Crash dump bij gebruik front panel USB

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een aantal weken een probleem met mijn usb ingangen voor op mijn kast.

Elke keer als ik een opslag medium daar in stop dan krijg ik het bekende, blauwe, crash dump scherm. Totdat ik het er uit gaat blijft hij bij windows in die crash dump schieten.

Zodra ik mijn koptelefoon er in plug (die alleen maar stroom haalf uit dat usb) dan is er niks aan de hand. Maar bij alle externe HDD's, usb sticks en een bluetooth adapter schiet hij direct in de crash dump.

Ik heb het volgende er op zitten:

pricewatch: ASRock B85 Pro4
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed

Nu weet ik dat het wellicht een driver issue is, maar hoe kom ik er achter welke drivers ik moet hebben? Moet ik bij corsair kijken voor de kast of moet ik drivers halen bij Asrock?

Mocht niks helpen dan zal ik moeten vragen om een nieuw frontpanel. Ik heb niks gedaan met de koppelingen op mijn moederbord. Deze zitten als het goed is nog goed.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:37

TommieW

Numa numa.

Je zoekt naar het woord "BSOD" (Blue Screen Of Death). ;)
Op je moederbord zit een USB controller. De meuk die in je kast zit, dat zijn gewoon simpele kabeltjes. Die hebben niets qua drivers nodig. Je kan dus het beste de kabels van de fabrikant van de USB contoller halen. Mogelijk heb je meerdere USB controllers op je moederbord. Je zal dus even moeten kijken op welke header de poorten zijn aangesloten, en welke controller dit is (manual van moederbord).

Je kan het beste de driver direct bij de fabrikant van controller halen. (Intel bijvoorbeeld.) Ik zie het vaak gebeuren dat moederbordfabrikanten erg oude drivers op hun site hebben staan.

Het is erg waarschijnlijk dat dit probleem komt door een rotte driver. Just to be sure, kan je ook de codes van de BSOD even posten. Deze zijn uit te lezen met programma's als BlueScreen View.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Mijn eerste gedachte bij het lezen van de topic titel was: kortsluiting: maakt het frontpanel niet per ongeluk ergens sluiting met de rest van de kast / aarde of anders?

Aangezien 5v wel gewoon wel lijkt door te komen zou ik het zoeken in de data voerende delen van de aansluiting.

Ik neem aan dat je ook crash hebt bij aansluiten van usb toetsenbord en of muis?

• DeBers
Ik heb BlueScreen View even gedownload... Snap niet helemaal wat ik precies moet zien maar dit staat er :

Bug check string: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug check code: 0x1000007e

• DeBers
nachtnet schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:44:
Mijn eerste gedachte bij het lezen van de topic titel was: kortsluiting: maakt het frontpanel niet per ongeluk ergens sluiting met de rest van de kast / aarde of anders?

Aangezien 5v wel gewoon wel lijkt door te komen zou ik het zoeken in de data voerende delen van de aansluiting.

Ik neem aan dat je ook crash hebt bij aansluiten van usb toetsenbord en of muis?
Sorry, ik was vergeten te vermelden dat de achterkant het wel gewoon doet. De rest zit dus gewoon op de achterkant van mijn kast.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn aanname. maar ik bedoelde dat de betreffende systeemcrash ook optreedt als je een usb-toetsenbord of muis op het frontpanel aansluit?

• DeBers
Yes. Hartelijk dank! Op Asrock de intel drivers gevonden die ik nodig had. USB stick zit er nu in en ik zit gewoon nog in windows :)
Pagina: 1