Experience is what you get when you don't get what you want.....
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Nederlands is makkelijker als je denkt
Als ik erg druk ben, veel aan mijn hoofd -> stress heb, wordt ik ook wakker. Maar dat is meestal later in de nacht. De tijden zijn dan onregelmatiger en ik kan daarna niet meer slapen.
| Security Management |
http://www.nationalgeogra...cht-slapen-bij-volle-maanThe Executer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 07:10:
Misschien gerelateerd aan een volle maan? Het is volgens mij niet bewezen, maar een aantal mensen in mijn omgeving inclusief mijzelf hebben hier behoorlijk last van. Bij mij is dat wel wanneer ik de weken daarvoor goed geslapen heb. Ik ben dan erg onrustig, veel woelen, wakker liggen. Komt mij dus erg bekend voor...
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb alleen problemen met het inslapen soms.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Hier heb gerust even om dubbel gelegen. Wat een geweldige comment.Fiber schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:44:
Ben je een vrouw...?
Het zou nog geweldiger zijn als het echt waar was en ze die link nog niet gelegd had.
Niets...
You are NIJL-ed!
Nu ben ik wel benieuwd of je het 'slaapprobleem' ook in het weekend hebt?
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Verwijderd
Het probleem is vaak dat ik bang ben dat ik niet kan slapen, in combinatie met niet kunnen stoppen met denken en tot rust komen
Als ik echt moeite heb met slapen luister ik nog wel eens naar de sleep with me podcast, (http://www.sleepwithmepodcast.com/) een podcast waar een enorm monotoon verhaal wordt verteld. Dit in combinatie met ademhalingsoefeningen en ik val (bijna) altijd halverwegen in slaap
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Mijn hele leven heb ik al last van 'wakker-aanvallen'. Kleine aanpassingen kunnen helpen, sinds ik op advies van mijn huisarts geen noten meer eet in de avond komt het minder vaak voor. (Tip van mijn arts voor de vrouwelijke Tweakers: gebruik je de pil, neem die dan s'ochtends)Falastine schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 05:11:
Ik heb per maand een week dat ik midden in de nacht wakker word en niet meer in slaap val. Vandaag was dat 2:00 rest van de week ook zoiets. Dit gebeurt mij dus altijd ongeveer en week achter elkaar de rest van de maand heb ik nergens last van. Nog meer mensen last van dit verschijnsel en wat is hier aan te doen?
Vaak kwam het voor icm de hier al eerder genoemde restless legs. Tegenwoordig heb ik een standaard ritueel: word ik wakker dan sta ik op, loop een rondje door de tuin en ga weer naar bed. 9 van de 10 keer slaap ik dan weer binnen een paar minuten.
Sowieso geeft dit ritueel meer rust doordat ik daadwerkelijk iets kan doen, ipv te liggen woelen met de bijbehorende frustratie.
Er staat letterlijk in dat artikel al "Het onderzoek was met 33 personen te kleinschalig opgezet om harde conclusies te trekken over de invloed van de maan op ons slaapgedrag. "
Ik zou zeggen, doe dat dan ook niet, gek artikel. Lijkt me ook niet echt niveau tweakers om dat even niet te bekijken. bijvoorbeeld via http://skeptics.stackexch...leep-patterns/17421#17421
De drie punten daar lijken me duidelijk
1. de studie is erg klein
2. er zijn betere/grotere studies die geen effect vinden. zie bron
3. het 'gevonden' effect in de kleine studie gaat over 5 minuten kennelijk....
1 van de bronnen staat wat onhandig in de comments:
Zeitlhofer J, Kloesch G, Saletu B, Barbanoj MJ, Danker-Hopfe H, Kunz D, Himanen S-L, Kemp B, Penzel T, Roeschke J, Dorffner G. Is there a lunar effect on subjective and objective ratings of sleep quality? J Sleep Res 13, Suppl 1, 2004: 822
http://www.schlafmedizin.at/newsletter/Newsletter01_2003.pdf (duits)
sig