Hoi Tweakers,
ik weet niet of ik hier juist zit mar toch even proberen, als ik hier fout zit wil ik het ook aanvaarden.
Even mijn situatie schetsen.
ik heb een IP-camera (ZModo) dus geen top toestel.
Die camera hangt niet aan mijn PC maar is draadloos verbonden met mijn modem.
Op mijn PC zit wel een app om die camera in te stellen.
Dan heb ik een Nas (enfin een 2TB WD mycloud) dus ook geen top.
Die nas hangt ook niet aan mijn PC maar wel aan mijn modem.
Het geheel dien eigenlijk als bewaking, de opgenomen beelden staan op mijn nas en zo kan ik ze altijd weer opnieuw bekijken.
Maar als ik op vakantie ga vind ik het nogal jammer om mijn PC altijd te laten draaien omdat die nogal stroom verbruikt.
Ook als mijn toch duurdere PC door bliksem zou vernield worden vind ik jammer.
Daarom zocht ik eigenlijk naar een Mini PC die Windows 8.1 aankant en waar ik mijn app voor mijn ZModo op kan installeren.
Dus geen games en ook geen andere apps, dus niets zwaar gedoe.
Ik heb al veel gelezen over Mini PC's maar ik vind die dingen nog al prijzig voor wat ik er mee moet.
Ik heb er ook al op het net gezien van €50 maar ik begrijp die uitleg niet zo goed.
Is hier iemand die mij kan helpen met de keuze van een eenvoudige Mini PC die aankan wat ik nodig heb?
Wat mij betreft mag het zelfs een tweedehands zijn.
ik weet niet of ik hier juist zit mar toch even proberen, als ik hier fout zit wil ik het ook aanvaarden.
Even mijn situatie schetsen.
ik heb een IP-camera (ZModo) dus geen top toestel.
Die camera hangt niet aan mijn PC maar is draadloos verbonden met mijn modem.
Op mijn PC zit wel een app om die camera in te stellen.
Dan heb ik een Nas (enfin een 2TB WD mycloud) dus ook geen top.
Die nas hangt ook niet aan mijn PC maar wel aan mijn modem.
Het geheel dien eigenlijk als bewaking, de opgenomen beelden staan op mijn nas en zo kan ik ze altijd weer opnieuw bekijken.
Maar als ik op vakantie ga vind ik het nogal jammer om mijn PC altijd te laten draaien omdat die nogal stroom verbruikt.
Ook als mijn toch duurdere PC door bliksem zou vernield worden vind ik jammer.
Daarom zocht ik eigenlijk naar een Mini PC die Windows 8.1 aankant en waar ik mijn app voor mijn ZModo op kan installeren.
Dus geen games en ook geen andere apps, dus niets zwaar gedoe.
Ik heb al veel gelezen over Mini PC's maar ik vind die dingen nog al prijzig voor wat ik er mee moet.
Ik heb er ook al op het net gezien van €50 maar ik begrijp die uitleg niet zo goed.
Is hier iemand die mij kan helpen met de keuze van een eenvoudige Mini PC die aankan wat ik nodig heb?
Wat mij betreft mag het zelfs een tweedehands zijn.