Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-07 15:22
Momenteel speel ik op een 7 jaar oud scherm (Zalman ZM-M2020W Trimon 3D), zonder HDMI en 1680x1050 resolutie. Ik heb een systeem van 8 maanden oud en dus is mijn scherm het minpuntje. De kleuren zijn fantastisch maar de resolutie houdt dus het volle gebruik van mijn systeem tegen.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuw scherm. Zelf heb ik vrij weinig verstand mbt DVI vd HDMI en de resoluties die ik kan kiezen. Ik speel voornamelijk WoW en LoL. Ik ben maar een student en ben daarom op zoek naar een goed bang voor buck scherm dat mainly helpt met het verbeteren van de resolutie zodat ik mijn addons en interface beter kan managen.

Alvast bedankt.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
*Leest nu pas openingstopic*

Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Beste scherm voor de knaak! ;)

pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart

[ Voor 92% gewijzigd door r3solution op 06-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:26

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hierbij verplaatst, maar je kan het beste ook zelf even proberen om al een selectie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat is je budget?

Dit is een prachtig all-round 24" monitor van Iiyama: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

- Full HD resolutie, dus 1920 x 1080 pixels.
- A-MVA paneel voor goede kleuren, zwart waarden, contrast rustig aan de ogen
- Prima reactietijd
- Genoeg aansluitingen

Maar een budget indicatie is wel een must voor advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Had nog een post met wat extra info gemaakt haha.
Budget is tot ongeveer 150-200€.
Videokaart is een HD7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Met zo een "zwakke" grafische kaart, zou ik geen hogere resolutie aanraden.

Je kan wel voor full hd 24 inch gaan, maar dat is precies even scherp als wat je nu hebt (22 inch 1680x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
Reepje schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:12:
Met zo een "zwakke" grafische kaart, zou ik geen hogere resolutie aanraden.

Je kan wel voor full hd 24 inch gaan, maar dat is precies even scherp als wat je nu hebt (22 inch 1680x1050)
Zwak? Zover ik weet is de r9 280 gewoon een rebrand van de 7950. Lijkt mij niet dat je zwak moet noemen zeker voor 1080p is dat prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Ben geen kenner op dit gebied maar vind het niet bepaald een zwakke kaart tijdens gebruik. Draait farcry 4 en watch dogs op hoogste kwaliteit en bij aankoop stond hij gelijk met 100€ duurdere kaarten.
Momenteel is het dus 1920x1080 waar ik voor kijk, 2560x1440 is te duur. Verdere eisen zijn vooral dat ik graag het scherm kan lezen, ook als er zonlicht op schijnt en de kleuren niet fel zijn, maar diep en donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Je kunt naast de Iiyama ook kijken naar de Dell Ultrasharp u2414h. Erg mooi scherm. Wat je jezelf even af moeten vragen is of je IPS (dell) of A-MVA (Iiyama). Ze hebben beide zo hun voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
De dell is me net te duur en de Benq eigenlijk te klein, neig toch naar minimaal 24 inch. Hierdoor lijkt de liyama een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die Iiyama is zeker een goede keuze, naar mijn mening voor toch wel het allround scherm in deze prijsrange. Hij is eigenlijk overal [erg] goed, en heeft geen echte nadelen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:42:
[...]

Zwak? Zover ik weet is de r9 280 gewoon een rebrand van de 7950. Lijkt mij niet dat je zwak moet noemen zeker voor 1080p is dat prima te doen.
Daarom staat zwak tussen aanhalingstekens. Ik heb het gewoon verkeerd geïnterpreteerd. TS had 1680x1050, was tevreden over de kleuren maar wilde meer resolutie; dat staat er. Ik ging ervanuit dat hij dan de stap naar 2560x1440 of nog meer wilde maken. Dat is dus niet zo. Hij wil een iets groter scherm met betere kleuren. Dat haal ik gewoon niet uit de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:58
Reepje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 07:28:
[...]

