SSD admin probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tom17
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo,

Een aantal jaar geleden heb ik een M4-CT128M4SSD2 als C-schijf in mijn laptop geplaatst. Daar staat alleen het OS (win 7 prof) en een aantal regelmatig te gebruiken proggies op (office and alike). Data staat op de E-schijf.

Normaal gesproken geeft explorer aan dat er zo'n 68 Gig gebruikt wordt echter geeft ie nu aan dat er 126 Gig in gebruik is. Als ik per mapje ga kijken wat die aan ruimte inneemt kom ik echter tot de 68 Gig.

Volgens een healtchecker is mijn SSD nog prima in orde,

Wat moet/kan ik doen om te zorgen dat de admin voor mijn SSD weer goed gaat werken? Het restantje ruimte loopt langzaam naar 0 (nog iets meer dan 1 gig over).

Ook zou ik graag willen weten wat dit veroorzaakt. Iemand tips?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je hebt software die de hoeveelheid opgeeft per map, zodat je grafscsh kunt zien waar veel data zit.
Google hier op, ben zelf de naam kwijt.

Misschien zie je geen verborgen mappen.
Probeer eens te booten vanaf een ubuntu livecd, zet de verborgen mappen aan.
Misschien zie je daar meer.
Zoek ook op tmp temp files, misschien heb je daar veel van in een map.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2025

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Tom17
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12-2025
Tjonge,

Dank voor de antwoorden.

Met behulp van het proggie (treesize_free) kwam ik er achter dat de 'System Volume Information' (waar dus de restorepoints en dergelijke opgeslagen worden) bijna 60 Gb in beslag namen.
Via 'View Advanced System Settings' heb ik dit teruggedraaid naar 10 Gb.
Zou toch genoeg moeten zijn.

Nogmaals dank!