Router voor horeca / winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietdevries
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

Ik ben op zoek voor een horeca naar een oplossing om gratis internet aan te bieden.
Ik las dat er routers zijn met Facebook login. Maar natuurlijk heeft niet iedereen FB.

Heeft iemand ideeën over welke router ik het beste kan aanschaffen ?

Alvast bedankt!

Omschrijving: (aanvulling)

Voor een horeca omgeving wil ik het mogelijk maken voor bezoekers om gebruik te maken van gratis Wifi. Daarbij zou ik niet graag afhankelijk willen zijn van derde partijen die tegen betaling oplossingen aanbieden. Reden hiervoor is dat ik reeds de ervaring heb dat zij afspraken niet nakomen, waardoor de oplossing niet meer gebruikt kan worden. Bij de provider was het mogelijk om dmv een like gratis internet te krijgen, maar waarschijnlijk heeft FB iets gewijzigd in het protocol (volgens hun voorwaarden is het ook niet meer toegestaan) waardoor het niet meer werkt.

Het zou mooi zijn als de oplossing zou werken met een social login, maar dat ik geen vereiste.
Enige beperkingen die ik zou willen opleggen is de up- en downstream snelheid en eventueel het blokkeren van ongewenste sites (zoals illegale of sex gerelateerde content).
Als het even kan zou ik zelf hiervoor geen extra server(tje) willen neerzetten.

Ik heb zelf inmiddels een oplossing gezien zoals cloudtrax (www.cloudtrax.com). Dit zou een optie kunnen zijn, waarbij je een accespoint van (bijv. open mash) aanschaft.

Ik hoor graag jullie mening.

[ Voor 69% gewijzigd door pietdevries op 07-06-2015 15:44 . Reden: uitbreiding omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

lier

MikroTik nerd

Zonder enige relevante informatie (is toch ook knap!) is het onmogelijk om hier iets op te zeggen.

Probeer eens functioneel uit te leggen wat je wil bereiken. Wat wil je aanbieden (ik vermoed WiFi), aan hoeveel mensen, wil je beperkingen (alleen HTTP & HTTPS), wil je eventuele scheiding (gasten en zakelijk), enz. Enz.

Ennuh...GoT heeft een supergoede zoek functie!

[ Voor 9% gewijzigd door lier op 05-06-2015 21:28 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:05
@ ts: welke routers ben je zelf tegengekomen waarvan jij denkt dat die geschikt zijn voor jou doel?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22
Wat je wilt is een open netwerk met captive portal.
Facebook login kan maar hiermee sluit je naar mijn idee een hele groep uit die geen Facebook heeft of deze niet wil inloggen. Een FB like-login is dus alleen handig bij bepaalde doelgroepen.

Als je een beetje kennis hebt een Edgemax router met een Unifi acces point.
Rock solid!

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Pro - 802.11 a/b/g/n - Dual-Band

[ Voor 7% gewijzigd door andy88 op 06-06-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:05
Het restaurant waar ik werk gebruikt SO-WIFI. Werkt prima, wel abonnement, maar wel met inzichtelijk dashboard met veel functies. Je kan instellen of ze moeten inloggen met facebook, instagram, etc. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb ook weleens gehoord van So-Wifi, waarbij er een door hun geprepd huis-tuin-en-keuken-routertje met custom (DD-WRT?) firmware op de bestaande internet verbinding wordt geplaatst.

Volgens die klant (ook restaurant eigenaar) werkte het idd prima.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Facebook/overige social login enzo alleen als je het voor advertentiedoeleinden wilt gebruiken.

Is het meer een service naar de klanten toe, dan zou ik gewoon een open netwerk maken (of gewoon een wachtwoord dat ergens zichtbaar is voor de klanten, zoals op de menukaart).

Open netwerk is misschien nog beter dan, zodat je geen schijnveiligheid geeft. Meeste apparatuur geeft dan vanzelf een waarschuwing dat het onveilig is, zodat ze tenminste geen gevoelige dingen gaan doen. Als iedereen het wachtwoord kent is het ook gewoon uit te lezen, maar wordt geen waarschuwing gegeven door de apparatuur.

