Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnrzlmn
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:25
Ik heb een Trust Quasar USB headset van een paar jaar oud, en ik ben laatst op het snoer gaan staan terwijl hij in mn pc zat. Daardoor vlogen alle draadjes los en wilde ik 'm eigenlijk weggooien, tot ik 'm even openhaalde en erachter kwam dat ik de boel misschien nog wel weer kon vastsolderen. Ik als complete leek had al bijna 10 jaar geen soldeerbout meer in mn handen gehad, maar met een beetje gokken en matig solderen ben ik nu zover dat het geluid het weer doet.

Ik heb nog één roze draadje over, en ik weet niet waar ik die op moet solderen. Google vertelt me dat het om het draadje voor de microfoon gaat, wat verklaart waarom het geluid prima werkt zonder dat roze draadje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5nZ1vbf.jpg

Ik heb geen idee waar ik dat laatste draadje op zou kunnen vastmaken. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:42
Het linker kanaal is L(eft) + G(round). Het rechterkanaal is R(ight) + G(ground). Dus ik vermoed dat er twee draadjes op de G moeten.

Sorry ik zie dat ik te vlug was met antwoorden. Ik had niet gezien dat het over de microfoon ging.

Ik daar rechtsonder bij R5 geen eilandje vrij?

[ Voor 36% gewijzigd door Sepio op 06-06-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
Ik vermoed dat het eilandje links naast de ground voor je mic is maar het is puur een gok van mij op basis van de foto.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Het eilandje links van R5 is de enige optie. Ik zou daarnaast ook de andere gesoldeerde kabeltje iets netter afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnrzlmn
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:25
Ik heb het geprobeerd, helaas werkt de microfoon nog steeds niet. Het eilandje links van R5 lijkt inderdaad de enige optie. Nu deed de microfoon het al een tijdje voordat de rest kapot ging niet, dus het kan ook ergens anders aan hebben gelegen, maar nu weet ik in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Bedankt!