Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Goedenavond allen,

In augustus gaan mijn vrouw en ik een tour door Amerika maken. Van San Francisco naar New York met de auto. Wij denken het leuk te vinden om dit misschien een beetje te filmen en een soort video dagboek van te maken. Nou zijn wij 2 totale leken op het gebied van videocamera's en hebben ons dan ook laten informeren in een winkel. We zijn er eigenlijk wel uit dat we het formaat van een action camera perfect vinden om mee te nemen. Alleen nu natuurlijk de grote vraag welke dit moet worden.

De verkoper vertelde eerst over de GoPro vol enthousiasme maar toen ik zei dat we bij een andere winkel een Sony hadden gezien begon hij meteen te vertellen dat Sony beter is. Dit voornamelijk met beeld stabilisator, behuizing en dat je iets om de pols hebt om meteen je beelden terug te zien. Wij vinden de beeld stabilisator wel heel belangrijk, maar zijn de beelden ook 'beter en mooier' dan de GoPro?

Ook is het misschien belangrijk om te vermelden dat ik wel echt een Sony fan bent. Maar als deze misschien veel slechter is dan de GoPro dan moet ik nog is hard over Sony nadenken. Bij gelijkwaardig of misschien wel beter dan zal ik voor de Sony kiezen.

Graag jullie mening hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Voor zover ik weet heeft alleen de duurdere Sony X1000V optische beeldstabilisatie. De rest is allemaal digitaal, iets wat je later ook in de nabewerking zou kunnen doen.

De X1000V is een uitstekende action cam, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Het grootste gebrek een een klein en relatief duur assortiment aan accessoires, vergeleken met de GoPro's waarvoor veel meer mounts beschikbaar zijn.

Voor de rest kan hij alles wat een GoPro kan en nog wel meer. Zo heb je GPS aanboord om precies te kunnen terug zien waar je hebt gefilmd, is de processor en sensor van Sony iets beter en heb je dus die remote die in deze versie wordt meegeleverd. Tevens worden bij deze versie bij de meeste winkels ook diverse mounts meegeleverd, waarmee je de camera dus kan bevestigen. Dan ben je €500 kwijt, maar heb je wel wat :).

Hier vind je wat video's gefilmd met de Sony X1000V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
Kijk eens naar de panasonic GF7

pricewatch: Panasonic Lumix GF7K + 12-32mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. Zilver

Mooi klein ding en veel beter dan action cams. Met name door de grotere Sensor.
Panasonic staat bekend om zijn goede video kwaliteit. Ik heb zelf een Sony cam, ook gebruikt voor reis video. Schiet toch wel te kort af en toe. Let ook op het fisheye effect wat de action cams hebben. Dat maakt het ook niet mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Bij een videodagboek denk ik niet gelijk aan een actioncam. Het kan wel maar zoals technonose al aangeeft hebben zowel de GoPro als de Sony actioncam een fisheye lens waardoor het beeld bol loopt naar de hoeken toe. Wanneer je gezichten filmt komt zo'n fisheye niet altijd even flatteus over. Als je een Sony "fanboy" bent zou ik ook eens kijken naar een Sony RX100, die lijn staat ook bekend om z'n goede videoprestaties. Hier zit ook een sensor in die een stuk groter is dan in eerder genoemde actioncams en foto's maken gaat ook een stuk beter. Bijkomend voordeel is dat je met een RX100 kunt in- en uitzoomen en hij past gewoon in een broekzak.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Dank jullie wel voor de reacties.

Maar als ik het goed begrijp doen veel mensen filmen met een fototoestel? Want die neem ik ook mee, maar dat hoort niet in mijn gedachte. Een fototoestel voor foto's en een videocamera voor film.

Zelf heb ik uiteraard ook een fototoestel maar dan de Sony DSC-HX50V. Hier kan ik natuurlijk ook mee filmen maar dat heeft niet mijn voorkeur.

En kan iemand uitleggen wat fisheye is? Nog nooit van gehoord eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Op deze foto kan je het effect zien van een fisheye lens: https://idigitaldarwin.fi...sheye-vs-conventional.jpg

Ik heb zelf de Sony HDR-AS100V action cam. Deze heb ik gekozen boven de GoPro omdat het een goedkopere camera is, maar er wel wifi op zit en als extra ook GPS. Daarnaast heeft hij ook beeldstabilisatie ingebouwd. Het is softwarematig dus je kan met de GoPro wel hetzelfde resultaat krijgen, maar het kost weer wat extra werk.
Het klopt wel dat er minder accessoires voor de Sony te krijgen is, maar deze camera kan je bijvoorbeeld wel weer op een normaal statief zetten en met een converter kan je ook alle GoPro accessoires gebruiken op de Sony camera.
Bij CameraNU is de Sony HDR-AS100V los maar 179 euro. Om op hoge kwaliteit te filmen heb je wel een SDXC kaartje nodig.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
Dat er minder accesoires zijn voor Sony dan voor Gopro is een misverstand. Sony heeft de standaard aansluiting wat al tientallen jaren de standaard voor fotografie is. Dat betekent dat er veel meer beschikbaar is. Dat Gopro zijn eigen aansluiting levert is meer een commerciele keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Even een voorbeeldje van internet geplukt. Links is fisheye, rechts is een bewerkte versie waar de vertekening van een fisheye lens is gecorrigeerd.