Daarom staat zwak tussen aanhalingstekens. Ik heb het gewoon verkeerd geïnterpreteerd. TS had 1680x1050, was tevreden over de kleuren maar wilde meer resolutie; dat staat er. Ik ging ervanuit dat hij dan de stap naar 2560x1440 of nog meer wilde maken. Dat is dus niet zo. Hij wil een iets groter scherm met betere kleuren. Dat haal ik gewoon niet uit de beginpost.
Klopt 1440p en evt 4k is gewoon te zwaar voor die kaart. Mogelijk komt het ook door de 2 posts die hij had gemaakt. En die zijn later samen gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zephrex schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:28:
Je kunt naast de Iiyama ook kijken naar de Dell Ultrasharp u2414h. Erg mooi scherm. Wat je jezelf even af moeten vragen is of je IPS (dell) of A-MVA (Iiyama). Ze hebben beide zo hun voordelen.
Ips heeft de mooiste kleuren, maar het diepste zwart is niet echt zwart. De amva heeft het mooiste zwart, maar qua kleuren iets minder dan de ips. Maar als je savonds / snachts het scherm gebruikt is de amva fijner, de ips schermen lichten op, dat kijkt minder mooi weg als je films kijkt of games speelt met hoge contrasten.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
RonaldDesigns schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Ips heeft de mooiste kleuren, maar het diepste zwart is niet echt zwart. De amva heeft het mooiste zwart, maar qua kleuren iets minder dan de ips. Maar als je savonds / snachts het scherm gebruikt is de amva fijner, de ips schermen lichten op, dat kijkt minder mooi weg als je films kijkt of games speelt met hoge contrasten.
De A-MVA heeft (naar wat ik heb kunnen lezen) ook wat snellere response tijden voor gamen. Daar is IPS niet echt zo goed mee. Verder klopt het allemaal wat je zegt. Ik heb zelf eergisteren de Dell u2414h gekocht though. Ik zag hem staan en houd nu eenmaal van strakke designs. De Iiyama is een mooi ding hoor, daar niet van, maar vond de Dell persoonlijk mooier.

Hoe dan ook, welke hij ook kiest. Die Iiyama is een top scherm. Google er maar een beetje op en overal word hij geprezen voor de kwaliteit en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zephrex schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:38:
[...]

Ik zag hem staan en houd nu eenmaal van strakke designs. De Iiyama is een mooi ding hoor, daar niet van, maar vond de Dell persoonlijk mooier.
Ook een groot issue waar ik nog mee zit tussen deze schermen :9 Op het werk heb ik de xb2483 naast een TN scherm van een laptop en dan zie je echt een gigantisch verschil in zowel zwartwaardes als kleur. De 6500k komt daarbij ook goed tot zijn recht.

[ Voor 22% gewijzigd door ByteMe_ op 07-06-2015 10:45 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
RonaldDesigns schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:41:
[...]

Ook een groot issue waar ik nog mee zit tussen deze schermen :9 Op het werk heb ik de xb2483 naast een TN scherm van een laptop en dan zie je echt een gigantisch verschil in zowel zwartwaardes als kleur. De 6500k komt daarbij ook goed tot zijn recht.
Het is ook moeilijk hoor. Ik dacht dat onderdelen voor mijn computer samenstellen wel het moeilijkst zou worden. Totdat ik erachter kwam dat ik alles had, maar nog een scherm nodig had. En dat is toch iets waar je elke dag naar kijkt. Ik houd wel van felle kleuren though. Ik ga met mijn mobiel ook altijd liever voor AMOLED, terwijl heel veel mensen dat echt helemaal niets vinden.

En mbt het uit uitkiezen van een beeldscherm moet je je afvragen wat je het belangrijkst vind en waar je het het meest voor gaat gebruiken. Ik heb een hele mooie Samsung TV waar ik al mijn series en films op kijk (heb ook geen TV abbonement). Dus dan valt dat al af bij mij. Verder werk ik met photoshop op werk en neem ik soms ook wel wat mee naar huis, dus goede kleuren vind ik wel fijn (ook al valt dat dan onder hobby thuis). En daarnaast game ik veel. Maar speel ik eigenlijk bijna nooit first person shooters. En daar is A-MVA of TN dan het beste voor geschikt. De Asus Rog met g-sync is niet voor niets TN scherm. IPS kan niet tegen zulke repsonse tijden op.

