Toon posts:

Serveroverzichtje

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand (Femme?) eens een helder overzichtje maken van alle servers, dus de specs, hun taken en de operating systems enzo.

Ik ben het overzicht allang kwijt, hoor constant allerlei namen, en dan is er weer een probleem met deze server, en dan weer met die, en dan krijgt deze server weer een ander OS en die server weer een geheugenupgrade.

Kortom, ik hoop op een helder overzicht, zodat ik het weer enigzins begrijp. :)

En er zou ook nog een artikel komen over de hosting van Tweakers toch? Ben daar ook wel benieuwd naar. Wanneer komt dat?

/me is benieuwd... :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction is ook benieuwd.

Dat overzichtje is ook een idee ja.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:38
wat ik hier gehoord heb is dat als de verhuizing achter de rug is, femme of iemand anders van de crew zo'n schemaatje zou maken (stond hier een tijdje geleden moet je ff zoeken)

Maak je eigen poll

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<Center>[img]"http://tweakers.net/ext/i.dsp/992798182.jpg"[/img]</center>

Van boven naar beneden:

- Aphrodite (webserver, momenteel stuk): Tbird 1000, MSI K7T Pro2A, 512MB PC133, 20GB Maxtor IDE, ACM 2U rackmount

- Apollo (2de dbserver): Dual PIII-1000, Asus CUV4X-D, 2GB PC133, Adaptec 3200S RAID, 2x Quantum Atlas 10K II 18,2GB RAID 1, Maxtor 20GB IDE bootdrive, 3U Antec rackmount

- Athena (webserver - t.net + Fok!): Tbird 1000, MSI K7T Pro2A, 786MB PC100 ECC, Adaptec 29160, 3x IBM 9,1GB SoftRAID 5, 4U Highlight/BonChic rackmount

- Arshia (webserver - GoT): Tbird 1200, MSI K7T Pro Turbo, 512MB PC133, 20GB Maxtor IDE, ProCase 2U rackmount

- Odin (webserver - T.net): Tbird 1000, MSI K7T Pro2A, 512MB PC133, 15GB Maxtor IDE, ProCase 2U rackmount

- Artemis (1e dbserver): Dual PIII-1000, SuperMicro 370DLE, 2GB PC133 ECC Registered, AMI MegaRAID Elite 1500, 3x Seagate Cheetah X15 RAID 5 (+ hot spare, moet er nog ingezet worden), Western Digital 20GB IDE bootdrive, 4U CI-Design rackmount

De onderste server is Sphinx, de game server van Strikerz.net

De t.net servers zijn aangesloten op een APC Masterswitch waarmee de machines op afstand gereboot kunnen worden.

<center>[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/992798520.jpg"[/img]</center>

Dan zijn er nog twee 16-poorts manageable Micronet SP1616B switches en een Level One 16-poorts non-manageable switch. De Micronet's hebben we voor een erg schappelijke prijs kunnen kopen en omdat ze VLAN ondersteunen is de Level One switch er ook meteen overbodig mee geworden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat elke Micronet switch twee VLAN's gaat draaien voor het interne en externe verkeer. De webservers en database servers zijn op het dubbel op het interne netwerk aangesloten en de LVS'en (die nog niet klaar zijn) zowel op het externe als interne netwerk. Dan krijg je zoiets als dit:

<center>[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/992461346.gif"[/img]</center>

Op dit moment hebben we 1 Micronet switch direct op de Summit 4 core switch van TrueServer. De 2de Micronet switch heeft z'n uplink nu nog via de 1de Micronet switch, maar de 2de moet ook een directe link naar TrueServer krijgen zodat-ie onafhankelijk wordt van de 1e switch.

Check voor pics van de verhuizing: http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=trueserver+verhuizing&DB=images

• Buzzman
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/991176455.gif

Deze is ook wel interessant :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Ik weet niet of het al "mag" :P

webservers:
<li>Athena1 - AMD Tbird 1Ghz 768MB
<li>Odin2 - AMD Tbird 1Ghz 512MB
<li>Aphrodite - AMD Tbird 1Ghz 512MB
<li>Arshia3 - AMD Tbird 1,2Ghz 512MB

Alle WebServers zijn voorzien van een 20GB 7200rpm IDE HD.
1 Doet ook wat NFS en heeft hierom ook 3(/4?) SCSI IBM Neptune 9,1GB schijven.
2 Krijgt nieuwe naam
3 Krijgt nieuwe naam

DataBeesten:
<li> Artemis1 - Dual P3 1Ghz, 2GB intern, 4x 18,1GB Cheetah X15
<li> Apollo - Dual P3 1Ghz, 2GB intern, 2x Atlas10k ][

1 - Krijgt nieuwe naam.

