Mediamarkt (BE) laptop gekocht, komt niet overeen met specs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 12:25
Ik heb tijdens de btw-actie van MediaMarkt België volgende laptop gekocht in een fysieke MediaMarkt winkel: http://www.mediamarkt.be/...3,2102097.html?langId=-17
Ik heb deze laptop gekozen vooral om de gunstige prijs/prestatie verhouding (krachte cpu en aparte grafische kaart volgens de specificaties op de MediaMarkt website.
Toen stond er op hun site (screenshot als bewijs: http://i.imgur.com/4oNxxT8.png) volgende specs:
Grafische kaart:nVidia GeForce 840M

Als ik echter naar het "device beheer" in windows zie, zegt deze dat er geen aparte grafische kaart is, maar wel Intel HD graphics (ingebouwd in de cpu). Ook HwInfo geeft aan dat er geen extra grafische kaart inzit. Het product voldoet dus niet aan de aangeboden voorwarden.

Nu heb ik MediaMarkt op facebook hiervoor al gecontacteerd en hun reactie is:
De productinformatie die het product in de winkel vergezelde, blijkt wel degelijk te kloppen. Zij zien als gevolg hiervan geen mogelijkheid in je toestel terug te nemen of te ruilen.
Daarnaast is de informatie die op onze webshop staat de informatie die wij van Lenovo zelf hebben toegekregen. Indien dit niet correct blijkt te zijn, raden we je aan contact op te nemen met Lenovo zelf.
Ik heb op de MM site, in detail de vermelde specificaties bekeken en daarop gebasseerd mijn keuze gemaakt, en vervolgens het product (met exact hetzelfde typenummer als op de site) in een fysieke winkel opgehaald. Dan mag ik toch verwachten dat het hetzelfde product betreft?!? Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
Het antwoord van de MM is sowieso onzinnig over het feit dat ze aangeven dat je contact op moet zoeken met Lenovo. Je hebt immers een overeenkomst met de MM, en hun zijn verantwoordelijk voor het correct aanbieden van het product.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je gebruikt nu software om dit uit te lezen. Wat zie je in de BIOS? Als ik naar Lenovo ga (http://shop.lenovo.com/gb/en/laptops/lenovo/z-series/z50/) zie ik inderdaad de 840m staan. Er staat bij de 840m specs ook:
NVIDIA® Optimus™ Technology1
Automatically transitions between NVIDIA graphics and Intel Integrated Graphics, seamlessly and in the background, to give you great performance and great battery life – whether you're watching a movie, surfing the web, or playing a 3D game.
Bij normaal surfgedrag zal hij dus de Intel integrated video gebruiken.

Wat is het specifieke typenummer (kun je vaak aan de onderkant van de laptop zien)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat stond er in de winkel dan op het kaartje? De overeenkomst is tot stand gekomen in de winkel, met de gegevens daar voor handen. Als je in de webshop had besteld, had je mi wel een punt. Nu helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
gambieter schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:35:

Bij normaal surfgedrag zal hij dus de Intel integrated video gebruiken.
Dat klopt maar in het Apparaat beheer zal je dan nog steeds een extra Nvidia gpu zien staan.

[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 05-06-2015 19:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 22:27
Probeer anders de drivers voor de 840M te installeren (direct bij NVidia downloaden). Als die weigeren te installeren, dan weet je al hoe laat het is :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er geen switch mogelijkheid op?
vaak kun je in de software kiezen welke kaart er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Het kan zijn dat je hem in de BIOS moet inschakelen, alhoewel ik het wel vreemd vind dat het standaard uit zou staan dan :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Drake_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:36:
Dat klopt maar in het Apparaat beheer zal je dan nog steeds een extra Nvidia gpu zien staan.
Klopt, maar indien niet geinstalleerd (of niet geactiveerd) zal de software hem ook niet zien. Vandaar dat de TS daar niet alleen op af kan gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 05-06-2015 19:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind die subnummering alijd super irriant. Omdat een en dezelfde laptop zo verkrijgbaar is in verschillende configuraties die bijna niet uit elkaar te halen zijn.
Je moet dan altijd erg opletten.

