Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop grafische vormgeving e.d.

Pagina: 1
Acties:

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 09:08
Wat ga je met je laptop doen?
Na alweer ruim 5 jaar met een Dell te werken begin ik me wat te storen aan de laptop, doordat deze kleine gebreken begint te vertonen. Daarnaast is het 17,3" formaat me net te groot en wil ik over op een 15" formaat die vooral wat dunner en lichter is, zodat ik hem makkelijker mee kan nemen in mijn aktetas. 15" vind ik een mooi formaat en kleiner heeft niet mijn voorkeur.

Naast de dagelijkse dingen maak ik veel gebruik van programma's als Photoshop, Illustrator, Indesign en AutoCad, waar de bestanden met regelmaat erg grote vormen aan nemen. Mijn huidige laptop heeft het vaak zo moeilijk dat hij bij toepassen van filters of kopieren van grote elementen besluit dat hij het niet aan kan ik ik weer een deel van mijn werk verloren ben. Ik moet er dus zeker van zijn dat hij te allen tijde mijn bestanden en programma's aan kan.

Wat is je budget?
In de range €800-€1200 (liever niet hoger)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal zo nu en dan mee op reis moeten, maar zal weinig gebruikt worden op plaatsen waar geen stroom in de buurt is. Echter is het fijn om ten minste een film af te kunnen kijken zonder halverwege aan de stroom te moeten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik veel met grafische programma's werk wil ik een goed scherm. Ik zit zelf te denken aan een IPS scherm met goed contrast en heldere natuurgetrouwe kleuren. Daarnaast wil dat er ten minste 128GB (oid) SSD in zit en bij voorkeur nog een beetje meer ruimte, maar dit mag ook een gewone HDD zijn.

Mijn huidige laptop staat constant te blazen en maakt dus veel lawaai. Daar erger ik mij vreselijk aan...

Tot slot gaat mijn voorkeur (vanzelfsprekend... ) uit naar degelijke bouwkwaliteit, bij voorkeur meer richting metaal dan alles van plastic. Dun vind ik fijn, gewicht maakt me niet erg veel uit.

Ik ben al enige tijd bezig met het grote aanbod aan laptops door te spitten. Ik ga bij het filteren uit van een Core i7 om het aanbod wat te beperken. Gebruik ik de pricewatch, dan kom ik voornamelijk het merk Asus tegen met een enkele Acer, Lenovo en Toshiba. Acer kan ik beter laten vallen, als ik op negatieve verhalen van jaren terug af ga? De Toshiba modellen schijnen qua bouwkwaliteit niet top te zijn en ik vind de wijze waarop het scherm aan de rest van het apparaat vast zit niet erg fijn ogen. Lenovo is nieuw voor mij. Ik lees bij de Y50, die ik qua model erg fraai vind, wel in diverse reviews dat het scherm erg tegenvalt, wat voor mij nogal een afknapper is.

[ Voor 20% gewijzigd door JohanPG op 06-06-2015 21:44 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Ik weet dat Acer jarenlang min of meer ellende geproduceerd heeft (niet helemaal waar, want ze hanteerde ook lagere prijzen), maar de huidige V15 en V17 nitro modellen zijn toch echt niet verkeerd. Deze Acer is bijvoorbeeld een leuke optie: pricewatch: Acer Aspire VN7-591G-767P
Je hebt dan eigenlijk alles wat je nodig hebt; Een kwalitatief goed scherm, snelle moderne CPU & GPU, een 128GB SSD + 500 GB HDD en genoeg geheugen om te beginnen. Wat wel een serieus punt van aandacht is, is het missen van een DisplayPort aansluiting. Er is alleen een HDMI 1.4 aansluiting aanwezig en dat houdt in dat als je een externe 4K monitor zou willen aansluiten, je niet verder komt dan 30Hz.

Een leuk alternatief komt uit de hoek van MSI: pricewatch: MSI GE60 2QD-896NL (Apache)
De GE60 heeft dezelfde Ci7 4720HQ als de bovengenoemde Acer, maar de GPU is een beetje langzamer. Voor grafische programma's prima, voor games redelijk. Het geheugen is hetzelfde, maar het grote voordeel van de MSI is de dubbel zo grote opslagcapaciteit t.o.v. de Acer, namelijk een 256GB SSD en een 1TB HDD. Daarnaast biedt de MSI wél een DisplayPort 1.2 aansluiting, dus een 4K monitor aansluiten met een 60Hz signaal is geen probleem.