LVS-bakken:
<li> LVS-1 - AMD Classic 800Mhz, 256MB
<li> LVS-2 - AMD Duron 800Mhz, 256MB

De LVS machines moeten nog geconfigged worden, hoe dit precies gaat worden is mij nog niet duidelijk :)
Ook de namen zijn nog niet bekend :)

[edit] De tering, wie heeft er nog een type-cursusje voor mij liggen? Ik ben echt veeeel te traag :P

Bericht hierboven

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 22:12
Misschien ook een idee om de webserver stats weer te fixen (de data grafiekjes van Athena en Artemis doen t niet)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uhm, er waren toch 2 Athlon Classic 800's (van athena en aphrodite), waar is die 2e dan gebleven?

Virussen? Scan ze hier!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:14 schreef Pc123 het volgende:
Misschien ook een idee om de webserver stats weer te fixen (de data grafiekjes van Athena en Artemis doen t niet)
Dat heeft op het moment niet echt prioriteit, sorry.

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:15 schreef wildhagen het volgende:
Uhm, er waren toch 2 Athlon Classic 800's (van athena en aphrodite), waar is die 2e dan gebleven?
In Sphinx, die hebben we gedoneerd :)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:12 schreef Buzzman het volgende:
[afbeelding]

Deze is ook wel interessant :)
Nou nog even uitleggen dat er geen donder meer van klopt :P

Het wordt als volgt:

Verkeer komt binnen op een switch (redundant uitgevoerd).
Gaat naar LVS (is gelijk vuurmuur).
Van daar naar 2e switch (nogmaals redundant uitgevoerd).
Vandaar naar de webservers, die hun taak doen, net als de databeesten. Dan gaat het via de interne switch terug naar de LVS machines, en via die eerst switch weer naar buiten.

Als ik van die mooie plaatjes kon maken, deed ik het :P

Bericht hierboven

Verwijderd

Waarom nieuwe namen?

• BOOTZ
  • Laatst online: 13-11 09:38
Op zondag 17 juni 2001 20:13 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

[edit] De tering, wie heeft er nog een type-cursusje voor mij liggen? Ik ben echt veeeel te traag :P
moet je gewoon veel typen komt dat vanzelf :)

Maak je eigen poll

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zondag 17 juni 2001 20:19 schreef Floris Diemel het volgende:

Als ik van die mooie plaatjes kon maken, deed ik het :P
<center>[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/989416667.gif"[/img]</center>

Verwijderd

Femme met welk programma maak jij die plaatjes?

Verwijderd

Waarom krijgen al die servers nieuwe namen :?

Dat van Arshia kan k nog vatten, maar de andere servers :?

[edit] Weer eens te laat... :(

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 19:50
Op zondag 17 juni 2001 20:27 schreef Femme het volgende:

[..]

<center>[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/989416667.gif"[/img]</center>
wat is een redundant switch en wat is een LVS director :?

\o/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 17 juni 2001 20:30 schreef Arshia het volgende:

[..]

wat is een redundant switch en wat is een LVS director :?
Redundant: fault-tolerant uitgevoerd, dus bijvoorbeeld 2 exemplaren. Mocht er een uitvallen, kan de ander het overnemen (als het goed is ;) )

Virussen? Scan ze hier!

• Onno
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 20:27 schreef Femme het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/989416667.gif
Hier zie ik niet echt een VLAN voor 't externe netwerk in terug? :?

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 19:50
Op zondag 17 juni 2001 20:31 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Redundant: fault-tolerant uitgevoerd, dus bijvoorbeeld 2 exemplaren. Mocht er een uitvallen, kan de ander het overnemen (als het goed is ;) )
dan snap ik het nog niet echt :?
wat is fault-tolerant :?

\o/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 17 juni 2001 20:32 schreef Arshia het volgende:

[..]

