Mini PC voor bewaking.

Pagina: 1
Acties:

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hoi Tweakers,

ik weet niet of ik hier juist zit mar toch even proberen, als ik hier fout zit wil ik het ook aanvaarden.

Even mijn situatie schetsen.

ik heb een IP-camera (ZModo) dus geen top toestel.
Die camera hangt niet aan mijn PC maar is draadloos verbonden met mijn modem.
Op mijn PC zit wel een app om die camera in te stellen.
Dan heb ik een Nas (enfin een 2TB WD mycloud) dus ook geen top.
Die nas hangt ook niet aan mijn PC maar wel aan mijn modem.
Het geheel dien eigenlijk als bewaking, de opgenomen beelden staan op mijn nas en zo kan ik ze altijd weer opnieuw bekijken.

Maar als ik op vakantie ga vind ik het nogal jammer om mijn PC altijd te laten draaien omdat die nogal stroom verbruikt.
Ook als mijn toch duurdere PC door bliksem zou vernield worden vind ik jammer.

Daarom zocht ik eigenlijk naar een Mini PC die Windows 8.1 aankant en waar ik mijn app voor mijn ZModo op kan installeren.

Dus geen games en ook geen andere apps, dus niets zwaar gedoe.

Ik heb al veel gelezen over Mini PC's maar ik vind die dingen nog al prijzig voor wat ik er mee moet.
Ik heb er ook al op het net gezien van €50 maar ik begrijp die uitleg niet zo goed.

Is hier iemand die mij kan helpen met de keuze van een eenvoudige Mini PC die aankan wat ik nodig heb?

Wat mij betreft mag het zelfs een tweedehands zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke van 50 euro heb je gezien dan?

Je kunt op zich kijken naar iets simpels als een AM1 setupje, of iets met een onboard Atom of Celeron. Dat kun je eigenlijk zo gek maken als je wilt.

Wat zijn de eisen aan wat dat ding moet voldoen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geef iets meer uit en koop een synology nas. Daar zit Surveillance station in wat goed gebruikt kan worden voor bewaking.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit klinkt als een adviesaanvraag...

Move OH -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Is een Raspberry Pi (of een soort gelijk iets) dan niet beter geschikt voor dit soort doeleinden?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenk13 op 05-06-2015 23:27 ]

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:03
Mini nvr uit China? Kost je minimaal 30 euro of 50 euro indien je BTW en inklaringskosten moet betalen. Als het goed is, moeten de ip camera's van zmodo Onvif ondersteunen, tenminste dit staat op hun site. Voor de zekerheid zou ik het nog controleren. Dan moet je nog een externe harde schrijf aansluiten op de nvr en je kan, indien de camera gevonden kan worden, direct beginnen met opnemen. Je kan 4 onvif camera's of 8 op aan sluiten.

Indien je niet continu opneemt dan kan je overwegen om een oude mobiel op te offeren. Dan zou je ip cam viewer pro of tinycam kunnen installeren, echter het probleem met de apps is dat de fps rond de 3 schommelt... terwijl de krachtiger apparaten (pc of mini nvr) het vloeiender kunnen laten afspelen. Voordeel is dan wel dat het goedkoop is, als je de missende frames niet erg vindt.

Of zoals iemand anders opmerkt koop een synology aangezien je daar 1 camera licentie bij krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Exor op 06-06-2015 00:07 ]

• onkeltje
Sorry dat ik zo dom ben, ik wil wel graag zo goed mogelijk de spelregels volgen maar ik begrijp
Move OH -> DAA niet.

Ik wil inderdaad wel advies inwinnen omdat ik maar weinig weet over de MIN-PC wereld, ik zie door het bos de bomen niet meer. :?

Verder iedereen bedankt voor wat jullie schrijven.
Ik heb nu een heel goed werkend systeem, mijn NAS is OK, mijn camera is OK en mijn PC is OK.
Het enige wat ik wilde is gewoon een MINI-PC die weinig verbruikt.
Een MINI-PC waar Windows 8.1 op kan en waar mijn IPCSearch op kan draaien en mijn Camera app, dat is alles.

Nee een nieuwe NAS heb ik geen behoefte aan is wel vriendelijk opgemerkt.

Ik zal nu proberen verder te gaan met de reeds gekregen informatie ... bedankt. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door onkeltje op 07-06-2015 13:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

onkeltje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Sorry dat ik zo dom ben, ik wil wel graag zo goed mogelijk de spelregels volgen maar ik begrijp
Move OH -> DAA niet.

Ik wil inderdaad wel advies inwinnen omdat ik maar weinig weet over de MIN-PC wereld, ik zie door het bos de bomen niet meer. :?
Je opende je vraag op de verkeerde plek (Overige Hardware) en ik heb het voor je verplaatst naar de juiste plek (Desktop Aankoopadvies).

Lees de topic waar ik naar linkte, daar staat hoe/wat/waar. En volgende keer aub eerst even moeite nemen om te lezen wat we bovenaan een forum met "Lees dit eerst!" zetten. Scheelt werk voor ons en verwarring voor jou achteraf.

Oslik blyat! Oslik!

• onkeltje
dion_b schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Je opende je vraag op de verkeerde plek (Overige Hardware) en ik heb het voor je verplaatst naar de juiste plek (Desktop Aankoopadvies).

Lees de topic waar ik naar linkte, daar staat hoe/wat/waar. En volgende keer aub eerst even moeite nemen om te lezen wat we bovenaan een forum met "Lees dit eerst!" zetten. Scheelt werk voor ons en verwarring voor jou achteraf.
Sorry, ik had dat allemaal zo goed mogelijk gelezen maar kon toch niet echt vinden waar ik moest zijn.

Ik ben wel blij dat je mij op de juiste plek gezet hebt.
Pagina: 1