Nieuwe sattelietontvanger, welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 20:35
Mijn ouders hebben momenteel een Topfield TF 7700 HDPVR.
Deze is momenteel heel traag en problematisch geworden en gaat regelmatig kapot en wordt telkens weer opgelapt.
Ze zijn nu zover dat er een nieuwe moet komen, maar welke?
Dit is niet mijn gebied dus ik kan weinig voor ze betekenen.
Graag willen ze iets soortgelijks terug, dus dubbele tuner en dus ook meerdere dingen tegelijk opnemen.
Makkelijk in gebruik want ze zijn niet heel vlot in de techniek.

Nou hebben ze bij mij laatst kennis gemaakt met Kodi, dit willen ze er ook graag bij hebben.
Ik kwam uit op de VU+ Duo 2 HD, deze kan ook Kodi draaien als het goed is en moet een fijn apparaat zijn.
Is het slim om een 2 in 1 apparaat te gebruiken of beter een sateliet ontvanger en Kodi los van elkaar?
Ik vraag mij ook af of je live streams direct kunt opnemen vanaf kodi naar de HDD, bijv voor formule 1 op NL Sports.
Of wanneer je een video niet kan streamen dat deze tijdelijk op je hdd opgeslagen word.
Als een 2 in 1 apparaat meer problemen geeft dan het voordelen heeft hoor ik graag welke alternatieven jullie aanraden.
Of als een 2in1 wel wat is, is de VU+ Duo 2 HD dan een goede keuze of moet ik toch naar een andere kijken?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

nwagenaar

God, root. What's the differen

De VU+ Duo2 is zeker een goede ontvanger (ik heb momenteel een VU+ Zero in gebruik) en de Enigma2 software is enorm stabiel. Ik weet dat Kodi tegenwoordig ook beschikbaar is voor diverse VU+ apparaten; maar ik lees ook dat het nog niet echt stabiel is en dat diverse Kodi plugins nog niet optimaal werken.

Mijn ervaring met XBMC op de Mut@nt HD2400 is een hit en miss. Het idee is redelijk werkbaar, maar de stabiliteit is niet om naar huis te spreken en hetzelfde geldt voor het gebruik van enkele plugins.

IMHO zou ik op dit moment nog een losse Kodi ontvanger gebruiken zoals de RPi v2 of een Amazon FireTV Stick. Je zou alsnog je Kodi ontvanger kunnen koppelen met een VU+/Xtrend/etc door middel van de VU+/Enigma2 PVR plugin.

Ik gebruik deze combinatie als een tijdje (woon- en slaapkamer) en ik ben enorm tevreden over deze setup.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:12

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik ga nu overstappen van de Vu+ DUO 2 naar de Mut@nt HD2400. Ik draai OpenPLI en de Vu+ is soms wat traag (gigantische zenderlijst). Ik hoop dat de Mut@nt dit probleem niet heeft. Ben bij iemand wezen kijken naar de Mut@nt en die lijkt een heel pak rapper te zijn.

Kodi is voor mij sowieso een nogo als mediaplayer op deze apparaten. Voornaamste reden is het gebrek aan 24 fps output, enkel 50 en 60 Hz.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
@Wagenaar: Dus als ik jou goed begrijp raad jij de VU+ Duo2 aan met een Firetv stick.
Hiervan kun je dan een livestream opnemen op de Duo via de PVR plugin?
Of dan liever de Mut@and?

@Twazerty: Welke van de 2 is makkelijker in de bediening? Mijn ouders zijn niet de meest handige?
Wat is jouw alternatief op Kodi dan? Ik ben hier best tevreden over maar als het nog beter kan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 21:59
Wij hebben een solo2. Snel apparaat dankzij de 1ghz dual core. En ook betaalbaarder dan de duo volgens mij. De solo heeft niet uitneembare duo s2 tuners, waar de basisprijs van de duo zonder de s2 tuners is (á70€?). Bij ons loopt ie op openpli. Benaderbaar via het netwerk via verkenner en de pvr opnames zijn zo te kopieëren naar de pc.
Anderhalf jaar geleden aangeschaft, sindsdien 1x een update gedaan. Verder nooit tegen problemen aangelopen, dus stabiel zonder omkijken: top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Ja deze lijkt inderdaad redelijk gelijk aan de Duo2, enige wat me opvalt is dat de Duo 3,5 inch harde schijven pakt, maakt dit veel uit?
Ben zelf nooit zo happig op 2,5 inch schijven.
Maar scheelt wel weer even 100 euro.

Is het mogelijk zelf een HDD te plaatsen? Dan zou ik er zelf namelijk een WD blue in doen aangezien deze bij mij altijd heel stabiel draait.

Had ook iets gezien over de Xtrends? Is dat wat?

[ Voor 6% gewijzigd door Gordon89 op 06-06-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Qua prijs/kwaliteit zijn de Xtrends beter. De Xtrend 8000 heeft bijvoorbeeld betere specificaties, kan je tuners omwisselen en het is iets goedkoper.

En inderdaad, ik zou een aparte ontvanger/xbmc oplossing kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een verhuizing naar CEA met het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Mijn vader heeft mee gekeken met de apparaten en een beetje op youtube gekeken naar de menu en dergelijke gekeken.
De VU+ apparaten lijken hem wel wat, dan kom je op de Duo2 of Solo2 uit als ik het goed begrijp.

Welke is dan degene om te nemen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 21:59
als je alleen dat ding gaat gebruiken op satteliet kun je volgens mij beter een solo2 kopen. Waarom? daar zitten standaard 2 dvb-s2 tuner in (die niet-verwijderbaar zijn). Kabeltuners kunnen daar helaas niet in dus.
de duo2 bevat standaard GEEN tuners. Dus bij de duo-2 moet je nog 2 satteliet-tuners erbij doen voor opnemen en satteliet kijken tegelijk. Kosten: 50 euro minimaal per tuner. Dit maakt hem direct wat duurder.
Voordeel van de duo2: je kunt er wel een Dvb-C tuner in steken voor de kabel. Of dit werkt met upc/ziggo, vast wel.
Is het nodig, zo'n dvb-c tuner? als je in een buitengebied woont niet.
En een duo2 bevat een 3.5inch harddrive. Iets goedkoper per GB. De solo2 heeft een 2.5inch drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Gordon89 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:11:
Mijn vader heeft mee gekeken met de apparaten en een beetje op youtube gekeken naar de menu en dergelijke gekeken.
De VU+ apparaten lijken hem wel wat, dan kom je op de Duo2 of Solo2 uit als ik het goed begrijp.

Welke is dan degene om te nemen en waarom?
VU+ Duo2 maakt het mogelijk om twee verschillende tuners (DVB-C, DVB-T en DVB-S2) te combineren terwijl de Solo2 dus alleen met een Twin DVB-S2 tuner wordt geleverd. Verder beschikt de Duo2 over ingebouwde WiFi, 2 hardware CI-slots (Solo2 heeft er maar eentje) en hardware transcoding.

Overigens wordt Enigma2 (de software dat draait op deze VU+ ontvangers) ook door andere merken gebruikt. Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld Xtrend, Mut@nt, Maxdigital, Amiko, Dream Multimedia, etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat jij je niet blind moet staren naar een specifiek merk en te gaan voor een prijs/kwaliteit verhouding die goed bij je past omdat de onderliggende software door verschillende fabrikanten wordt gebruik :)

Pagina: 1