Asus biedt ook nog een optie met de pricewatch: Asus N551JB-CN030H
Dit model heeft de minste GPU van de 3 (voor games eigenlijk niet interessant te noemen, maar voor Lightroom en Photoshop prima), maar biedt verder alles wat je nodig hebt. Degelijk scherm, 128GB SSD (zit stiekem wel snel vol) en een 1TB HDD.

Alle drie de laptops hebben standaard Dual-Band WiFi wat ik altijd wel een voordeel vind.

Some infinities are bigger than others.

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik zat er zelf ook al veel naar te kijken. Op het bovenstaande heb ik eigenlijk alleen maar toe te voegen dat het misschien ook verstandig is om te kijken of je een laptop uit Duitsland via Amazon wilt halen (wel kijken of je dan wel om kan gaan met het qwertz toetsenbord, ik weet niet of dat heel anders is). Ik weet ook niet hoe het met garantie zit, maar het is op de meeste laptops van 1000-1200 euro toch zo'n 100-200 euro goedkoper dan in Nederland.

Dan kan je namelijk een redelijke/goede videokaart, de gtx 965m met i7 4720hq krijgen voor ongeveer 1200 euro op http://www.amazon.de/MSI-...&sr=8-1&keywords=msi+ge62. Bijna alles wat je in de eisenlijst hebt, alleen dus niet een heel goed ips display en helaas geen ssd

Overigens heb je misschien de oude reviews over de lenevo y50 gelezen, want de nieuwe generatie heeft alweer een IPS paneel( niet heel goed, maar een enorme verbetering tov van de eerdere generatie)

[ Voor 5% gewijzigd door DaanfunnyQ op 07-06-2015 22:46 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

DaanfunnyQ schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:41:
Ik zat er zelf ook al veel naar te kijken. Op het bovenstaande heb ik eigenlijk alleen maar toe te voegen dat het misschien ook verstandig is om te kijken of je een laptop uit Duitsland via Amazon wilt halen (wel kijken of je dan wel om kan gaan met het qwertz toetsenbord, ik weet niet of dat heel anders is). Ik weet ook niet hoe het met garantie zit, maar het is op de meeste laptops van 1000-1200 euro toch zo'n 100-200 euro goedkoper dan in Nederland.

Dan kan je namelijk een redelijke/goede videokaart, de gtx 965m met i7 4720hq krijgen voor ongeveer 1200 euro op http://www.amazon.de/MSI-...&sr=8-1&keywords=msi+ge62. Bijna alles wat je in de eisenlijst hebt, alleen dus niet een heel goed ips display en helaas geen ssd

Overigens heb je misschien de oude reviews over de lenevo y50 gelezen, want de nieuwe generatie heeft alweer een IPS paneel( niet heel goed, maar een enorme verbetering tov van de eerdere generatie)
Dit is, zoals het lijkt, toch wel een beetje vanuit het gamer perspectief bekeken. Voor de grafisch vormgeven in Photoshop en Illustrator etc, maakt het niet uit of je nou een GT 940m, een GTX 790m hebt, of alles wat daar tussenin zit. Juist een goed scherm en juist een SSD schijf zijn belangrijk en dan noem je precies 2 laptops op die dat allebei niet bezitten. De nieuwe Lenovo Y50-70 heeft inderdaad een beter scherm dan zijn voorganger, maar ondanks dat het een IPS paneel is, blijft het voor grafische doeleinde vér ondermaats. Niet aan beginnen dus.

Some infinities are bigger than others.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Ik adviseer je de potentiele laptops op te zoeken op amazon.com en daar de reviews te lezen.

Want qua specs zijn er een boel interessante, maar qua durability etc. zijn er toch behoorlijk wat verschillen.

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 09:08
Bedankt allen voor de reacties. De laptops die Major_ton noemt lijken alle drie erg goed te voldoen aan mijn eisen. Met oog op de toekomst is het misschien helemaal niet gek om ook te denken aan een output voor 4k schermen inderdaad.

De MSI lijkt mij de koploper, afgaande op de specs. Ik probeer binnenkort de laptops eens in het echte te bekijken bij bijvoorbeeld MediaMark, om te kijken hoe de schermen zich verhouden ten opzichte van elkaar en hoe ik de bouwkwaliteit van de verschillende laptops vind. De MSI vind ik qua uitstraling namelijk weer wat lomp (niet dat dit doorslaggevend zal zijn natuurlijk.)
Pagina: 1