Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Lotus Notus] Database maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje maar geen idee of dit mogelijk is.

Ik werk bij een bedrijf waar ze Lotus Notes gebruiken. Ik zit hier op de administratie en we moeten geregeld van mensen binnen een bedrijf een akkoord hebben voor een factuur (handtekening of mailtje).

Nu zat ik te denken is het niet mogelijk om een database in Lotus Notes te maken waar je de factuur inzet (met de desbetreffende persoon) en dat deze persoon een pop-up krijgt?

Is zoiets mogelijk of misschien andere mogelijkheden?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lang geleden dat ik met Lotus Domino gewerkt heb, maar dat kan zeker! Tenminste als jullie een Domino server hebben waarop je zelf databases mag maken. Volgens mij heb je ook mail only licenses, maar zoals gezegd erg lang geleden! Is dan ook best gemakkelijk te doen.

PS Lotus Notes en niet Notus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Quantor op 05-06-2015 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:27:
Lang geleden dat ik met Lotus Domino gewerkt heb, maar dat kan zeker! Tenminste als jullie een Domino server hebben waarop je zelf databases mag maken. Volgens mij heb je ook mail only licenses, maar zoals gezegd erg lang geleden! Is dan ook best gemakkelijk te doen.

PS Lotus Notes en niet Notus :)
Ga ervanuit dat we zelf databases aan kunnen maken. Is hier ook een één of andere handleiding van of kun jij dit uitleggen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Lotus Notes is een volledig applicatie platform. Waar je om vraagt is hetzelfde als zeggen "Doe mij effe een handleiding om een spel te bouwen in C++".

Nee, er is geen handleiding
Ja, er is wel een cursus. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig heet maar vroeger heette dat Certified Lotus Professional: Application Development

En ja, dan kun je hele mooie dingen met automatisch mail verkeer, dialoog vensters, mobiele replicatie, IM integratie, web interfaces en nog veel meer.....

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor meer informatie is er natuurlijk de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Notes Mijn ervaring stamt nog van Notes 4.5 tot 6, dat is dus ruim 15 jaar geleden :) Vroeger had Lotus best veel info qua bouwen van applicaties online staan. En nee ik ga je niet helpen, maar het antwoord is dus duidelijk: Ja je kunt applicaties maken incl complete authorisatie strukturen.