Je hebt de laptop in een MM winkel opgehaald. Dan heb je iig geen recht op de we koop afstand (zover die ook in belgie geld). Maar dien je zelf ook e.e.a te controleren.
Ik neem aan dat de specs ook op de Doos staan? Deze had je kunnen controleren alvorens je ging betalen.
De verkoper kan bv ook de verkeerde aan je geven omdat de type nummers etc vaak erg op elkaar lijken.
er is echter ook dat je zelf ook verantwoordelijk bent als je iets aanschaft om de specificaties te controleren. Dat kan je wel doen als je iets fysiek koopt. Maar niet als je iets besteld via een website (vandaar de wet koop op afstand in NL)

Misschien dat je in de winkel nog specifiek gevraagd had naar de lapop met nvidia kaart. En dat dit bevestigd is in de winkel. Dat is dan een mondelinge overeenkomst. Waar je iets mee kunt doen.

Informatie op sites en info kaarten kunnen echter fouten bevatten. En je zou nogmaals via persoonlijk contact in de winkel me bv een manager e.e.a proberen. En niet via FB of mail.
Met de screenshot van de laptop waarin vermeld staat dat er wel degelijk een nvidia in zou moeten zitten zou je zo kunnen proberen om de laptop alsnog in te leveren (neem aan dat doos e.d. nog in goede staat zijn).
Het is jammer dat je de laptop al aangehad hebt. (Al kan je waarschijnlijk makkelijk een factory reset doen). Dan zou je nog gewoon kunnen proberen om de laptop in te leveren omdat je ergens anders een beter aanbod gekregen hebt. Is het proberen waard.
Anders zou je moeten kijken voor een geschillen commissie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 12:25
Dat ze nu hun specificaties op hun site hebben aangepast zegt toch voldoende?
In de winkel stond er niets vermeld over de GPU (dus ook niets over de intel integrated gpu, maar over de wifi kaart staat er ook niets, en die zit er toch ook in :) ) Dus ik ging er vanuit dat de site simpelweg gedetailleerde info had als het bordje in de winkel.
En het was 100% zeker hetzelfde type nummer!
Ik zal ook eens in de bios kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
DarkSide schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:43:
...

Je hebt de laptop in een MM winkel opgehaald. Dan heb je iig geen recht op de we koop afstand (zover die ook in belgie geld). Maar dien je zelf ook e.e.a te controleren.
...
Als die online besteld is, speelt het geen rol of je die laat leveren of zelf gaat halen, en/of je die bij bestelling al betaalde of betaald in de winkel - je koop is tot stand gekomen online, dan heb je sowieso recht op die "koop op afstand"-regeling/-wetgeving, ongeacht hoe die koop voldaan wordt.

In het geval dat je eerst online onderzoek hebt gedaan en dan de winkel ingelopen bent om die te kopen is het natuurlijk geen koop op afstand, maar slechts een koop in de winkel.
Nu is het wel vaak zo dat mediamarkt ook een "7 of 14dagen, niet goed geld terug"-'garantie' heeft.
(in de vorm van een tegoedbon vaak)
Maw: als het installeren van de drivers niet helpt, en die kaart ook niet gedetecteerd wordt als je een grafisch belastend spel speelt, dan zou ik die laptop en al het bijgeleverde incl. de doos enzo vastpakken en ermee de winkel inwandelen om aan hun terugname-desk even in gesprek te gaan met de mensen...
Zij kunnen ook direct zien dat de laptop die je hebt dan toch niet overeenkomt met wat er op hun winkel-dingetje/reclamefolder/site staat of stond ("behoudens typfouten" en "behoudens fout aangeleverde info van leverancier" vaak) en mogelijk direct iets voor je betekenen...
Pagina: 1