Als ik met Avidemux .mov bestanden wil openen, crash hij. Ik merk dat het per definitie bij lange filmpjes gebeurt. Een filmpje tot ongeveer 15 minuten gaat nog goed. Maar stukken van 20 of 30 minuten kunnen niet geopend worden. Het lijkt erop dat de bestandsgrootte van invloed kan zijn (of het is toeval): geen enkel bestand groter dan 2GB kan worden geopend.
De filmpjes waar het om gaat komen uit een DOD LS460W dashcam. Het zijn MOV-bestanden met H.264 video en PCM audio. Resolutie 1920x1080, 30fps.
Bij het openen van een lang filmpje gebeurt er dit:
Na het klikken op OK sluit het programma zich...
Het besturingssysteem is Windows 7 Professional 32-bits. Avidemux versie 2.6.9 (meest recent). Het ligt niet aan de PC, want dit probleem komt zowel op mijn laptop als 2 PC's voor. Allen met hetzelfde besturingssysteem.
Op een andere PC met Ubuntu 12.04LTS 32-bit (en Avidemux 2.5.6) treedt dit probleem trouwens niet op. Enkel de PC's met Windows 7 hebben er last van.
Is er hier een oplossing voor zonder te dual-booten met Ubuntu?
De filmpjes waar het om gaat komen uit een DOD LS460W dashcam. Het zijn MOV-bestanden met H.264 video en PCM audio. Resolutie 1920x1080, 30fps.
Bij het openen van een lang filmpje gebeurt er dit:
Na het klikken op OK sluit het programma zich...
Het besturingssysteem is Windows 7 Professional 32-bits. Avidemux versie 2.6.9 (meest recent). Het ligt niet aan de PC, want dit probleem komt zowel op mijn laptop als 2 PC's voor. Allen met hetzelfde besturingssysteem.
Op een andere PC met Ubuntu 12.04LTS 32-bit (en Avidemux 2.5.6) treedt dit probleem trouwens niet op. Enkel de PC's met Windows 7 hebben er last van.
Is er hier een oplossing voor zonder te dual-booten met Ubuntu?
[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:06 ]