Beste Medetweakers,
Ik heb een actieve sub in mijn peugeot 205 ingebouwd, met helaas een hele vervelende brom in de maat van de motor als ik hem start, ook bij gasgeven veranderd de brom.
Ik heb op internet veel gelezen over dynamoruis en aardlekken etc, en al het e.e.a gerobeert.
Huidige setup:
-Radio met een composetje aan de voorkant, 2 hoedenplank speakers aan de achterkant.
2 Tulp/RCA Kabels naar achteren naar de Actieve subwoofer met ingebouwde versterker.
-Plusdraad vanaf me accu naar de actieve sub.
-Aardedraad vanaf de sub naar een kaalgemaakt punt bij de kofferbak.
-Remote draad van radio naar Sub
Er kunnen een hoop oorzaken voor dynamoruis zijn, dus ik heb de volgende dingen al geprobeert:
-RCA Kabels losmaken, subwoofer bromt nogsteeds.
-Aardedraad van me sub rechtstreeks naar aarde punt op het blok.
-ander, dikker plusdraad van me accu naar de sub via buitekant van de auto.
Ik maak niet snel een topic aan, maar ik ben een beetje ten einde raad, ik heb geen idee meer wat ik nu moet doen.
Ik heb wel wat gelezen over ontstoor dingetjes, maar dat is meer symptoombestrijding, en heb ook begrepen dat een deel van je tonen dan gewoon wegvalt.
het gaat dus om een brom die mee gaat met de maat van de motor, ook ploft hij bij het aan en uitzetten van de auto, en hoor soms zonder oorzaak wel eens een plof komen uit de sub.
Sub werkt overgens wel goed, de bass etc die er uit komt klinkt goed.
Ik hoop dat iemand nog iets weet wat ik kan proberen, alvast bedankt!
Ik heb een actieve sub in mijn peugeot 205 ingebouwd, met helaas een hele vervelende brom in de maat van de motor als ik hem start, ook bij gasgeven veranderd de brom.
Ik heb op internet veel gelezen over dynamoruis en aardlekken etc, en al het e.e.a gerobeert.
Huidige setup:
-Radio met een composetje aan de voorkant, 2 hoedenplank speakers aan de achterkant.
2 Tulp/RCA Kabels naar achteren naar de Actieve subwoofer met ingebouwde versterker.
-Plusdraad vanaf me accu naar de actieve sub.
-Aardedraad vanaf de sub naar een kaalgemaakt punt bij de kofferbak.
-Remote draad van radio naar Sub
Er kunnen een hoop oorzaken voor dynamoruis zijn, dus ik heb de volgende dingen al geprobeert:
-RCA Kabels losmaken, subwoofer bromt nogsteeds.
-Aardedraad van me sub rechtstreeks naar aarde punt op het blok.
-ander, dikker plusdraad van me accu naar de sub via buitekant van de auto.
Ik maak niet snel een topic aan, maar ik ben een beetje ten einde raad, ik heb geen idee meer wat ik nu moet doen.
Ik heb wel wat gelezen over ontstoor dingetjes, maar dat is meer symptoombestrijding, en heb ook begrepen dat een deel van je tonen dan gewoon wegvalt.
het gaat dus om een brom die mee gaat met de maat van de motor, ook ploft hij bij het aan en uitzetten van de auto, en hoor soms zonder oorzaak wel eens een plof komen uit de sub.
Sub werkt overgens wel goed, de bass etc die er uit komt klinkt goed.
Ik hoop dat iemand nog iets weet wat ik kan proberen, alvast bedankt!