Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07 08:40
Ik zoek een vervanging voor mijn huidige Crossfire setup.
Mijn setup bevat momenteel 2 Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost kaarten, die ik zelf lichtjes heb overclocked met Catalyst.

Mijn budget ligt tussen de 300 en 450 euro. Als ik mijn oude kaarten kan verkopen mag je dat hierbij optellen.

Dingen die voor mij helemaal niet belangrijk zijn:
- crossfire <-> SLI <-> geen
- geluidsproductie en stroomverbuik
- grootte (ik heb een grote case, daar kan wel wat in)

Wat ik wel wil:
- 2 * DVI
- 1 * Displayport (of DVI, momenteel gebruik ik een active DVI to displayport adapter)
Ik heb 3 1080p monitoren aan dit systeem hangen.

Andere specs:
- Intel Core i7 2600K die overclocked is naar 4.7ghz met waterkoeling (H60)
- 16gb DDR3 RAM
- 800W voeding
- P8Z68-V PRO mobo
- Games staan op een WD black 1TB drive, windows 8.1 op 500gb EVO SSD

Game die ik vooral zal spelen: CS:GO

Ik ben op zoek naar de beste (lees: snelste) upgrade die ik mijn systeem kan geven binnen mijn budget.

Een vriend van mij zegt me de GIGABYTE GV-N970G1 GAMING te kopen, is dit een goed idee? Is de MSI versie beter? Is een andere kaart beter? I need your help!

[ Voor 11% gewijzigd door wwx op 05-06-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
2x 7950 is meestal wat sneller, luidruchtiger, warmer, duurder in verbruik.

Puur prestatie gewijs ga je er niet op vooruit over het algemeen met een 970. Dus het is een afweging die je moet maken.
Ik ben op zoek naar de beste (lees: snelste) upgrade die ik mijn systeem kan geven binnen mijn budget.
Je zou je kaarten kunnen verkopen en 2x 290's kunnen aanschaffen bijvoorbeeld. Dat is een aardige performance boost. Met jouw budget kom je met een enkele kaart niet direct vooruit.

Lees dat je geen voorstander meer bent van dual kaarten setup. (Of juist wel?)

Ik zou je 7950's dus alleen weg doen als je problemen met crossfire ondervind. Anders wachten op de 300 reeks van AMD. Dan kan je zien wat de prijzen van andere kaarten gaan doen, of wat de 300 reeks jou kan opleveren.

[ Voor 22% gewijzigd door legendareN op 05-06-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
legendareN schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:59:
2x 7950 is meestal wat sneller, luidruchtiger, warmer, duurder in verbruik.

Puur prestatie gewijs ga je er niet op vooruit over het algemeen met een 970. Dus het is een afweging die je moet maken.
[...]

Je zou je kaarten kunnen verkopen en 2x 290's kunnen aanschaffen bijvoorbeeld. Dat is een aardige performance boost. Met jouw budget kom je met een enkele kaart niet direct vooruit.

Lees dat je geen voorstander meer bent van dual kaarten setup. (Of juist wel?)

Ik zou je 7950's dus alleen weg doen als je problemen met crossfire ondervind. Anders wachten op de 300 reeks van AMD. Dan kan je zien wat de prijzen van andere kaarten gaan doen, of wat de 300 reeks jou kan opleveren.
Raar, want games zoals Counter strike global offensive (wat echt geen zware game is) kan ik niet op max settings spelen, terwijl een vriend van mij, die een 970 kaart van MSI heeft dat wel perfect kan. Ook furmark met mijn 2 kaarten geeft een veel lagere score dan mijn vriend met de 970. Ik dacht dus dat ik wat outdated begon te worden. Ik ben geen voor of tegenstander van dual kaarten, als de prestaties maar goed zijn.

EDIT: Furmark 1080p benchmark resultaten met de kaarten in crossfire: http://www.ozone3d.net/gpudb/score.php?which=136993

[ Voor 4% gewijzigd door wwx op 05-06-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik weet niet of CFx ondersteunt wordt door CS:GO. Anders ligt daar waarschijnlijk het probleem. Wat is je gpu usage tijdens het gamen?? En je cpu usage?? Oja, kun je je volledige system specs posten, dat praat een stuk makkelijker ivm meer info :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Elke kaart heeft zijn sterke en zwakke punten.
Je kan dus geen eenduidig antwoordt geven welke kaarten sneller zijn: je zal individuele benches per game/kaart combinatie moeten bekijken.
Daarnaast spelen natuurlijk ook de settings en de resolutie een grote rol, en de rest van het systeem. Ook daar zijn zaken niet altijd even eenduidig. Zo zie je wel eens zware OC's (zoals de jouwe) slechter presteren als cpu's op stock (omdat ze bijv maar 1 core overklokken of omdat dat ding gaat trottlen).

