Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Dag Mede Tweakers,

Ik heb sinds kort dit mobo gekocht als onderdeel van een complete upgrade.

Nu heb ik het volgende probleem:

Het onboard geluid werkt voor geen meter. (denk ik)
Het is veel te zacht en werkt naar mijn mening ook niet goed.
Bijv. bij The Witcher 3 hoorde ik de stemmen dan weer luid dan weer zacht, nooit constant.
Verder heb ik het idee dat ik functies mis als ik het stuurprogramma van asus zelf download (Realtek_audio_Win7-8-8-1_V7373_2117). De onboard geluidskaart zou ook SupremeFX bezitten maar dit zie ik nergens terug in de software. Doe ik wat fout of ben ik extra software/drivers nodig?
Ik heb nu voor nood mijn Xfi Xtreme Music weer in het systeem aangezien ik daar nooit problemen mee heb gehad i.c.m Daniel_K's audiopack.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ook wat jullie ervaringen zijn met dit mobo.

Edit: Mijn tweede vraag en die is eigenlijk misschien wel belangrijker voor ik er weer moeite in ga steken om de creative kaart uit de kast te halen e.d. Is de onboard chip van de Z97 Pro Gamer beter? Als in betere geluidskwaliteit c.q meer opties? Als ik bijv. naar de Creative kaart kijk heb je een hele handige console voor gaming mode en of entertainment mode. Kun je heel makkelijk treble/bass verstellen en zet je makkelijk functies aan en uit. Welke geluidskaart/chip zal een mooier geluid creëren? de Xfi Xtreme Music of de Onboard ALC1150 chip van Realtek met een SupremeFX hoesje van Asus

[ Voor 25% gewijzigd door DTwice op 07-06-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Heb je alle kabels nagekeken??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
DTwice schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:39:
Dag Mede Tweakers,

Ik heb sinds kort dit mobo gekocht als onderdeel van een complete upgrade.

Nu heb ik het volgende probleem:

Het onboard geluid werkt voor geen meter. (denk ik)
Het is veel te zacht en werkt naar mijn mening ook niet goed.
Bijv. bij The Witcher 3 hoorde ik de stemmen dan weer luid dan weer zacht, nooit constant.
Verder heb ik het idee dat ik functies mis als ik het stuurprogramma van asus zelf download (Realtek_audio_Win7-8-8-1_V7373_2117). De onboard geluidskaart zou ook SupremeFX bezitten maar dit zie ik nergens terug in de software. Doe ik wat fout of ben ik extra software/drivers nodig?
Ik heb nu voor nood mijn Xfi Xtreme Music weer in het systeem aangezien ik daar nooit problemen mee heb gehad i.c.m Daniel_K's audiopack.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ook wat jullie ervaringen zijn met dit mobo.

Edit: Mijn tweede vraag en die is eigenlijk misschien wel belangrijker voor ik er weer moeite in ga steken om de creative kaart uit de kast te halen e.d. Is de onboard chip van de Z97 Pro Gamer beter? Als in betere geluidskwaliteit c.q meer opties? Als ik bijv. naar de Creative kaart kijk heb je een hele handige console voor gaming mode en of entertainment mode. Kun je heel makkelijk treble/bass verstellen en zet je makkelijk functies aan en uit. Welke geluidskaart/chip zal een mooier geluid creëren? de Xfi Xtreme Music of de Onboard ALC1150 chip van Realtek met een SupremeFX hoesje van Asus
check altijd of je de goede drivers hebt op een schijf of anders effe van internet downloaden.
Asus heeft altijd goede suport.
Ik zelf heb niet zo een goede moederbord maar zelfs mijn audio doet het naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:20
Klinkt alsof je microfoon aan en uit wordt geschakeld in windows. Op het moment dat ik mijn microfoon ga gebruiken, verlaagd windows automatisch het volume van het overige geluid. Sommige spellen zoals Dark Souls 2 bij mij gaan in volume omlaag op het moment dat er een invasion gaat plaatsvinden en er dus verbinding is met een ander, en windows het ziet als een communicatieactiviteit.

Je kunt dit aanpassen door bij geluid -> communicatie (tabblad) "het volume van andere geluiden verminderen met xx%" te veranderen naar "geen actie ondernemen".

Als dat de oplossing blijkt te zijn moet je ook goed kijken wát er precies verbinding aan het maken is de hele tijd, want dat zou niet goed zijn als dat zo willekeurig gebeurd, zeker in een offline spel als de witcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Als de mogelijkheden en de software van de geluidkaart je beter bevallen zou ik die gewoon blijven gebruiken. Het (analoge) geluid zal zeker niet slechter zijn dan de onboard dus je verliest er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Probeer eens andere drivers van je onboard kaart.
Mijn geluid werd ook zachter toen ik nieuwste drivers installeerde,
Een versie terug was mijn geluid weer harder.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Even een update. Zojuist weer geprobeerd met onboard sound. Ik heb nu micro en headset via het IO panel achterop aangesloten het geluid is al beter. Echter nergens in de opties kan ik verschillende opties kiezen als (music / movie / spraak) ofzoiets? Iemand met hetzelfde mobo hier die hier een licht op kan werpen? Of zitten die keuzemogelijkheden gewoon niet in de software.
Pagina: 1