Copyrighted of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

op een vriend mijn mij zijn site staat een copyright tekentje. Alleen het tekentje en geen tekst over bv "all right reserved"

Nu kan je makkelijk de frontend kopieren voor eigen gebruik. Nu heb ik een deel gekopieert en hij weet dat ook. Hij vindt het ook goed maar, stel dat hij het niet goed vond. Wat kan er dan gebeuren?

Het gaat dus om de voorpagina gemaakt met bootstrap/jqueryUI en een klein beetje eigen css.

Gr Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

In Nederland betekent zo'n tekentje of tekst niet zoveel. Er rust automatisch auteursrecht op. Zonder toestemming mag je het dan ook niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zoals tegenwoordig overal wel te vinden is er in principe overal auteursrecht op, dus zolang de eigenaar jou geen toestemming heeft gegeven om het op een bepaalde manier te gebruiken mag je dat niet...
Als je dat dan toch zou doen kan de eigenaar daar een zaak van maken, te beginnen met een schikking en eventueel dagvaarding.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het copyright tekentje heeft niet zo veel waarde. In principe heb je automatisch auteursrecht op alles* wat je maakt.

* mits het enige creativiteit bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06
Iedereen heeft standaard over zijn eigen werk intellectueel eigendom. Of hij daarbij ook copyright op zijn eigen werk wil behouden hangt af van de licentie van zijn werk. Hij heeft zijn werk niet expliciet een creative commons of open source licentie gegeven, dus mag je er inderdaad zonder expliciete toestemming niks mee doen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer