Gedeeld internet met een buur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12
Graag zou ik jullie willen oproepen tot het brainstormen over ideeen, er is vast wel iemand die ervaringen heeft met gedeeld internet.

Achtergrond: Woon in Leidsche Rijn, de grootste nieuwbouw locatie van Nederland. Helaas is er geen glasvezel of volwaardig alternatief beschikbaar voor Ziggo. Ik neem nu een duur alles-1-extra abonnement af (65 euro per maand) terwijl ik alleen standaard TV wil + een internet verbinding vanaf 20Mbit down.

Het gaat me niet perse om de kosten maar om het feit dat je geen keuze hebt. Het liefste zou ik met een buur een internet verbinding delen waarvoor ik dan ook betaal (helft van abo geld ofzo) beide blij.

Als Wifi geen optie is wat is er dan mogelijk? Een straal- of radioverbinding en wie heeft hier ervaring mee?

P.s. Als iemand uit de Kersentuinen dit leest ben ik helemaal geintresseerd volgens mij hebben die wel glasvezel i.v.m. pilot van XS4ALL. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:53
Wifi bridge en dan bedraad aan beide einden verder? Eventueel met YAG/richtantenne als je ver uit elkaar staat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ja een YAGI antenne heb ik nog liggen 18dBi. Weet iemand wat je daarbij voor een snelheden / latency moet denken? (Weet dat het afhankelijk is van de situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:54

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe ver wonen jullie uit elkaar want een LAN kabeltje is zo geplaatst en bied toch wel de beste prestaties.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
D4NG3R schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:08:
Hoe ver wonen jullie uit elkaar want een LAN kabeltje is zo geplaatst en bied toch wel de beste prestaties.
Geen idee heb nog geen buur gevonden. Mijn directe buren zijn geen optie dus een UTP kabel of Wifi gaat het niet worden. De kersentuinen is zo'n 350m van mij vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:54

D4NG3R

kiwi

:)

Zou je dan niet eens beginnen met vragen of er überhaupt een buur is die hier aan wil doen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
D4NG3R schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:11:
Zou je dan niet eens beginnen met vragen of er überhaupt een buur is die hier aan wil doen?
Nee dat staat ook bij de TS, wil graag weten wat er technisch mogelijk is want die buur vind ik wel.
Ga voor het gemak uit van 350m radius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het is wel een drogreden om te zeggen dat het je niet om het geld te doen is maar om het feit dat je zogenaamd geen keuze hebt.

Bij Ziggo heb je voor 46 euro in de maand standaard televisie + 40 MB/s internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
GioStyle schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:16:
Het is wel een drogreden om te zeggen dat het je niet om het geld te doen is maar om het feit dat je zogenaamd geen keuze hebt.

Bij Ziggo heb je voor 46 euro in de maand standaard televisie + 40 MB/s internet.
Geen keuze uit verschillende leveranciers.

1 = geen. Kan hier alleen uit Ziggo kiezen. Bij Ziggo is het alles-1-een (Compleet) abonnement aangepast van per maand naar jaar abonnement. Ik zit ook niet op een horzon media box te wachten. Kijk nooit TV,.

Daarnaast zou ik aan een standaard TV abonnement van 18 euro voldoende hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Geen mogelijkheid tot (x)dsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je direct, onafgebroken zicht tot die nieuwe buur als je directe buren geen optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Vaevictis_ schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:25:
[...]

Geen keuze uit verschillende leveranciers.

1 = geen. Kan hier alleen uit Ziggo kiezen. Bij Ziggo is het alles-1-een (Compleet) abonnement aangepast van per maand naar jaar abonnement. Ik zit ook niet op een horzon media box te wachten. Kijk nooit TV,.

Daarnaast zou ik aan een standaard TV abonnement van 18 euro voldoende hebben.
Het goedkoopste abonnement kost ongeveer 45 euro per maand en geen 65 euro. Je kan abonnement nemen zonder telefoon, scheelt je 50 eurocent :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Zie dat er qua VDSL wel meer aanbiedingen zijn dan een jaar geleden.

Als ik een abo neem van 40Mbit dan zou ik ong. 22Mbit (2,7km wijkcentrale) overhouden dat is genoeg.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Umbrah schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:30:
Heb je direct, onafgebroken zicht tot die nieuwe buur als je directe buren geen optie zijn?
Ja directe line of sight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Je kan een 40mbit abonnement nemen met het meest basic televisie en zonder vaste telefoon voor:
44,50.