EDIT: Het enige wat ik daarnaast mensen ook kan aanraden is: Ga kijken naar schermen. Probeer ze te zien in het echt. Meestal weet je dan al wel of het een optie is of niet. Ik zelf zag Dell zijn IPS scherm en dacht, dit scherm is het.

[ Voor 7% gewijzigd door Zephrex op 07-06-2015 10:59 . Reden: EDIT toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 20:55
Zephrex schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:58:
EDIT: Het enige wat ik daarnaast mensen ook kan aanraden is: Ga kijken naar schermen. Probeer ze te zien in het echt. Meestal weet je dan al wel of het een optie is of niet. Ik zelf zag Dell zijn IPS scherm en dacht, dit scherm is het.
Dell UltraSharp zijn hele mooie schermen. Ik heb er ook 3 in huis en de kleuren zijn geweldig IPS. Daarmee de kijkhoek ook. Ze kosten wel wat meer knaken dan de andere merken maar dan heb je wel wat. Een mooi scherm is belangrijk en als het uit kan doe dan gewoon een goede. Response tijd is voor mij prima. Ik game graag op 60fps en zelf heb ik er geen problemen. Ik ondervindt geen ghosting of tearing.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
ShittyNL schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Dell UltraSharp zijn hele mooie schermen. Ik heb er ook 3 in huis en de kleuren zijn geweldig IPS. Daarmee de kijkhoek ook. Ze kosten wel wat meer knaken dan de andere merken maar dan heb je wel wat. Een mooi scherm is belangrijk en als het uit kan doe dan gewoon een goede. Response tijd is voor mij prima. Ik game graag op 60fps en zelf heb ik er geen problemen. Ik ondervindt geen ghosting of tearing.
Dat is fijn om te horen. Ik heb het scherm eergisteren gekocht, maar moet nog op andere computer onderdelen wachten (en die dan nog in elkaar zetten), dus heb nog niet kunnen gamen met het scherm. Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk ook voor de Iiyama was gegaan als ik geen korting had kunnen krijgen op de Dell. Door de korting was de Dell voor mij even duur als de Iiyama. En aangezien ik wel van heldere kleuren houd was daardoor mijn keuze makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Als ik het allemaal lees neig ik dan eerder naar MVA, omdat ik zelf het heel erg fijn vind om een hele donkere en diepe kleur zwart te hebben. Dit is ook fijner als ik 's avonds game. Daarnaast is inderdaad de Dell een stuk mooier maar qua specificaties vrijwel hetzelfde, naast het IPS vs MVA verschil. Het prijsverschil is het mij echter niet waard, 60€ is voor mij als student toch wel flink wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
Dan zou ik inderdaad gewoon voor de Iiyama gaan. Kijk wel even goed naar de schermen. Er zijn er twee (van 24") en het verschil is dat de één in hoogte verstelbaar is (uit mijn hoofd dacht ik) en kan pivotten (is dat een woord? xD). Maar er zit een tientje verschil tussen ofzo.

EDIT: En kijk even bij de specificaties of je de juiste hebt. Volgens mij stonden er ook een paar tussen die gewoon TN waren. Die moet je niet hebben.

Zie dat er meer verschil in zit kwa geld dan ik me herinnerde.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

Ik zou voor de bovenste gaan als je geld wilt besparen. Maar zet ze even naast elkaar en kijk naar de verschillen. Grootste verschil is Pivot en hoogte verstelbaar van de onderste link.

[ Voor 54% gewijzigd door Zephrex op 07-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Voor 25€ is hij inderdaad in hoogte verstelbaar en 90 graden te draaien. De 90 graden optie heb ik momenteel maar nog nooit gebruikt. Hoogte verstelbaar is fijn, maar merk er zelf niet veel verschil bij momenteel aangezien mijn huisgenoten hem soms verstellen zonder dat ik het doorheb. Allemaal bedankt, mijn keuze is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik sluit me aan bij stin00 en Zephrex, de iiyama X(B)2483HSU lijkt mij voor jou een prima keuze. Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, maar ook in absolute zin prima prestaties. Die AU Optronics AMVA+ panelen zijn echt leuke panelen, zeker als je contrast / goede zwartwaarden belangrijk vindt. Op dat vlak wint AMVA+ met zeer grote marge van IPS en TN.
Pagina: 1