iPhone 4S herstart tijdens laden & foute battery indicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik heb hier een ruim 3 jaar oude iPhone 4S 64GB. Deze herstart sinds kort zeer onregelmatig op tijdens het laden soms wel 6 keer per uur soms meer soms minder. Zowel laden met de officiële middelen als laden met third party docks geven hetzelfde resultaat.
Daarnaast is de indicatie van de batterij ook niet goed meer. Kan soms de hele dag op 68% blijven staan, maar zo goed is deze echt niet.
Wat heb ik zelf gedaan om het op te lossen:
- alle instelling gewist, zonder resultaat.
- iPhone batterij helemaal “op” gemaakt en daarna 24 uur aan de originele lader, geen resultaat.
- Omdat de batterij niet echt goed meer was batterij vervangen, echter geen resultaat kwa problemen, wel gaat hij langer mee.
- Ik had helaas alleen nog een 1 jaar oude reserve kopie in de iCloud staan en deze met veel gedoe terug kunnen zetten. (iPhone crashte regelmatig tijdens dit proces)
- in iTunes heb ik wel meer recente backups staan maar deze krijg ik met geen mogelijkheid op de iPhone omdat hij om de haverklap de telefoon opnieuw opstart waardoor dit proces stopt en opnieuw gestart moet worden.
- Wanneer hij aan de lader hangt veranderd het batterij percentage nauwelijks, soms zie 98% staan maar kom ik de volgende ochtend weer bij de lader dat staat hij weer 68%. Wel gaat de telefoon (met de nieuwe batterij) redelijk lang mee.

Ik besef dat de telefoon op leeftijd is, maar ik zou het graag willen oplossen voor minimale kosten. Ik kan er verder weinig over vinden. Wat zou de oplossing kunnen zijn? Welke onderdeel vervangen bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:14
Ik lees nog niet dat je het hebt geprobeerd zonder een backup terug te zetten. Dat zou ik sowieso even proberen. Dus de iPhone herstellen en dan geen backup terugzetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:05
Heb je al eens geprobeerd om het uitgeschakeld op te laden?
Dat doe je door eerst de lader (een originele apple toch?) aan te sluiten tot hij het oplaadsymbool (of geluid) maakt. En hem daarna normaal uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25
Bedankt voor de reacties. Ik heb het geprobeerd zonder backup maar dat loste het probleem ook niet op. Uitgeschakeld laden heb ik niet geprobeerd.
Maar nu het vreemde. Omdat het met de nieuwe batterij nog erger was dan met de oude heb ik de oude er weer ingezet, en nu ineens zijn de opstart problemen er niet meer. iPhone laadt gewoon normaal op zonder herstarts. Uiteraard is de batterij niet geweldig en gaat hij niet lang mee maar de telefoon doet het weer gewoon. Het vreemde is dat het herstarten de reden was van een nieuwe batterij, maar omdat dat niet hielp heb ik de oude batterij teruggezet en nu is dat probleem over.
De nieuwe was geen originele batterij trouwens. Wat denken jullie, gewoon nu een originele batterij kopen en inbouwen?

UPDATE:
Helaas te vroeg gejuicht, telefoon start zichzelf weer op aan de lader. Het is precies 2 dagen goed gegaan met de oude batterij. Ik twijfel of ik nu een originele batterij moet kopen, of toch maar een nieuwe.?

[ Voor 12% gewijzigd door chippie777 op 10-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thacrusher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:40
Had hetzelfde probleem met twee iPhone 4s-en hier thuis. Tijdens het opladen crashte de telelfoons meerdere malen. Bij diagnose en gebruik zag ik dat er bij elke reboot een log met {"os_version":"iOS 8.3 (12F70)","bug_type":"110"}.

Na wat zoeken vond ik oa het volgende: https://discussions.apple.com/thread/6999034.

Na het stappenplan te hebben gevolgd beschreven bij divedown: https://discussions.apple.com/message/28173906#28173906

Lijkt het probleem te hebben verholpen, beide iPhones kunnen weer opgeladen worden zonder reboots tijdens het laden.