Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

web development laptop +- €900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik ben opzoek naar een laptop om te leren programmeren. Ik weet nog niet precies welke kant ik op wil, maar ben begonnen met HTLM, CSS, Javascript en Ruby. Hierbij wil ik ook Photoshop normaal kunnen draaien. Gamen zal ik niet gaan doen, dus vraag ik me af of ik een dedicated GPU nodig heb.

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren(HTML, CSS, Javascript, Ruby)
Photoshop
uTorrent
Films/Series kijken
Normaal browsen, Youtube

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer €900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Voorkeuren zijn:
- Minimaal i5 processor
- Minimaal 15" FHD ips scherm
- Minimaal 8GB RAM
- Videokaart weet ik niet zeker of die nodig is
- SSD

Ik heb vooral naar LBBG gekeken voor ideeen, maar het is het steeds net niet naar mijn idee.

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055

De Acer lijkt me geschikt, alleen lees ik veel slechte ervaringen over het touchpad, waar ik misschien niet aan zou kunnen wennen.

pricewatch: Asus N551JQ-CN045H

De ASUS lijkt me goede specs te hebben, alleen helaas geen SSD.

Als laatst heb ik deze Toshiba gevonden
Toshiba Satellite S50-B-15F

Ik heb het idee dat deze aan mijn wensen voldoet, maar is dual core i7 genoeg of zou dat toch een quad core moeten zijn?

Verder heb ik er weinig verstand van, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bij voorbaat dank,

Dolcebirra

Verwijderd

hallo Dolcebirra,

meestal als je in deze prijsklasse kijkt komt er altijd wel een dedicated gpu bij kijken.
in deze prijsklasse is het al gauw lastig om een laptop met ssd te vinden dus misschien is het handig om een laptop voor 700 a 800 euro te doen en dan een ssd er in ipv hdd doen of je koopt een laptop van rond de 900 en je spaart nog wat en dan doe je ssd ipv hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip gubo10,

alleen hoop ik SSD's inbouwen te vermijden.
Ik heb wel laptops gezien met goede processor en SSD maar dan zonder GPU, maar vroeg me af of dat voor mijn doeleinde voldoende is.

Ik denk dat de Toshiba in mijn lijst goed is, maar weet niet of de specs de prijs waard is.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb de Asus N551JK en kan deze alleen maar aanraden (dus ook de N551JQ). Het enige nadeel imo is dat de netwerkpoort een soort van "klepje" heeft, wat een beetje irritant is als je dagelijks een netwerkkabel erin en eruit doet. Verder een prachtig apparaat, goed toetsenbord, goed scherm, goeie prestaties en geen koelingsproblemen.

Ik heb er zelf een SSD ingezet (met een caddy, echt kinderspel) en ik kan dat ook alleen maar aanraden. Als je een laptop koopt met ingebouwde SSD zal je daar bijna altijd te veel voor betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mavamaarten op 06-06-2015 13:14 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

het ligt hier aan jou keuze en aan misschien je prijs idee want de asus en de toshiba hebben allebei voldoende specs om te doen wat jij wilt maar dan moet je zelf even kijken wat je wilt kwa prijs en ssd.