Afbeeldingslocatie: http://vegasaur.com/img/partners/prodrenalin3.jpg

Waarom heeft filmen met de HX50V niet de voorkeur? Wat denk je dat een actioncam je meer gaat bieden op je trip? Het idee dat je een los apparaat nodig hebt om te filmen is meer iets van een aantal jaar geleden toen video nog niet zo goed geïmplementeerd was in "fotocamera's". Tegenwoordig zijn de videomogelijkheden goed genoeg om fatsoenlijk materiaal vast te leggen. Er zijn zelfs "fotocamera's" zoals de Panasonic GH4 en A7S die erg populair zijn bij (indie) filmmakers vanwege de uitgebreide videomogelijkheden.

De HX50V heeft naar mijn weten een prima video modus binnen z'n prijsklasse, ik denk dat je daar prima video's mee kunt schieten. Of je moet echt bepaalde shots willen maken wat makkelijker gaat met een actioncam, bijvoorbeeld vanaf de motorkap van een auto.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Precies. Een actioncam heeft niet voor niets Action in de naam. Het is vooral interessant voor mensen die aan extreme sports doen bijvoorbeeld, met de camera aan hun helm of borst vast, of op motorkap van auto / motorfiets, bij het skieën etc.

Doe je daar niet aan, dan heeft zo'n camera niet veel voordelen, behalve misschien het formaat. Vaak hebben die camera's ook geen scherm om te zien wat je filmt, of anders een hele kleine.

Als je gewoon rustig op reis bent, is filmen met een normale camera veel praktischer en makkelijker, denk ik. (Of je moet van die selfie filmpjes willen maken vanaf zo'n stokje terwijl je rondloopt).

Zou je kunnen vertellen wat voor filmpjes je van plan bent te maken? Vooral buiten, of wil je veel vanuit de auto (vanaf dashboard) gaan filmen?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjekster op 06-06-2015 12:08 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30
Kijk eens bij

https://www.youtube.com/user/MarkHawkCam/videos
of
https://www.youtube.com/watch?v=4P340RTWo2M

MarkHawk test veel action cams. O.a. de 100V individueel maar ook tegen de GoPro en andere Sony action cams
Techmoan heeft ook een uitgebreide 100V test

Aan de hand van deze uitgebreide reviews kun je zelf concluderen of de 100v voldoet

Ikzelf ben geen Sony-man maar na wikken en wegen tussen de GoPro en de 100V ben ik voor de 100V gegaan. Waarom?
1) eigenlijk alleen met vakantie gebruikt
2) WIFI-GPS en beeldstabilisatie wil
3) vorm van de100V beter handelbaar
4) de 100V is met 179,00 goed geprijsd (ik heb er geen 300-500 voor over)

Met een mountadapter kun je de GoPro accessoires gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
De bedoeling is wel dat we ook vanuit een rijdende auto gaan filmen, maar ook gewoon in steden. Ook gaan we een helikoptervlucht doen boven de grand canyon. Dus ik denk dat een goede stabilisator wel nodig is.

Jullie maken het ons wel wel lastig zeg door er goed over na te denken, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Zoek eens op YouTube naar de betreffende camera en roadtrip.

Weet je wat je zou kunnen bakken.

Zie bv hier een gemaakt met een Sony 100V:

USA Road Trip 2014 ActionCam (HD 10…: https://youtu.be/Ti2b62dC2aI
En voor de volledigheid ze hebben voor dot filmpje ook een iPhone gebruikt (de shots zonder fisheye vertekening)

Maar zulke filmpjes kan je ook met een GoPro maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Barrycade op 06-06-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

------

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baasje1990
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Hallo Allemaal,

Wat ik dus hoor is dat de Sony beter is? Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de GoPro Hero 4 Black of de Sony X1000V voor mijn reis naar Azie. Denk aan duiklessen, scooterhuren enzovoort.
En de Sony Sony X1000V heeft toch geen Fisheye?

[ Voor 6% gewijzigd door Baasje1990 op 16-06-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit v/d x1000v en kan je helaas bevestigen dat de fisheye nog steeds aanwezig is..
Fijne trip!
Pagina: 1