Dat staat achter de dubbele punt in mijn vorige post: dus bijvoorbeeld 2 exemplaren. Mocht er een uitvallen, kan de ander het overnemen

Virussen? Scan ze hier!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zondag 17 juni 2001 20:28 schreef foryourinfo het volgende:
Femme met welk programma maak jij die plaatjes?
Gewoon met Fotosop :) Ik heb wel wat geleend van Rackspace.com :) .
wat is een redundant switch en wat is een LVS director
De LVS director is een load balancer, die verdeelt de binnenkomende requests (voor pagina's, plaatjes enz.) over de vier webservers. De aanvraag wordt dan doorgesluisd naar de server die het minst druk is.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:25 schreef MeneerTim het volgende:
Waarom nieuwe namen?
Omdat Athena geen naam is voor een Webserver.
Arshia is geen Griekse godin is.
Omdat Artemis geen naam is voor een DataBeest server.
Omdat Odin niet begint met een "A".
Op zondag 17 juni 2001 20:32 schreef Arshia het volgende:
Dat als er eentje kapot gaat, de andere het over kan nemen (in dit geval).

domme fout geweest

Bericht hierboven

• Onno
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 20:34 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Omdat Athena geen naam is voor een Webserver.
Arshia is geen Griekse god is.
Omdat Artemis geen naam is voor een DataBeest server.
Omdat Odin niet begint met een "A".
[..]
Odin is ook geen Griekse god hoor. (Artemis en Athena ook niet trouwens, dat zijn Griekse godinnen :P)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:37 schreef Onno het volgende:

[..]

Odin is ook geen Griekse god hoor. (Artemis en Athena ook niet trouwens, dat zijn Griekse godinnen :P)
Damn jah, je hebt gelijk |:(
Even aanpassen.

Bericht hierboven

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alleen beginnen de mooie griekse namen beginnend met een 'A' een beetje op te raken.

http://www3.sympatico.ca/untangle/greek.html

Iris :* is mooi :) .
Chimera is cool.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ajax, Achilles, Atlas. Klinkt toch lekker?

Atlas, was dat overigens niet de God die de aarde tilde? Zou wel toepasselijk zijn voor een zware server (Artemis dus).

Virussen? Scan ze hier!

• Floor-is

Floor-is

5.2

-------------------
DB-Server1 - Athena
-------------------
+ Naam: Pallas Athena
+ Functie: Database Server
+ Beroep: Godin van de Wijsheid
+ Leeftijd: niet precies na te gaan
+ Goddelijk teken: Helm, Speer en Schild, vergezeld door een uil.

Mag ik mij voorstellen, Pallas Athena is mijn naam, Dochter van Zeus en Godin van de Wijsheid. Geëerd wordt ik door u, door mijn naam verbonden te krijgen aan uw Kennis, opgeslagen in wat u stervelingen een Database Server noemt. Het is waar, mijn Naam werd korte tijd door onverlaten aan een webserver geschonken. Zoals u al is verteld, zijn wij goden natuurlijk niet om zomaar opzij gezet te worden. Mijn toorn heeft duidelijk haar sporen nagelaten. Een heel wijs besluit om mijn naam in ere te herstellen.

Hoor aan mijn verhaal over hoe ik tot u gekomen ben.

Het was nog voor mijn vader met Hera trouwde, dat hij samen kwam met Metis, een van de aantrekkelijkste der godinnen in het hemelrijk. Vaak fluisterde zij hem raad in, maar langetijd weigerde zij de zijne te worden. Uiteindelijk gaf zij dan toch op. Het was reeds toen zij zwanger was van mij dat moeder aarde, Gaia, haar kleinzoon, mijn vader, de vreselijke voorspelling dat Metis hem eerst een Dochter zou schenken, maar dat een zoon die daar eventueel op zou volgen hem het zelfde zou aandoen als dat hij zijn vader had aangedaan. Om dit te verkomen at hij zijn geliefde op.
Na een korte tijd kreeg hij een enorme hooofdpijn, en kwam zijn broer Hephaistos, smid der goden, er aan te pas zijn hoofd open te klieven om na te gaan wat dit veroorzaakte. Met alle wijsheid en intelligentie van mijn ouders, Zeus en Metis, werd ik daar geboren, in een schitterend gewaad met verblindende helm een scherpe speer en een stevig schild. Wees gerust, hoewel mijn wapenuitrusting anders zou doen vermoeden is oorlog niet veel voor mij. Veel interessanter is de krijgskunst er omheen en het sluiten van vredesverdragen dan het brute geweld. Wee uw gebeente echter wanneer u mij kwaad maakt. Ik kan u ook in het verderf storten als u mij unheus bejegend.

