Dynamoruis/Aardlek probleem Actieve subwoofer auto

Pagina: 1
Acties:

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
Beste Medetweakers,

Ik heb een actieve sub in mijn peugeot 205 ingebouwd, met helaas een hele vervelende brom in de maat van de motor als ik hem start, ook bij gasgeven veranderd de brom.

Ik heb op internet veel gelezen over dynamoruis en aardlekken etc, en al het e.e.a gerobeert.

Huidige setup:

-Radio met een composetje aan de voorkant, 2 hoedenplank speakers aan de achterkant.
2 Tulp/RCA Kabels naar achteren naar de Actieve subwoofer met ingebouwde versterker.
-Plusdraad vanaf me accu naar de actieve sub.
-Aardedraad vanaf de sub naar een kaalgemaakt punt bij de kofferbak.
-Remote draad van radio naar Sub

Er kunnen een hoop oorzaken voor dynamoruis zijn, dus ik heb de volgende dingen al geprobeert:
-RCA Kabels losmaken, subwoofer bromt nogsteeds.
-Aardedraad van me sub rechtstreeks naar aarde punt op het blok.
-ander, dikker plusdraad van me accu naar de sub via buitekant van de auto.

Ik maak niet snel een topic aan, maar ik ben een beetje ten einde raad, ik heb geen idee meer wat ik nu moet doen.

Ik heb wel wat gelezen over ontstoor dingetjes, maar dat is meer symptoombestrijding, en heb ook begrepen dat een deel van je tonen dan gewoon wegvalt.

het gaat dus om een brom die mee gaat met de maat van de motor, ook ploft hij bij het aan en uitzetten van de auto, en hoor soms zonder oorzaak wel eens een plof komen uit de sub.
Sub werkt overgens wel goed, de bass etc die er uit komt klinkt goed.

Ik hoop dat iemand nog iets weet wat ik kan proberen, alvast bedankt! _/-\o_

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11

Verwijderd

Motor blok beter aarde
Dikke extra massa kabel op de blok zetten vlak bij je dynamo of onsteking
En dan direct bij de carrosserie op massa
En heb je plas kabel en je rca kabel naast elkaar getrokken ?
Regel rca kabel linker kant van de auto
Plus kabel rechter kant van de auto
Soms krijg je ruis via de plus kabel naar de rca omdat de rca kabel slechte geïsoleerd is

• rutger465
hmm ik kan nog proberen een extra massadraad vanaf me dynamo oid te trekken, maar het is ook me motor etc ik hoor eigelijk al die geluiden.

ik heb me plus kabel links en RCA kabels door het midden lopen.
Maar het probleem is dat als me motor loopt en ik me RCA kabels los trek dan heb ik nogsteeds die brom,ploffen en andere gekke dingen.
Ik heb een andere, beter geisoleerde plus kabel buiten mijn auto laten lopen, maar dat hielp ook niet :(

@centrino, ik heb dat topic ook doorlezen, maar het rare van mijn situatie is dat ik er nogsteeds last van heb als ik me RCA kabels lost trek, dus dan zit er alleen no 2x 12v en aarde in de sub, en toch speelt hij alle ploffen en rare geluiden door

Verwijderd

Werk merk maak je gebruik ?

• rutger465
de subwoofer is een Pioneer TS-WX206A
Radio is een Pioneer DEH-2500

• rutger465
Heb net even geprobeert om mijn Remote kabel op me plus aan te sluiten, zodat de sub/versterker aan gaat en me motor start zonder de radio aan te zetten, en dan is er ook een hoop geplof en gedoe uit de versterker (nog een stuk erger als eerst :S?)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 14:00

Ravefiend

Carpe diem!

Is het een gek idee om de radio zelf even helemaal te ontkoppelen?

• rutger465
goeie, zojuist even gedaan en gelijk maar even een fimpje gemaakt om er een beetje beeld bij te krijgen wat ik nu precies hoor, het beeld elf slaat nergens op, maar gaat om het idee:)

https://vid.me/e/jBPC

de subwoofer reageert ook op het dichtslaan van de achterklep, dan klapt hij mee en rommelt nog eventjes door (terwijl de auto uit staat)

[ Voor 25% gewijzigd door rutger465 op 06-06-2015 12:41 ]

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Dat klinkt inderdaad niet te best. Dan maar de sub uit de auto en + / - rechtstreeks aansluiten op de batterij / massa punt onder de motorkap?

• rutger465
Ook geprobeert, zelfde resultaat :S

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leg eens een extra massa naar het chassis zelf en dan de sub ook op een eigen massa. (of zelfde punt gebruiken. Kan zijn dat de massa van de auto niet geheel denderend meer is en daardoor alle electronica die dus het chassis van de auto gebruiken storen op jouw audio

heeft je radio directe verbinding met de accu?

[ Voor 8% gewijzigd door Vorkie op 06-06-2015 16:33 ]

Verwijderd

Je gebruik de gele draad van de subwoofer
Die gaat direct naar de accu
De kabels van die sub is gewoon te dun .
Zet de sub maar buiten de auto compleet met bedrading
Rol de draad op en sluit alles direct op de accu massa ook
En speel dan maar af

• rutger465
Hij doet het zonder storen!

Ik heb deze reciever/woofer 2ehands gekocht alleen er zat geen 6-pin connector bij.
Hiervoor heb ik een 6pin connector uit een computer gebruikt, en die aangesloten, alleen had ik nergens een draadschema.

Ik heb in het begin dus wat lopen knoeien met de sub waardoor ik waarschijnlijk het e.e.a. heb doorgebrandt, ik haalde vanmiddag de subwoofer uit elkaar, en zag dat er aan de binnekant een paar baantjes waren opgekrult, zie hier:

http://postimg.org/image/ncsqoca15/

Ik weet niet zoveel van electra maar heb gewoon de baantjes die kapot waren als een beunhaas aan elaar gesoldeert (zie foto) en daarna aangesloten.

Ik heb gelijk geen ruis meer, geen ploffen niks daarvan :D

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:13
En nu maar hopen dat je draadjes blijven zitten door het getril van je basslines :P

• rutger465
ja dat vraag ik me ook af idd, maar tot nu toe is het winst :)

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Goed om te horen dat het geluk is, ook al had je'm eerst zelf bijna gesloopt! :P
Pagina: 1