Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Avidemux crasht bij grote MOV-bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Als ik met Avidemux .mov bestanden wil openen, crash hij. Ik merk dat het per definitie bij lange filmpjes gebeurt. Een filmpje tot ongeveer 15 minuten gaat nog goed. Maar stukken van 20 of 30 minuten kunnen niet geopend worden. Het lijkt erop dat de bestandsgrootte van invloed kan zijn (of het is toeval): geen enkel bestand groter dan 2GB kan worden geopend.

De filmpjes waar het om gaat komen uit een DOD LS460W dashcam. Het zijn MOV-bestanden met H.264 video en PCM audio. Resolutie 1920x1080, 30fps.

Bij het openen van een lang filmpje gebeurt er dit:

Na het klikken op OK sluit het programma zich...

Het besturingssysteem is Windows 7 Professional 32-bits. Avidemux versie 2.6.9 (meest recent). Het ligt niet aan de PC, want dit probleem komt zowel op mijn laptop als 2 PC's voor. Allen met hetzelfde besturingssysteem.

Op een andere PC met Ubuntu 12.04LTS 32-bit (en Avidemux 2.5.6) treedt dit probleem trouwens niet op. Enkel de PC's met Windows 7 hebben er last van.

Is er hier een oplossing voor zonder te dual-booten met Ubuntu?

[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 18:06 ]

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Geprobeerd opnieuw te installeren?

Getest of bestanden wel geopend worden in een andere player bijvoorbeeld VLC?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Josefien
De bestanden spelen probleemloos af in VLC en Windows Media Player.

Opnieuw installeren al geprobeerd. Op de laptop zelfs een verse Windows 7 installatie. Ook hetzelfde probleem.

• Josefien
Inmiddels ben ik er een beetje uit waar het probleem zit: het zit in de nieuwe versie van Avidemux :?

Als ik de oude versie 2.5.6 (die ook op de Ubuntu-PC staat) op Windows 7 installeer, dan werkt het wel probleemloos met mijn filmpjes.

Vreemd... meestal moet een nieuwe versie juist verbeteringen meebrengen, geen problemen... :/

Edit:
Blijkbaar is dit een bekend probleem, al vanaf versie 2.6.0 uit 2012:
http://avidemux.org/smif/index.php?topic=11319.0

Maar dus nog steeds niet opgelost... wat suf... :/

[ Voor 22% gewijzigd door Josefien op 07-06-2015 00:50 ]