Omdat je voor high-end plus wil gaan, zou ik inderdaad wachten op de nieuwe series die over enkele weken uitkomen. Dan je 2 kaarten verkopen en het topmodel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
wwx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:15:
[...]

Raar, want games zoals Counter strike global offensive (wat echt geen zware game is) kan ik niet op max settings spelen, terwijl een vriend van mij, die een 970 kaart van MSI heeft dat wel perfect kan. Ook furmark met mijn 2 kaarten geeft een veel lagere score dan mijn vriend met de 970. Ik dacht dus dat ik wat outdated begon te worden. Ik ben geen voor of tegenstander van dual kaarten, als de prestaties maar goed zijn.

EDIT: Furmark 1080p benchmark resultaten met de kaarten in crossfire: http://www.ozone3d.net/gpudb/score.php?which=136993
Ik zie bij je furmark score maar 1 7950 staan, 2e gpu is onboard geeft hij aan..

Heb je crossfire wel goed werkend? Want met een 2500k en een 6950 haal ik gewoon steady 300 fps in csgo in 5on5 matches. Op een 720p reso. Op 1080p niet onder de 180-200.

[ Voor 10% gewijzigd door legendareN op 05-06-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
pwillemske schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:22:
Ik weet niet of CFx ondersteunt wordt door CS:GO. Anders ligt daar waarschijnlijk het probleem. Wat is je gpu usage tijdens het gamen?? En je cpu usage?? Oja, kun je je volledige system specs posten, dat praat een stuk makkelijker ivm meer info :)
Ik heb de specs in de main thread gezet. Crossfire is ondersteunt.
Reepje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:48:
Elke kaart heeft zijn sterke en zwakke punten.
Je kan dus geen eenduidig antwoordt geven welke kaarten sneller zijn: je zal individuele benches per game/kaart combinatie moeten bekijken.
Daarnaast spelen natuurlijk ook de settings en de resolutie een grote rol, en de rest van het systeem. Ook daar zijn zaken niet altijd even eenduidig. Zo zie je wel eens zware OC's (zoals de jouwe) slechter presteren als cpu's op stock (omdat ze bijv maar 1 core overklokken of omdat dat ding gaat trottlen).

Omdat je voor high-end plus wil gaan, zou ik inderdaad wachten op de nieuwe series die over enkele weken uitkomen. Dan je 2 kaarten verkopen en het topmodel halen.
Bedankt, ik zal dan al zeker wachten tot dan. Mijn OC werkt nogtans perfect en de CPU zal hier zeker niet de bottleneck zijn.
legendareN schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:01:
[...]

Ik zie bij je furmark score maar 1 7950 staan, 2e gpu is onboard geeft hij aan..

Heb je crossfire wel goed werkend? Want met een 2500k en een 6950 haal ik gewoon steady 300 fps in csgo in 5on5 matches. Op een 720p reso. Op 1080p niet onder de 180-200.
Ze staan wel degelijk aan en in crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:28
wat zegt msi afterburner?. en doe eens zonder cf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
wwx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:27:
[...]

Ik heb de specs in de main thread gezet. Crossfire is ondersteunt.

[...]

Bedankt, ik zal dan al zeker wachten tot dan. Mijn OC werkt nogtans perfect en de CPU zal hier zeker niet de bottleneck zijn.

[...]

Ze staan wel degelijk aan en in crossfire.
Dan is er echt iets mis, want ik heb dus betere prestaties in csgo behaald dan jij? En ik ben een diehard csgo speler, ik weet al te goed hoe lekker dat spelletje draait. En dat met een 6950.

Bij gpu-z staat er echt onderin Crossfire enabled?

Heb je toevallig niet een monitor op je moederbord aangesloten? Ik heb geen verstand van charts van furmark maar lijkt mij apart dat daar als 2e gpu je onboard word weergegeven. :9

Je zegt dat je overclock ook goed werkt, je crossfire werkt etc. Maar laat dan aub wat graphs zien. En wat extra info, zoals temperaturen enzo :P

Niet dat ik je topic wil veranderen van aankoop advies naar prestatie problemen. Maar het is duidelijk niet ok dat je csgo niet goed draait

[ Voor 32% gewijzigd door legendareN op 05-06-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
legendareN schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:31:
[...]

Dan is er echt iets mis, want ik heb dus betere prestaties in csgo behaald dan jij? En ik ben een diehard csgo speler, ik weet al te goed hoe lekker dat spelletje draait. En dat met een 6950.

Bij gpu-z staat er echt onderin Crossfire enabled?

