past een Scythe Mugen SCINF-1000 op een asus A88X-PRO?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-11-2022
hallo allemaal.

Ik heb hier dus een oude scythe mugen liggen en vroeg me af of het zou kunnen passen op de nieuwe generatie moederborden zoals een asus A88X-PRO?

ik heb deze cooler gekregen van mijn neef, deze zat op een oud systeem met socket lga775 dat hij niet meer gebruikte.
In feite gebruik ik het systeem op dit moment.

heb verschillende sites afgezocht en ben een beetje verward geraakt.
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=2215&page=1
Volgens deze link kan het dus wel gebruikt worden op een FM2+ socket.
Maar op een andere pagina van de zelfde site wordt enkel de FM2 aangegeven.

De bevestigingen voor amd heb ik niet en zouden nog ergens bij mijn neef kunnen liggen,
maar ik betwijfel of de oude bevestiging kan gebruikt worden op een nieuw moederbord.

Kan ik het nu wel of niet gebruiken op de FM2+ socket?
en ten tweede: kan ik gewoon de oude amd bevestiging gebruiken op het nieuwe moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
http://nl.hardware.info/forum/threads/koeler-am2-fm2.267226/

je zal alleen wel de bevestigingen moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
okee bedankt.

Had zelf al de beslissing genomen om in eens een cooler te kopen met betere performance.
het zou onozel zijn een heel nieuw systeem in elkaar steken en daar dan een oude lelijke cooler op te zetten, niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
lelijk, een mooie tower cooler zou ik dit noemen hoor.
Als het maar goed werkt zo ik denken, ze monteren in ieder geval lekker makkelijk

en oh ja, oriiginele vraag, FM2 en FM2+ zijn anders wbt pins van de cpu maar het plastic ding van de socket is gelijk dus een FM cooler past op een FM2+ socket
http://www.tomshardware.c...s/id-2119130/fm2-fm2.html

[ Voor 45% gewijzigd door Silent7 op 06-06-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Scythe Mugen SCINF-1000 op een asus A88X-PRO moet gewoon kunnen.

Mij is het volgende gelukt :

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/productreview/1920x1080/82109.jpg?d=1398692095

Scythe Mugen SCINF-1000 op een ASUS Z87-A Haswell moederbord

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
Silent7 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:27:
lelijk, een mooie tower cooler zou ik dit noemen hoor.
Als het maar goed werkt zo ik denken, ze monteren in ieder geval lekker makkelijk

en oh ja, oriiginele vraag, FM2 en FM2+ zijn anders wbt pins van de cpu maar het plastic ding van de socket is gelijk dus een FM cooler past op een FM2+ socket
http://www.tomshardware.c...s/id-2119130/fm2-fm2.html
Best wel mooi inderdaad maar had de verkeerde woord keuze gebruikt.
Wat ik bedoelde was dat hij niet praktisch is en nogal snel in de weg komt te zitten van ram geheugen en pci- sloten, onhandig was het woord dat ik bedoelde.

ja wat verwarring allemaal niet met je kan doen. maar je hebt wel gelijk.

Bedankt voor de duidelijke foto. Nooit gedacht dat er nog mensen waren met zo'n oud ding en hetzelfde idee hadden. Hoe kom je aan de juiste bevestiging?

[ Voor 9% gewijzigd door Lauw90 op 07-06-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De juiste bevestiging is gewoon te bestellen bij scythe.
Vul dit formulier in : http://www.scythe-eu.com/en/support/request.html

En vraag of je de SCINF-1000 passend kan maken op je moederbord. Vermeld voor de volledigheid welke onderdelen van de koeler je allemaal hebt.
Lauw90 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:05:
[...]
Nooit gedacht dat er nog mensen waren met zo'n oud ding en hetzelfde idee hadden.
Die nieuwe versies zijn niet verbeterd, maar zijn eigenlijk costdown versies met slechtere koelprestaties. Je zou wel gek zijn om een nieuwe koerer te kopen die slechter presteerst, dan enkel wat accesoires om je huidige koeler aan te passen.

[ Voor 44% gewijzigd door Lip op 07-06-2015 01:03 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
ja ik had de mugen 3 en 4 vergeleken met de mugen 2 en hadden inderdaad weinig verschil, pas boven de 125W begon het verschil duidelijk groter te worden.

de mugen 2 daar een tegen was wel een verbetering maar dat kwam volgens mij door de ventilator en niet perse door het nieuwe cooler model.

dus wat je eigenlijk aan raad is gewoon een nieuwe ventilator kopen of misschien 2 om een push/pull setup te creëren?

[ Voor 91% gewijzigd door Lauw90 op 07-06-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
heheh ik heb er hier 1 staan zelf, mjn vrouw is niet bijster gek op die coolers dus er staat er maar 1 in de kast waar ik dan nieuwe post tussen de ribben schuif. De mugen is er 1 van, samen met de goudkleurige waaier van zalman wissel ik ze af.

Ik zou gewoon eens in de doos kijken, wellicht zit er nog een juiste set spullen bij anders gewoon een setje bestellen.
Via V&A een nette fan kopen als je er toevallig 1 voorbij ziet komen en als dat niet genoeg is later alsnog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
zo zonder ventilator gaat het nog maar eens je een ventilator aansluit en installeert zit je toch met een probleem voor de ram-sticks, niet ?

Wanneer ik een cryorig h7 gebruik heb ik dit probleem niet en heb ik zelfs het voordeel dat de ram voor een onbepaald percentage mee gekoeld wordt. de airflow is ook beter maar dat kan wel aan de ventilator liggen.

waarom is je vrouw er niet gek op dan?

[ Voor 38% gewijzigd door Lauw90 op 07-06-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee hoor dat past gewoon in een Antec Performance One P182 met Corsair high profile geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iRYLd7vi9oNOiDQ2DY4H5W1D/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauw90
het probleem bevond zich bij het installeren van een ram cooler. ik kan de cpu fan verwisselen van kant maar is het dan niet beter dat ik hem laat zuigen in plaats van blazen, zodat de warme lucht meteen oor naar buiten kan afgevoerd worden? ik heb trouwens net dezelfde kast als op de foto.

[ Voor 83% gewijzigd door Lauw90 op 09-06-2015 03:41 ]

Pagina: 1