NFC reader/writer rond 70 euro

Pagina: 1
Acties:

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik ben op zoek naar een NFC reader/writer voor redelijk simpele doeleinden. Simpel als in het invoeren en schrijven van wachtwoorden op platte tekst niveau. Wat ik wil bereiken is het versimpelen van het uitwisselen van complexe wachtwoorden, en het overbodig maken van het onthouden van wachtwoorden. Ik heb de markt afgespeurd, maar ik ben er maar gedeeltelijk wijzer van geworden. Je merkt dat het een erg onduidelijke markt tot dusver is (hopelijk breekt NFC meer door, in dat de markt voor reguliere consumenten/beginnende hobbyisten dan ook wat duidelijker wordt, maar dat terzijde).

Wat voor advies ik nodig heb is welke NFC reader/writers aan te raden zijn op het bovengenoemde niveau waar ik mee moet opereren. Het moet sowieso een USB NFC reader/writer zijn die compatibel is met Windows 7, en in de nabije toekomst, Windows 10. Ik heb de ACR122U en ACR1251U op het oog, maar ik weet niet of dat deze met eenvoudige tag bewerkingssoftware worden geleverd. Is tevens iemand er ook mee bekent of dat thirdparty software op deze readers/writers zal werken? Zo ja, welke software raad je aan? Ook welkom als iemand mij alternatieven kan aanraden. Ik moet dan wel zeker weten dat het aan mijn eisen zal voldoen. Op gebied van kosten heb ik een soepele grens van 70€, maar een lagere prijs is natuurlijk altijd welkom.

Edit: een mod heeft m'n thread titel zonder overleg verandert. De focus van het onderwerp ligt niet op prijs, maar advies over hardware en software omtrent NFC readers.

[ Voor 16% gewijzigd door PostHEX op 08-06-2015 15:27 ]