Oude laptopbatterij vervangen of vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spast
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-02-2017
Dag iedereen,

Ik heb een oude kleine laptop (TravelMate 3002WTMi) op mijn bureau liggen waarvan de batterij niet lang zijn elektrische lading houdt.

Nu had ik het idee om er Ubuntu op te zetten (aangezien de Windows XP Lifecycle end of support is). Maar aangezien de batterij zijn lading niet meer houdt, is het nut van dit toestel beperkt.

Het kopen van een nieuwe laptopbatterij op een wazige website is wellicht niet interessant qua kostprijs en productkwaliteit. Ik zag echter dat Praxis een mogelijk interessante dienst aanbiedt, namelijk een batterij- en accuservice:
Elk merk machine heeft zijn eigen model batterij of accu. In alle omhulsels van de batterij of accu zit een bouwwerk van oplaadbare cellen; deze cellen zijn in alle machines hetzelfde. Bij de batterij- en accuservice worden deze oude cellen vervangen door nieuwe, hoogwaardige energiecellen. De bestaande behuizing van de batterij of accu blijft behouden. Alleen de inhoud wordt vernieuwd. Omdat een nieuwe batterij of accu in veel gevallen kostbaar is, soms zelfs duurder dan een compleet nieuwe machine ,bespaar je veel geld als je je batterij of accu laat vernieuwen. Het maakt niet uit hoe groot de batterij of accu is, welk merk of model je hebt: bijna alle soorten kunnen bij Praxis vernieuwd worden.
Bron: https://www.praxis.nl/service/batterij-en-accuservice

Mijn vragen:
- Heeft iemand hier ervaring met het vernieuwen van een batterij bij Praxis en specifiek bij laptops? Wat is de kwaliteit van hun dienst? Is dit veilig?
- Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van vervangbatterijen voor laptop? Wat is de kwaliteit van deze vervangbatterijen? Is dit veilig (brandveiligheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:50

g0tanks

Moderator CSA
Waarom neem je zelf niet even contact op met Praxis? Ik denk dat zij jou prima kunnen vertellen of de service ook toepasbaar is op laptops.

Verder heb je het over wazige websites, maar er zijn genoeg betrouwbare websites die accu's leveren voor jouw laptop voor een paar tientjes, zoals http://www.replacedirect....?subid=101031&prrel=27847

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:10

Infant

It's a floating Dino!

Voor 40 Euro kun je er (in Nederland tenminste) niet tegenop om als bedrijf accu's te gaan zitten open peuteren, alle cellen vervangen, vingers kruisen en hopen dat het werkt, accu dicht maken... en dan 6 maanden garantie geven + aansprakelijkheid als je huis af brand. En hem terug nemen als blijkt dat je laptop hem binnen 4 maanden weer de nek om heeft gedraait wegens inherent brak power management.

Trust me, there is simply no way.

Ik denk dat de Praxis alleen hand gereedschap cellen vervangt, die zitten meestal niet volledig dicht gelijmt zoals bij notebooks.

Ah, en dit is volgens Praxis het proces wat je zou moeten volgen:
Stappenplan
1. Ga naar de servicebalie bij jouw Praxiswinkel en lever je oude oplaadbare batterijen of accu's in.
2. De maaktijd duurt maximaal 2 weken. Op woensdag worden de batterijen en accu's opgehaald in de Praxiswinkel en op de dinsdag erna worden ze weer teruggebracht.
3. Wanneer de batterij of accu teruggebracht wordt naar de winkel, kun je deze ophalen en aan de slag met nieuwe batterijen!
Die oude gaat op de boot naar China, en een (andere) nieuwe komt op dezelfde boot terug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:29
Geen ervaring met die service, maar ik zou "gewoon" naar ebay gaan:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item418172153d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Persoonlijk zou ik het niet bij eBay bestellen maar bij de eerder genoemde link bij replacedirect.nl. Nederlandse winkel, dus je hebt gewoon recht op garantie. Als je het dan bij eBay besteld voor een paar tientjes minder en je hebt gezeik met slechte cellen is het een pita om het weer naar hun te sturen enzovoort. Dan is het binnen Nederland makkelijker om je garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Heb zelf mijn accu ook vervangen voor een eBay exemplaar. Bij replacedirect was deze 119 euro, via eBay was deze €18,50. En er zit nog 10% extra capaciteit in ook. Voor een oude laptop (plm 6~7 jaar oud) vind ik het niet de moeite waard om zoveel geld uit te geven alleen om maar 6 maanden garantie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
De accu's van aliexpress zijn ook prima hoor. Ik heb er all meerdere besteld daar.
Niet meer als lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:29
Hoe vaak en hoe lang, denken jullie dan, dat er nog mobiel met dat oude lijk gewerkt gaat worden? Meer dan twee, drie tientjes is deze reparatie echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 22:48

ThaHandy

Discovery Channel

Grote kans dat er 18650 li-ion cellen in gaan.

bij A.K. z'n actie op sk.net kan je de cellen en elke configuratie laten puntlassen.

Volgende probleem is de laadelektronica. Deze moet waarschijnlijk "gereset" worden aangezien deze nog steeds aangeeft dat er een oude batterij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14
https://prd-mediafolder.s...hc8/h94/8797341089822.pdf hier kun je vinden dat het wel gaat om Laptops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1