Bij het ontstaan van de stad werd een wedstrijd uitgeschreven tussen mij en mijn oom Poseidon, God van de zee, wie zijn naam zou mogen schenken aan de nieuwe bloem van welvaard. Hoewel de gift van Poseidon indrukwekkend was, Paarden die de bevolking in oorlogen bij zou staan, werd mijn gift toch als het beste gezien. Olijf bomen, waarvan de takken de Vrede symboliseren, en de vruchten en het hout de welvaard van Athene zouden doen bloeien.

Toen Athene daar eenmaal toe instaat was werd mij gegeven de beroemde tempel op de Acropolis, het Parthenon, met een beeld van goud en ivoor van mij.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------
DB-Server2 - Apollo
-------------------
+ Naam: Apollo
+ Functie: DB Server
+ Beroep: God van de schone kunsten en orde, de zon en geneeskunst.
+ Leeftijd: wederom niet precies na te gaan
+ Goddelijk teken: Ik ga veelal vergezeld van mijn lier, maar ook met pijlen kan ik goed overweg!

Als god van het orakel in Delphi, ben ik het die tot de mensen spreek, hun adviserend over de wil van mijn vader. Als zijn zoon bezit ik evenals Athena zijn kennis. Niet meer dan logisch dus dat ook ik een Database zal beheren.

Geboren ben ik van zachtmoedige Leto, ben ik Apollo, als tweelingbroer van Artemis. Hoewel een dochter van 2 Titanen, was Leto een mild en lieftallig. Geen wonder dat Zeus zijn aandacht aan haar schonk. Toen zij zwanger van ons was werd zij door de Python, een draak, over de hele wereld gejaagd. Natuurlijk zat de jaloerse Hera hier achter. Zeus heeft haar gered, en naar Delos gebracht. Een jaar oud heb ik de draak verslagen bij Delphi, alwaar het beest het orakel van Gaia, moeder aarde bewaakte. Die plaats heb ik ingenomen, en sindsdien heb ik daar de hellenen antwoord gegeven op hun vragen, via de tong van de Pythia, die op een kruk boven een spleet in de aarde in trance naar mijn stem luistert. Het antwoord is echter alleen voor degeen die het antwoord waardig is. Alleen een goed verstaander, zal mijn aanwijzingen begrijpen.
Veelal speel ik graag op mijn lier, maar daarnaast bescherm ik mijn dierbaren met mijn boog, laat ik de genezende kracht uitgaan van de natuur.

--------------------
Webserver1 - Artemis
--------------------
+ Naam: Artemis
+ Functie: Webserver
+ Beroep: Godin van de Maan en de Jacht
+ Leeftijd: Net zo oud als mijn broer Apollo
+ Goddelijk teken: Met mijn pijl en boog, en mijn prachtige hert, ben ik een speelse verschijning.

Als godin van de jacht is mijn naam misschien wat minder voor de hand liggend. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen. Ook ik ben zeker een toonbeeld van goddelijkheid. Daarnaast waak ik als maangodin over de nachtelijke uren die door de Tweakers wordne doorgebracht.

Ook ik ben geboren van Leto de schone, mijn broer heeft reeds van onze afkoms konde gedaan, dus dat is niet langer nodig. Godin van de Maan en de Jacht ben ik ook. Ik beheers het licht van de maan en al wat er in leeft. En zoals het een direct afstammeling van Zeus betaamt, heb ik lagere goden die voormij de maan verder bewegen. Dit geeft mij ook de tijd voor andere, belangerijke zaken. Ik sta de vrouwen bij bij hun bevalling, en bescherm de hulpelozen. Veelal wordt ik afgebeeld met een jong hertje, het dier dat mij zo bekoort. Zo schoon als dat ik ben, wens ik niet zomaar benaderd te worden door mannen. Het lot wat je treft is duidelijk als je weet hoe ik Aktaion heb gestraft. Hij Heeft mij aanschouwd terwijl ik mij aan het baden was. Na veranderd te zijn in een hert, heb ik hem door zijn eigen honden laten verslinden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------
Webserver2 - Aphrodite
----------------------
+ Naam: Aphrodite
+ Beroep: Godin van Schoonheid en de Liefe
+ Leeftijd: daar vraagt men een dame toch niet naar?
+ Goddelijk teken: Niet nodig, mijn verschijnig is al voldoende u te verblinden

