Controle draad muurvast in de leiding (nieuwbouw)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05
Vandaag wilde ik eens een coaxkabel aan gaan leggen richting de slaapkamer in ons nieuwbouw huis. Even aan alle controledraden in de meterkast morrelen om te kijken welke die kant uit gaat en jawel hoor. Ééntje zit er muurvast. Uiteraar degene die naar de slaapkamer gaat.

Nu dus de vraag, hoe los ik dit op?
ik heb:
- met beleid aan beide kanten proberen te trekken, in de meterkast brak al een stuk van de draad af, zegt genoeg.
- De trekveer proberen naast de controledraad in de leiding proberen te morrelen. Op een bepaald punt langs beiden kanten gaat hj echt niet verder meer.
- stofzuiger aan 1 kant en draad langs de andere kant in de leiding voeren. Komt net zo ver als de trekveer.

Wat nu?

En eigenlijk mijn vraag daarbij, het is nieuwbouw, vorig jaar opgeleverd, ik heb gewoon betaald voor deze loze leiding. Kan ik de aannemer verplichten dit probleem voor mij op te lossen mocht ik hem er echt niet uit krijgen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Normaal wel want je kan die loze leiding niet gebruiken. Trouwens het uiteinde is los?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05
Damic schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:02:
Normaal wel want je kan die loze leiding niet gebruiken. Trouwens het uiteinde is los?
Wat bedoel je met "los"? De draad zit nergens aan vast en is gewoon vrij te bewegen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bel de aannemer al maar zegt dat ie het moet komen oplossen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wel kans dat ze gaan schermen met opleverdocumenten waarin staat dat je de controledraden zelf dient te checken. Aan de andere kant, kun je nog altijd beweren dat hij een halve meter bewoog, en daarna muurvast begon te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Aannemer gaat het niet voor je oplossen, maar zal misschien 100 a 200 euro uitkeren wegens gebrek. Vervolgens wil hij het gerust voor je oplossen voor 2000 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:41
Dikke kans dat ze de buis hebben geraakt of geknikt met trekdraad en al erin. Zeer lastig om op te lossen zonder te breken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 09:58
Geen idee hoe het zit met de wetgeving in Nederland, maar hier in Belgie hebben we een systeem van "voorlopige" en "definitieve" oplevering.
Bij de definitieve, die normaal gezien 1 jaar na de voorlopige plaats vindt, mag je enkel nog "verborgen" gebreken opmerken.
Een dergelijk probleem kan je ev eventueel wel onder een "verborgen" gebrek catalogeren (weliswaar ter discussie). Ik zou alleszins het proberen om het (gratis) te laten oplossen door de aannemer / verkoper.

Mocht je over foto's van de leiding beschikken (voor de vloer/pleister/... er was), dan kan je misschien zoeken waar de verstopping zit. Afhankelijk van waar die zou zitten, kan je dan beslissen of je gaat breken om het op te lossen.
Pagina: 1