Heb je toevallig niet een monitor op je moederbord aangesloten? Ik heb geen verstand van charts van furmark maar lijkt mij apart dat daar als 2e gpu je onboard word weergegeven. :9
Zo retarded ben ik niet 8)7
Ik heb net wel de raarste shit ooit meegemaakt.
Ik wou jullie zeggen wat mijn FPS was in CSGO op max settings 1080p (wat normaal gezien altijd suckt als in 20fps) ik load een arms race map zonder bots of spelers. 300FPS, I'm like: thefuck? Dus, ik load daarna inferno competitief, met bots. 20fps... Ik tab even weg en kom terug in de game, niets meer aan de hand, 200 fps. Dit snap ik echt niet. Ik herstart de game op inferno, niets aan de hand, 200 fps. Lijkt alsof de game nu ineens gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
wwx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:37:
[...]

Zo retarded ben ik niet 8)7
Ik heb net wel de raarste shit ooit meegemaakt.
Ik wou jullie zeggen wat mijn FPS was in CSGO op max settings 1080p (wat normaal gezien altijd suckt als in 20fps) ik load een arms race map zonder bots of spelers. 300FPS, I'm like: thefuck? Dus, ik load daarna inferno competitief, met bots. 20fps... Ik tab even weg en kom terug in de game, niets meer aan de hand, 200 fps. Dit snap ik echt niet. Ik herstart de game op inferno, niets aan de hand, 200 fps. Lijkt alsof de game nu ineens gewoon werkt...
Bots draaien neemt bij mij ook zown 30% van mn fps weg. Zelfs nu met mn r9 290. (Processor gebaseerd spelletje)

En csgo staat er om bekend dat het spelletje nog al eens raar wilt doen met alt tabben qua performance.

Natuurlijk weet ik niet hoe crossfire schaalt in csgo, maar 200 met alles ultra (dus ook AA etc) met een eigen gehoste server met bots lijkt me gewoon te kloppen. Dat draait nou eenmaal een stuk zwaarder dan gewoon een 5on5 match.

Dus niks aan het handje, ik zou hier verder ook niet op in zijn gegaan mocht ik het niet raar hebben gevonden, was niet de bedoeling om je topic te veranderen :P

[ Voor 18% gewijzigd door legendareN op 05-06-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
legendareN schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:39:
[...]

Bots draaien neemt bij mij ook zown 30% van mn fps weg. Zelfs nu met mn r9 290. (Processor gebaseerd spelletje)

En csgo staat er om bekend dat het spelletje nog al eens raar wilt doen met alt tabben qua performance.
Net het spel eens herstart, again, inferno met bots, 200 fps, maar met soms lagspikes naar 50fps. Dit snap ik echt niet meer.... Het is zo onvoorspelbaar? (en het is niet dat ik een bitcoin miner ben aan het draaien op de achtergrond, ik ben geen gamer, maar ik studeer informatica, dus op vlak van software zou alles ok moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
wwx schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:42:
[...]

Net het spel eens herstart, again, inferno met bots, 200 fps, maar met soms lagspikes naar 50fps. Dit snap ik echt niet meer.... Het is zo onvoorspelbaar? (en het is niet dat ik een bitcoin miner ben aan het draaien op de achtergrond, ik ben geen gamer, maar ik studeer informatica, dus op vlak van software zou alles ok moeten zijn)
Speel eens een 5on5 match, gewoon match making, en kijk of je dan nog performance issues hebt. (Stuk minder intensief voor je pc). Grote kans dat het gewoon komt omdat je je eigen server host, dat werkt niet helemaal lekker met bots.

Gooi daarnaast asus gpu tweak oid aan, je temps van cpu/gpu in de gaten houden. Als je drops krijgt met rare temperaturen / load dan weet je waar het aan kan liggen.

Overigens is CSGO ook nogal tweakbaar. De ene config is de andere niet. Een foute instelling kan soms al voor onstabiele rotzooi zorgen. Je zou je config kunnen deleten. (Overigens is AA en HBOA een buggy/performance vretende instelling in csgo)

Straks ga je je GPU's vervangen omdat je niet tevreden bent met de performance in bv csgo terwijl het niet daarmee te maken hoort te hebben. Als CSGO al niet zou draaien op 1 7950 of 2 7950's dan kan denk ik 90% van de community het spel verwijderen. Spel is niet gemaakt voor de looks, maar voor de gameplay. (Vrijwel alle serieuzere gamers spelen op een lagere resolutie dan 1080p en met alles op low, zie je de enemy beter - sprayt fijner etc)

[ Voor 25% gewijzigd door legendareN op 05-06-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 16:12
Met 1 HD 7950 haal ik met alles settings op max in CS:GO boven de 200 fps average. Lijkt mij dus niet nuttig om een nieuwe videokaart voor CS:GO te kopen.
Pagina: 1