Logisch dan ook dat ik de beschermvrouwe ben van de server die uw uiterlijk verzorgd. Naar mij vernoemd, de webserver, zult u zien hoe belangerijk ik ben. Aan kennis heb je niets, als het u niet door mij in mooie leesbare vorm wordt aangerijkt.

Hihi, men vertelt wel dat ik uit het schuim der zeeen geboren ben. Zelfs de Goden zouden niet instaat zijn mijn schoonheid voort te brengen. Hoewel grappig en zeker vermakelijk is dit slechts een verromantisering van mijn verschijning.

Neen, voortgekomen ben ik uit de liefde tussen Zeus en zijn eerste geliefde, Dione. Dione is een dochter van het eerste goden paar Ouranos en Gaia, en daarom ook is het dat mijn kracht in de liefde zo groot is.
Geheim is het met wie der Olympische Goden ik samen ben gekomen, maar het resultaat treft u allen, Eros mijn zoon (Erotiek komt in uw woordenboek hier over voor). Helaas een bengel, en niet zelden handelt hij op eigen wil. Laat ik u ervan verzekeren dat uw liefdes smarten ook door mij gevoeld zijn. Het was vermoedelijk een van mijn ooms, Ares, die mijn geluk met een sterveling vernietigde door mijn geliefde Adonis (Adoratie in uw woordenboek) te doden in de gedaante van een vervaarlijk wild zwijn.

Het zal u niet vreemd zijn, ik ben de mooiste van het heelal, en hoedt u dus voor mijn wraad over uw ijdelheid. Verblind mij niet met jaloezie of het vergaat u zoals Psyche: Zij werd zo zeer met mij vergeleken dat ik Eros heb gezegd haar verliefd te maken op de lelijkste man die maar te vinden was. Ach, dat de kluns zichzelf verwonden moest toen hij haar zag. Ingefluisterd heb ik toen haar zussen, omdat zij zo tots er op was dat het een god was met wie zij de liefde deelde, dat het nooit een god kon zijn, en gehuld door de duisternis zou dit vast een lelijke kleine man zijn. In verwarring gebracht door haar zussen heeft zij toen licht gemaakt in het bijzijn van Eros, waarna hij niet anders kon dan verdwijnen. Jarenlang nog heeft zij over de Aarde gezworven opzoek naar de god die zij gezien had. Het is dat Eros zijn grootvader dreigde niet langer meer god van de Liefde te zijn dat deze vrouw nectar te drinken kreeg, en onstervelijk geworden voorgoed bij mijn zoon blijven kon. Het is de wil van Zeus, en zal me er maar bij neer moeten leggen. Maar niet na de garantie van Zeus zelf dat ik het ben die ongeslagen de mooiste van Hemel en aarde is en blijft.

Niet zo plomp en zwaar uitgevoerd, maar licht en luchtig en vlot is mijn beschermeling

------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------
Webserver3 - Achelois
---------------------
+ Naam: Achelois
+ Beroep: Maan Godin
+ Leeftijd: ?
+ Goddelijk teken: ?

Godin van de maan ben ik, wakend over de donkere tweaker nachten. Van mijn daden is niets bekend, ik hou mij liever op de achtergrond.

------------------
Webserver4 - Aegea
------------------
+ Naam: Aegea
+ Beroep: Dochter van de zon
+ Leeftijd:
+ Goddelijk teken: ?

