Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zakelijke/werklaptop 700-900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop:

Wat ga je met je laptop doen?
Geen hele spannende dingen, voornamelijk gebruiken voor werk: word, excel, internet. Ik heb vaak een hoop tabs en programma's openstaan (incl. iTunes), maar geen video-, fotobewerking of gaming. Ik zoek vooral een snelle computer die een tijdje meekan, videokaart is niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is: een goed scherm, minstens 256gb opslag.

Wat is je budget?
700-900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet elke dag, maar wel regelmatig (1-2 keer per week)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf wat zitten snuffelen, onder andere bij de BBG. Nadeel is dat de laptops die daar aangeraden worden vooral inzetten op een videokaart, terwijl ik liever een SSD heb (of betere bouwkwaliteit).
Ik heb deze twee alternatieven gevonden, toevallig allebei van Toshiba, en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-12R
Zit aan de onderkant van mijn budget, ziet er degelijk uit. Videokaart is niet geweldig maar dat heb ik niet nodig, verder is het een lichte laptop. Nadeel: geen ssd.

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15F
Is 150 euro duurder, maar wel een betere processor en een ssd. Wel minder ram (8 ipv 16) maar 16 is misschien overkill.

Ik neig zelf naar de eerste, mede omdat ik er later nog een ssd in kan zetten. Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegen aankijken. Verder ben ik deze toshiba's maar een paar keer tegen gekomen op het forum (die laatste staat bijv. niet in de top 3 van de BBG), terwijl het toch een mooie laptop lijkt. Zie ik iets over het hoofd?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Mijn voorkeur zou juist uitgaan naar de 2de optie van je. Bij het eerste model kom ik er niet uit wat voor een soort paneel gebruikt wordt, maar de kans is groot dat het een ranzig TN paneel is. Het tweede model biedt in ieder geval wél een IPS paneel. Daarnaast bezit hij een snellere en modernere CPU en een prima SSD. 8GB RAM is echt meer dan genoeg voor je wensen, die 16GB van het eerste model slaat nergens op.

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord. Volgens de Toshiba-site heeft de eerste optie ook een IPS-scherm (
http://www.toshiba.nl/lap...50-b/satellite-s50-b-12r/).
Ik twijfel een beetje over de CPU. Volgens benchmarksites is het verschil tussen de i7 4510u en i7 5500 vrijwel verwaarloosbaar. Of is het een groot voordeel dat de laatste een jaartje jonger is?
Zo niet, dan is de keuze min of meer tussen 150 euro minder betalen voor geen 256gb-ssd of 150 meer voor wel een 256gb-ssd. Of heeft iemand nog andere modellen?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Je kan vokr 180 euro zelf een 500gb ssd erin plaatsen, voor 100 euro een 250gb ssd. Ik zou dan die 1e nemen met een 500gb ssd als dat in je budget past/nodig hebt :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Dank, ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik weet echter helemaal niks van SSDs. Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom welke maat SSD ik moet hebben? Ik las op een forum over een iets ander model dat het geen 2.5" ssd moet zijn maar mSATA (zie https://forum.toshiba.eu/...o-add-addional-SSD-or-HDD). Maar hoe kom ik erachter of dit ook voor de s50-b-12r geldt?