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Eigenlijk alles dus nog, inclusief een toetsenbord en 2 monitoren. (Zie mijn wenslijst onderaan)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst Intel en Nvidia, tenzij er heel veel voordelen zitten aan andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De pc moet snel zijn: daarom wil ik graag een SSD hebben.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar ik wil wel graag de uitdaging aangaan.
Ik heb al een redelijk wenslijstje samengesteld (volgensmij
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 144,95 | € 144,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,90 | € 378,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,- | € 51,- |
| 1 | BitFenix Shadow | € 62,95 | € 62,95 |
| 2 | Samsung Syncmaster S22D390Q Zwart | € 125,- | € 250,- |
| 1 | Razer DeathStalker | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16 | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 84,95 | € 84,95 |