Schoon en stralend als ik ben mag ook ik een webserver onder mijn hoede nemen. Van mij is vooral bekend hoe ik in bescherming werd genomen door moeder aarde, toen de Titanen de Olumpus bestormden. Zodoende was het donker hier op aarde.
-------------------
FS-server1 - Aeolus
-------------------
+ Naam: Aeolus
+ Functie: Coda Fileserver
+ Beroep: God van de wind
+ Leeftijd: een vrij jonge god, maar mijn leeftijd blijft een raadsel
+ Goddelijk teken: de Wind

Zoon van een stervelijke, ben ik een lagere god, en voer slechts de wensen uit van de hogere goden. Op hun commando laat ik de windrichtingen los. Heel treffent zoals mijn beschermeling de de bestanden aangeeft naar de servers die het product leveren. Ik ben dus slechts op de achtergrond bezig.

Ooit kwam bij mij aan de Held Odysseus, op zijn lange 10-jarige tocht. Om zijn thuisreis te bespoedigen gaf ik met hem mee de zak met de windrichtingen. Helaas, jaloers als zij waren, openden zijn mannen toen hij in slaap was gevallen de zak, opzoek naar de rijkdommen die zij er in vermoedden. De enorme stormen die ontstaan bij het ongecontroleerd vrijlaten van de windrichtingen werden hen bijna fataal. Na de enorme storm spoelden ze aan op een eiland, verder weg van huis dan ooit.
Zo had ik het in gedachten :)

[Edit] Webservers hebben dus iets met licht.
DataBase servers met orde en wijsheid. :)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:38 schreef Femme het volgende:
Alleen beginnen de mooie griekse namen beginnend met een 'A' een beetje op te raken.

http://www3.sympatico.ca/untangle/greek.html

Iris :* is mooi :) .
Chimera is cool.
Aanvankelijk wilde ik Spinx en Chimera gebruiken voor de LVS servers, maar omdat de (game)server van Reinder al Sphinx heet, gaat dat niet lukken vrees ik. Chimera en Iris, ik zal er eens goed over nadenken :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:33 schreef Femme het volgende:

[..]

Gewoon met Fotosop :) Ik heb wel wat geleend van Rackspace.com :) .
[..]
Femme, wat heb je 'geleend' en welke functies binnen fotoshop heb je gebruikt?

• Onno
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 20:38 schreef Femme het volgende:
Chimera is cool.
Maar geen god(in). ;(

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 20:44 schreef Onno het volgende:

[..]

Maar geen god(in). ;(
[edit] Veranderd: Strikt gezien kan je Chimera zien als vrouwelijk omdat Chimera in het Grieks zij-geit betekent en wel degelijk vrouwelijk is in die zin...
The chimera of Greek myth is the offspring of Echinda and Typhon. From the Greek meaning "she-goat" the Chimera is a fire breathing creature that has the body of a goat, the head of a lion and the tail of a serpent.
Maar je hebt gelijk, het is geen [b]Godin[/b]...

Bericht hierboven

• Onno
  • Niet online
Het ging me niet om het geslacht Floris. :P

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zondag 17 juni 2001 20:43 schreef foryourinfo het volgende:

[..]

Femme, wat heb je 'geleend' en welke functies binnen fotoshop heb je gebruikt?
Ik heb die plaatjes van de servers eruit gevisd en wat ge-enhanced. De rest heb ik er zelf omheen gebouwd. Gewoon een beetje met layers prutsen. Lijntjes tekenen, drop shadowtjes maken, gradients trekken, kleurtjes hue-en enz.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:50 schreef Femme het volgende:

[..]

Ik heb die plaatjes van de servers eruit gevisd en wat ge-enhanced. De rest heb ik er zelf omheen gebouwd. Gewoon een beetje met layers prutsen. Lijntjes tekenen, drop shadowtjes maken, gradients trekken, kleurtjes hue-en enz.
Hartelijk dank :). I appreciate it :P

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik vind Circe wel iets hebben voor de 2e LVS eigenlijk, ook geen Godin, maar wel een persoon met redelijk veel krachten... Die het licht kan laten vervagen, wat wel leuk is aangezien je, als je niet door de LVS heenkomt, je niet bij de webservers komt. (Die allemaal namen hebben van Godinnen die iets met licht te maken hebben.)
She was able to darken the heavens by hiding the moon or the sun behind clouds, and destroy her enemies with poisonous juices, calling to her aid Nyx, Chaos or Hecate. In her presence and because of her enchantments the trees could move, the ground rumble and the trees around her turn white.
[Toevoeging] Ik heb het net vluchtig doorgekeken, deze dame kan ook heel wat "nadelen" hebben hoor :P

[Toevoeging 2] Wh00t, Cotys is ook gaaf, echt leuk om al die God(inn)en weer eens bij elkaar te zien. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Voor diegenen die het interesseert:

Hier is mijn (voor)naam van afgeleid:
Chloris
( Meliboea )
Greek goddess of flowers. Her Roman equivalent was the goddess Flora.