Echt veilig moet je met aparte logins gaan werken per klant, wat misschien handig is voor een hotel, maar niet voor restaurant/cafe/etc. Dan zou je al met wegwerp accounts moeten werken, en een systeem maken dat deze relatief makkelijk en snel kan laten aanmaken door het personeel.

Ubiquiti unifi spul zou ook mijn eerste keus zijn vanwege de goede, uitgebreide, maar toch relatief gebruiksvriendelijke, management software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 10:13
Was er niet iets met het verkrijgen van likes op deze manier? Want volgens mij heb ik ergens gelezen dat facebook die regels heeft aangepast dit jaar. En dat zou inhouden dat je niets mag aanbieden in ruil voor een like.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietdevries
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:44:
Was er niet iets met het verkrijgen van likes op deze manier? Want volgens mij heb ik ergens gelezen dat facebook die regels heeft aangepast dit jaar. En dat zou inhouden dat je niets mag aanbieden in ruil voor een like.
Je kan dit afvangen door een FB checkin. Maar of je daar vrolijk van wordt?
https://www.facebook.com/business/facebook-wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig info kunnen we - zonder werkende glazen bol - totaal niet gokken waar jij vrolijk van wordt. Doe aub beetje meer de moeite, niet voor ons, wel voor jezelf...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Apparatuur die Facebook Wifi supporten vind je hier.

FB Check-in kan je verplicht stellen, of je kan het optioneel aan zetten. Dit laatste heeft de voorkeur, want minder pusherig. Zelf heb ik het zelf optioneel aan staan:

FB Wifi

Klik op Skip Check-in of log in en like de pagina en je hebt internet access:

FB Wifi

Heb je meer dan 30 likes, dan kan je Facebook Page Insights gebruiken om inzicht te krijgen in je bezoekers.

Met social Wifi is het wel zaak dat de retailer / horeca eigenaar actief er mee aan de slag gaat met het bouwen van een community, organiseren van acties, online marketing, etc. Of je de Facebook pagina nu wel of niet liked, je wordt er wel naar geredirect. Een horeca zaak kan op z'n Facebook pagina bijvoorbeeld het menu van de week posten, of andere acties / aanbiedingen.

Wil je meer doen met social Wifi dan kan je bijvoorbeeld kijken naar Purplewifi. Denk dan bijvoorbeeld aan het aanbieden van kortingsvouchers aan klanten die regelmatig terug komen. Supported apparaten vind je hier.

Meraki MX64W-HW firewalls met wireless en MR18 (en hoger) access points hebben CMX Location Analytics. Hiermee kan je het aantal voorbijgangers zien wat wifi aan heeft staan. Dit krijg je al bij en enkel apparaat. (Security appliance met wirelless of access point.)

Presence Meraki

Je ziet het aantal voorbijgangers, hoe lang ze in de omgeving verblijven en hoe vaak ze terug komen. In bovenstaand voorbeeld zie je dat mensen zondags thuis blijven, op maandag gaan de winkels open en op vrijdag is het koopavond. Van 20 okt tot 10 Nov lag het AP op een betonnen vloer. Na 10 Nov lag het AP in de vensterbank en had het veel beter bereik.

Deze CMX Location Analytics info is via een API beschikbaar en daar maken fabrikanten zoals Purplewifi weer gebruik van. Voor andere fabrikanten moet je voor Purplewifi een door Purplewifi aangepaste firmware gebruiken.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik verwacht toch echt wel meer inzet en eigen initiatief van pietdevries.
We zij hier geen helpdesk waar je even je vraag neerzet en wacht op antwoord. Kijk ook vooral naar de eerste 2 replys : lier in "Router voor horeca / winkel" en shure-fan in "Router voor horeca / winkel"

Graag meer info zoals budget, aantal gelijktijdige verbindingen, technische specificaties, wat heb je zelf al aan hardware gevonden, etc.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1