Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 00:04
Ik heb laatst mijn netwerkkabels eens netjes gebundeld en opnieuw alle apparatuur een logische plek gegeven en nu heb ik het volgende probleem:
Sinds het verwisselen van de kabel wil de Seagate NAS geen enkele netwerkkabel meer pakken, maw de status ledjes op de netwerkpoort blijven op de nas en de switch uit, en de nas is niet meer te bereiken inm het netwerk. Wat ik al heb geprobeerd is de meegeleverde kabel van de nas gebruiken, de kabel aandrukken(doh :P ), en de kabel in een pc stoppen. Op de PC krijg ik met diezelfde kabel in dezelfde poort op de switch gewoon een stabiele verbinding, maar wanneer ik de kabel terug in de nas steek blijft het stil op het netwerk...
Ik heb ook de netwerkaansluiting van de nas al gecontroleerd, deze ziet er nog gewoon goed uit(geen kromme pinnen oid)

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTT
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:25

allure

Titaan fase 2/3

Staat de nic in de nas niet gewoon uit? (Als dit een optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTT
allure schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:43:
Staat de nic in de nas niet gewoon uit? (Als dit een optie is)
Geen idee, hoe zou ik die weer aan moeten zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Staat de NAS fixed ingesteld op 1gb en de kabel is na het opruimen een 100mb kabel geworden? Staat de nas wel aan?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTT
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:48:
Staat de NAS fixed ingesteld op 1gb en de kabel is na het opruimen een 100mb kabel geworden? Staat de nas wel aan?
De kabel is 1Gbit en de nas staat aan. Ik heb nu echter het idee dat de nas gewoon niet goed meer opstart, want de led die aangeeft dat de nas klaar is voor gebruik blijft uit heb ik ontdekt...

EDIT: Ben zojuist met de nas naar de winkel geweest, en heb te horen gekregen dat de nas bricked is... Gelukkig heb ik overal backups van en de nas is nu opgestuurd voor reparatie/vervanging.

[ Voor 18% gewijzigd door JTT op 06-06-2015 16:43 ]

Pagina: 1