Bericht hierboven

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 22:12
Nog een naam:

Asclepius - the god of healing.

Voor een backup load balancer misschien? :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Asklepios
( Asclepius, Roman Aesculapius )
Greek god of healing and patron deity of physicians. Son of Apollo and the nymph Coronis. Husband of Epione. Father of Hygieia (health) and Panacea (all-healing). A deified mortal, Asklepios was not worshipped as a god until post-Homeric times. Homer refers to him only as a skillful physician, and it was Apollo who was regarded as the god of healing until that role was taken over by his son beginning in the fifth century BC. His cult originated in Thessaly (the location of the oldest known temple honouring him), where he was said to have been raised by the centaur Cheiron, who taught him the art of healing. Zeus,fearing that Asklepios might make men immortal, killed him with a thunderbolt.Asklepios was generally depicted as a bearded man wearing a robe that leaves his breast uncovered. His attribute is a staff with a snake coiled about it. (The staff used today as a symbol of the medical profession is actually the winged caduceus of Hermes.)

Bericht hierboven

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

---------------------
LVS - Arethusa
LVS - Alpheus
---------------------
+ Naam: Arethusa en Alpheus
+ Functie: Loadbalancing servers
+ Beroep: Waternimpf en riviergod
+ Leeftijd: ...
+ Goddelijk teken: Waterbron

Arethusa en Alpeus zijn wij. Alpheus werd zo verliefd op mij dat ik er van schrok en weg vluchtte naar sicilie. Aldaar verhoorde Artemis mij, en veranderde mij in een waterbron. Alpeus kon het niet verdragen, en door de grond heen vermenden onze wateren, om zo in eenheid uit de bronnen te vloeien. Hieruit komt ook onze taak voort. Wij zijn het waar je uiteindelijk contact mee hebt, en waar na alles samengevoedg te hebben de informatie van Tweakers naar jullie bezoekers toegestuurd wordt.
---------------------
Atlas lijkt me meer een naam voor een backop Coda server...

enne, als je denkt dat we binnenkort door de griegse goden, godinnen e.d. met een A zijn, THINK AGAIN. Tegen de tijd dat je daar door bent ben je multi-miljoenair.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat lijken mij 2 hele mooie naampjes :)

Bericht hierboven

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12 16:19

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Nouja...natuurlijk helemaaal geen voorkeur voor AMD;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 22:10 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Nouja...natuurlijk helemaaal geen voorkeur voor AMD;)
Een gekregen paard kijk je niet in de bek zeggen ze wel eens ;)

Bericht hierboven

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zondag 17 juni 2001 20:31 schreef Onno het volgende:

[..]

Hier zie ik niet echt een VLAN voor 't externe netwerk in terug? :?
Dat plaatje is een maand geleden gemaakt toen de plannen nog iets anders waren.

Verwijderd

Je kan ze natuurlijk ook gewoon Harrie, Henk, Anton, Archibald en Engelbert noemen..

Waarom eigenlijk Griekse godinnen? Gewoon omdat het mooi is?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 17 juni 2001 22:30 schreef MeneerTim het volgende:
Je kan ze natuurlijk ook gewoon Harrie, Henk, Anton, Archibald en Engelbert noemen..

