Toon posts:

Advies nodig: Upgrade of Reparatie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Dit is mijn huidige pc stats:
Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz + Zalman CNPS9900 CPU koeler
AMD Radeon HD 7870XT Sapphire
MSI moederboard B75MA-P45
Ram: 13GB
Opslag 1TB +120SSD
Windows8 64-bit

probleem alleen is dat ik spellen zoals CoD AW niet eens meer op low kan spelen zonder dat alles vastloopt en moet rebooten. dit gaat ook voor andere games op die ik normaal gesproken op normal gewoon aan meot kunnen. mijn vraag bij deze is: is dit systeem werkelijk zo slecht en moet ik upgraden of kan er een ander probleem zijn ?
alvast heel erg bedankt en excuses mocht dit het verkeerde topic zijn. :?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Enige wat eigenlijk geüpgraded moet worden is je videokaart, meer niet. Komen we meteen bij het volgende, waarom de standaard lay-out weghalen? Wat is je budget bijvoorbeeld? En wat heb je zelf in gedachten?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:14
Op zich zou deze combi makkelijk alles moeten kunnen spelen op medium/high..
Oudere spellen op ultra.

Dus er is iets anders aan de hand. Heb je al wat dingen gechecked? De temperaturen van je cpu en je videokaart ok? Loopt de harde schijf vast? Al een keer geprobeerd de drivers van je videokaart opnieuw te installeren? Enzovoort :)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
13GB RAM?

Heb je ook een voeding? Anders is het niet raar dat je pc niet werkt :p Zo ja, welke?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een 7870 moet cod zeker of low kunnen draaien. Heb je veel processen draaien? Heb je Windows al eens opnieuw geïnstalleerd (niet dat dat direct moet, maar misschien heb je dat al wel geprobeerd?) Heb je de laatste drivers?

Hoi!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
En ook handig welken resolutie? Want 4k dan wel 3xmonitor setup. Kan heel veel van je gpu vragen. En daar vinden we niets over.

Verwijderd

Topicstarter
@Brooky wilde eerlijk gezegd alleen de videokaart upgraden maar zo nodig kon processor ook wel mee.
@joris eigenlijk 14 GB en voeding(scan met can i run it en dit liet maar 13 zien, don't know why). en voeding is een Aerocool AP-550. ging er van uit dat het 650 watt was maar nog eens de doos nagekeken blijkt dit 550 te zijn.
@Baloes nee ik bent niet zo thuis in het nagaan van temperaturen maar de drivers zouden tip top moeten zijn. heb hiervoor zelfs een driver-installer geinstalleert om er zeker van te kunnen zijn.
@EWK heb tijdens het gamen buiten de game niks meer aan staan, op de virus scanner op standby na dan.
en ook Windows is 2 maanden geleden nog opnieuw geinstalleert.
@loki gebruik enkel 1 scherm 23inch

is dit voldoende info ? :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoe is je geheugen samengesteld?
3x4GB + 1x2GB? Of nog anders?

Hoi!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:52:

@loki gebruik enkel 1 scherm 23inch

is dit voldoende info ? :)
De grootte maakt niet uit :P . Wel de resolutie. Als je het model opgeeft kan ik opzoeken welke resolutie je hebt als je dat niet weet :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:12:
[...]

De grootte maakt niet uit :P . Wel de resolutie. Als je het model opgeeft kan ik opzoeken welke resolutie je hebt als je dat niet weet :)
haha ow sorry xD resolutie 1920 x 1080 deze wilde je weten ? O-)

• Baloes
Als ik dit reviewtje bekijk http://pclab.pl/art58906-4.html dan moet jouw kaart COD zelfs op de hoogste instellingen kunnen draaien..

De temps van je CPU en GPU kun je checken met een programmatje als MSI afterburner :

http://download.msi.com/uti_exe/vga/MSIAfterburnerSetup.zip (link download meteen = betrouwbaar. Eerst even uitpakken met winrar of winzip)

Met dit programma kun je heel veel dingen monitoren. Temps en belasting van je CPU en GPU bijvoorbeeld.

Dus je krijgt geen BSOD's maar gewoon vastlopers? Zou lijkt op een probleem met drivers of geheugen hoewel dat zo ff lastig vast te stellen is natuurlijk.

Welke drivers draai je nu precies en wanneer zijn de vastlopers begonnen?
Mijn 7970 werd ook niet heel vrolijk vanaf AMD 14.12 drivers..
In spellen als BF4 kreeg ik vastlopers met soundloop waarna ik het hele systeem kon rebooten...

Heb je voordat de crashes begonnen andere hardware toegevoegd? Bv. extra RAM of zo? (vanwege die ongebruikelijke 13GB)

Verwijderd

Topicstarter
@Baloes, thnks heb hem net geinstalleert ga gelijk even kijken wat het te vertellen heeft.
eerste paar keer was de vastloper dermate erg dat ik pc moest rebooten, na opstarten gaf spel zelf aan dat er setting naar beneden moesten en vervolgens nogsteeds na een tijdje spelen (20minuten) liep het spel vast maar soms loopt het geluid gewoon door en kan ik het simpelweg afsluiten met taakbeheer.
drivers kan ik geen wijs meer uit, destijds alles van cd geinstalleert en automatisch laten updaten, met deze problemen dus driveragent geinstalleert maar die geeft na iedere download vanuit daarzelf ook nog aan dat ze out of date zijn |:(
hoe kan ik die het beste controleren en indien nodig updaten ? :/
ook hardware is niet veranderd waardoor problemen zijn ontstaan, altijd al minder aangekund op hardware dan verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 14:27 ]

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Als je wat internet en hij doet het oke en je doet iets zwaars en hij loopt vast, lijkt het mij iets met de voeding te zijn. Heb je een kennis met een PC waar je je kaart even kan proberen?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Even controle:

Je monitor zit aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord via een hdmi kabel, hoop ik?

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
haha ja klopt gewoon op videokaart maar geen hdmi, op vga omdat hdmi niet werkte.

• Baloes
Je driversversie is als het goed is te zien met MSI afterburner. Updaten kan gewoon via de site van AMD : http://support.amd.com/en-us/download en gooi dan dat automatische update programmatje van je PC.

Dat je PC van begin af aan altijd met lagere settings heeft gedraaid dan mogelijk duidt natuurlijk meteen al op een probleem.

En zoals EWK al eerder vroeg : hoe is je RAM opgebouwd? 3x4GB + 1x1GB of zo? En zijn de gebruikte sticks die in dual staan hetzelfde qua specs?

En verder is het idd nooit een slecht idee om als je daartoe in de gelegenheid bent je GPU in een ander systeem uit te testen.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Er is waarschijnlijk wat mis met je PC.

Waar ik aan denk is ook dat werkgeheugen, het kan zijn dat die niet goed samenwerken. Je hebt 3 verschillende soorten modules?

Het kan anders ook nog weleens in de software zitten, windows opnieuw installeren kan oplossing bieden, en uiteraard de drivers updaten, en temperaturen nachecken.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
8 GB DDR3-1600 en 4 GB DDR3-1600, geheugen beide van kingston.
Drivers geupdate en geeft momenteel 9.14.10.0.1029 Catalyst 14.4 kan dat kloppen ?
en klopt ja in het begin vergde geen van mijn spellen zoveel van de pc dat het te merken was dat er problemen waren maar na verloop van tijd zwaardere spellen gaan spelen en daar zijn de trouwe problemen dan.
Pagina: 1