Voor de rest inderdaad met kabel werken. WiFi is kort gezegd: k*t

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 11:54
Op 2,7 km ga je geen 22 mb halen. Krijg je ADSL op geleverd en gezien het een nieuwebouw is en dus wss veel mensen met xDSL zal je ergens tussen de 14/18 mb down krijgen met 1 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 09:56
http://netco.fpi-info.fourstack.nl check hier eens met je postcode en huisnr

[ Voor 4% gewijzigd door supayoshi op 07-06-2015 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Hou er rekening mee dat het delen van een internetverbinding vaak niet door providers toegestaan zal zijn. Heb even de voorwaarden van xs4all gecheckt:
Behoudens toestemming van XS4ALL is het de klant niet toegestaan zijn Account en daaruit voortvloeiende rechten aan een derde over te dragen danwel in gebruik te geven. De Klant staat jegens XS4ALL in voor al het gebruik dat - al dan niet met zijn toestemming - van zijn Account wordt gemaakt.
... en zo zullen denk ik alle providers de boel wel dichttimmeren.

Wellicht dat ze er nooit achter zullen komen, maar toegestaan is het dus niet. Plus, de vraag hier neerzetten in een forum waar wellicht wat IT-mederwerkers van providers meelezen, je woonplaats noemen en onder je eigen naam posten... maakt het wel makkelijk voor ze om er toch achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Bel ziggo op. Dan krijg je gewoon een internet lijntje met een analoog/digitale tv hierbij werkt de dvb-c tuner van een tv. Heb je toch goed sd beeld en je internet. Alleen zal je ze eerst even moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Vaevictis_ schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:40:
Zie dat er qua VDSL wel meer aanbiedingen zijn dan een jaar geleden.

Als ik een abo neem van 40Mbit dan zou ik ong. 22Mbit (2,7km wijkcentrale) overhouden dat is genoeg.
Thanks.
Ik heb een aansluiting van Tele2 ook vdsl wijkcentrale ligt 2km van me~.
Stabiel internet+je krijgt de max 50/5 eerste 3 maande 15eu daarna 25eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
50Mbps over 2km over VDSL2 is vrij onmogelijk, zelfs met vectoring. 20 a 25Mbps zal zowat het maximun zijn afhankelijk van kabels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 21:07
Kijk is op de ziggo site zelf samenstellen.

Heb ik 2 maanden terug ook gedaan voor me ouders , die hadden ook zwaarste packet die heb ik via dat traject terug gezet naar goedkoopste tv packtje, alleen had me vader toh het middenpacktje internet nodig van 120mb dus die zat op 55,95
als ik voor jouw die samenstelling doen dan zit je op 45,95
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

goedkoopste packtjes zit je op 45,95
40/4 down/up
en 60 tv zenders waarvan 27 HD zender en de standaard mediabox ( niet de horizon, maar de humax ihdr 5300C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
sojab0on schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:23:
Kijk is op de ziggo site zelf samenstellen.

Heb ik 2 maanden terug ook gedaan voor me ouders , die hadden ook zwaarste packet die heb ik via dat traject terug gezet naar goedkoopste tv packtje, alleen had me vader toh het middenpacktje internet nodig van 120mb dus die zat op 55,95
als ik voor jouw die samenstelling doen dan zit je op 45,95
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

goedkoopste packtjes zit je op 45,95
40/4 down/up
en 60 tv zenders waarvan 27 HD zender en de standaard mediabox ( niet de horizon, maar de humax ihdr 5300C)
Thanks. Ik ga deze nemen.

Vervelend alleen dat je verplicht wordt om een media box af te nemen en daarvoor 29,95 "activatie" kosten moet betalen.

Die wil en ga ik niet gebruiken want ik heb een CI+ kaart. Heb opgebeld met de klantenservice of ik daarvan kan zien maar dat is niet mogelijk. Van het webcare team kreeg ik geen eens antwoord.

http://www.evernote.com/l...Ie5dlhhf56OP8bAFq9lw9Tvg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 21:07
komt omdat ziggo probeerd de ci module to lozen lijkt het en de activatie kosten is niet voor de ondvanger maar voor je nieuwe smart card
ondvanger is universeel kastje wat door vele profiders wereld wijd gebruikt word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Plus, de vraag hier neerzetten in een forum waar wellicht wat IT-mederwerkers van providers meelezen, je woonplaats noemen en onder je eigen naam posten... maakt het wel makkelijk voor ze om er toch achter te komen.
Ssssst :9

he doesn't know.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Tuurlijk wel. Ik verwacht echt niet dat ze gaan meelezen en of actie hierop ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
AndRo555 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:14:
50Mbps over 2km over VDSL2 is vrij onmogelijk, zelfs met vectoring. 20 a 25Mbps zal zowat het maximun zijn afhankelijk van kabels, etc.
50mb.. geen 50mbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
50mb? 50 megabyte? Dat is een hoeveelheid, geen snelheid en zegt niets over jouw verbinding.

MB = Megabyte
Mb of Mbit = Megabit (en dus logischerwijs Mbps, Mb per seconde)

Met 50/5 impliceer je toch echt wel 50 megabit per seconde down (en 5 up), door mij hier (en vele anderen op het internet afgekort met Mbps). Wat perfect mogelijk is over koper, alleen niet over 2km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Want 50mb per wat dan?

Sowieso. waarom wil je in millibit (al dan niet per seconde) rekenen :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1