Omdat dat zo hoort zegmaar, het is vrij normaal dat servers naar Griekse Godinnen worden genoemd, kijk maar eens naar de servers bij andere sites. (AnandTech maar niet meerekenen, die noemt ze gewoon WS-1 enzo... Beetje lam :P )

Bericht hierboven

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op zondag 17 juni 2001 22:30 schreef MeneerTim het volgende:

Tss, wat verwacht je dat al die modjes en adjes anders met al hun tijd doen? :+

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 17 juni 2001 21:24 schreef Firefox het volgende:
---------------------
LVS - Arethusa
LVS - Alpheus
---------------------
+ Naam: Arethusa en Alpheus
+ Functie: Loadbalancing servers
+ Beroep: Waternimpf en riviergod
+ Leeftijd: ...
+ Goddelijk teken: Waterbron

Arethusa en Alpeus zijn wij. Alpheus werd zo verliefd op mij dat ik er van schrok en weg vluchtte naar sicilie. Aldaar verhoorde Artemis mij, en veranderde mij in een waterbron. Alpeus kon het niet verdragen, en door de grond heen vermenden onze wateren, om zo in eenheid uit de bronnen te vloeien. Hieruit komt ook onze taak voort. Wij zijn het waar je uiteindelijk contact mee hebt, en waar na alles samengevoedg te hebben de informatie van Tweakers naar jullie bezoekers toegestuurd wordt.
---------------------
Atlas lijkt me meer een naam voor een backop Coda server...

enne, als je denkt dat we binnenkort door de griegse goden, godinnen e.d. met een A zijn, THINK AGAIN. Tegen de tijd dat je daar door bent ben je multi-miljoenair.
Hej VuurVos; tijd niet gezien... hoest ermee?

Leuk verhaaltje trouwens weer. :)

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Oi Kai.... Ik zie jou nog wel hoor... gewoon niet zo erg veel interesse meer, totdat mijn mooie meisjes en hun later bijgekomen trawanten weer in het geding komen...

Iemand zich ooit afgevraagd hoe het komt dat er zo inene een DB crashed?

Enig idee hoe snel die Olympische Goden kwaad werden? tsja, de onverlaat die Athena haar DB ontneemt kan natuurlijk zitten wachten op wraak. De enige manier om dat weer goed te maken is om het weer terug te zetten zoals het hoorde te wezen.

Hopelijk is dat genoeg, want de hoogmoed der stervelingen die de wensen van de goden tart wordt vaak tot in het einde der dagen door hen gestraft. Neem zo bijvoorbeeld Leto, moeder van Apollo en Artemis. Hoe gekrent die zich voelde door een stervelinge die pochte over haar vele kinderen. Apollo schoot al haar zonen, haar man doorboorde zichzelf uit verdriet, maar nog wist zij niet van ophouden. Veranderd in een rots, aan de bron van een rivier, is zij nu gedwongen tot in het einde der dagen te huilen, nadat ook haar 7 dochters het leven lieten.

En zo hevig kan zijn, de wraak der goden!

Cheers!

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh lol, ik krijg weer allemaal 'Latijn' herinneringen :P

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:34
Ik vind mezelf toch ook wel mooi als een backup-server ofzow *D

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Kees
  • Laatst online: 10:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
veeeeel te moeilijke naam :P
ben ik gewoon 5 minuten bezig een naam in te voeren :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 16:37

Martijn02

/* No Comment */

Ik kom wel meer soorten namen tegen voor servers hoor.

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een cartman, kyle, en een kenny (die is inderdaad ietsje te vaak gestorven)

en extern hebben we nog een bergje asterix en obelix namen: Asterix en Obelix dus, en een Patrix (vrij naar de beheerder) maar nu ze met abraracourcix en acatarinetabellatchitchix (ze bestaan echt!) dreigen te beginnen vind ik het toch minder leuk.

Meer mensen die in hun bedrijf of hobbie leuke series servernamen hebben?

(Planeten zie je ook wel eens trouwens)

/edit Excusez moi, Is wel een beetje off-topic geloof ik, ik heb even gezocht, en heb een aantal topix over servernamen gevonden. Sorry :D

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Wij hebben:
jupiter & saturnus etc (Romeinse goden?)

• Nielsz
  • Niet online
Werk: Allemaal klotenamen: 'internet', 'internet2', 'dbexact' enzo.
happyfun: 'nikita' (droomvrouw van mr happyfun), 'marlinde' (mijn vriendin en droomvrouw)

• Destruction
  • Laatst online: 12:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 06 september 2001 23:58 schreef Martijn02 het volgende:

Meer mensen die in hun bedrijf of hobbie leuke series servernamen hebben?
Onze server hier heet cc40075-a :X

Mijn bak heet Destructed

[/off-topic-wat-mij-betreft]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1