Allround PC voor van alles en nog wat.

Pagina: 1
Acties:

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben veel met muziek bezig, dus livesets opnemen, en bewerken komt wel aan bod, dat vergt wel wat CPU kracht, dacht ik zo. Ook 8 GB Ram lijkt me niet overdreven dan. Muziek die opgenomen is vanaf vinyl of tape ook bewerken en omzetten naar .FLAC of MP3. Daarnaast veel open schermen met Chrome, en office achtige dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een budget tussen de 700 en 800 Euro ongeveer in me hoofd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een goede PC van al weer een jaar of 5 oud, dus er valt niet veel mee over te nemen, dan een extra harde schijf misschien die als download en uitpak station ofzo gebruikt zal wordenl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen specifieke eisen, wellicht een extra geluidskaart, maar die heb ik nu ook niet eerlijk gezegd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor speciale merken of types.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote bak meer. Er hoeft niet zwaar mee gegamed mee te worden. Het moet dus ook geen hongerige stroomvreter te zijn en wellicht redelijk stil mag wel. Nu lees ik de laatste recensies van de Silencio, dat die toch niet helemaal stil is.

Ga je overklokken?
Nee, ben niet van plan om te gaan overklokken.

Dit had ik zelf verzonnen, en dacht eigenlijk best wel goed in elkaar te steken, maar ja, van jezelf vind je dat al gauw :P Zoals gezegd, de Silencio 352 gekozen, omdat het niet een al te grote kast is, en stil, maar de laatste recensies hier op fok geeft toch aan dat de fans die erbij zitten toch niet helemaal stil zijn.

Mijn eerste advies aanvraag topic overigens :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 203,95€ 203,95
1MSI H97M Eco€ 82,32€ 82,32
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 137,25€ 137,25
1Cooler Master Silencio 352€ 47,95€ 47,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 85,91€ 85,91
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1LG GH24NSC0 Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,95€ 56,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,83

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 18:47

timal

hey

Goede start!
Nog wat puntjes om over na te denken:
  • Ik weet niet precies hoe het zit, maar het lijkt erop dat je dat MSI moederbord hebt gekozen omdat hij minder energie zou verbruiken. Nu lees ik daar echter wel geoptimaliseerd voor intel S & T processoren. Dus zou ik ook maar kijken naar een T of S processor. Deze vond ik voor je, iets goedkoper, zuiniger en alleen de standaardfrequentie is iets lager, maar volgens mij zal je dat niet merken.
  • De kast kan ik je helaas niet goed over adviseren, dat kunnen andere Tweakers beter.
  • Mocht het geluid van je onboard tegenvallen (ik vond zelf de ALC887 een beetje teleurstellend op de hogere frequenties vanaf 5kHz ofzo), kan je altijd nog een andere geluidskaart kopen, of -waar veel mensen erg over te spreken zijn- een klein Behringer Mengpaneeltje als de XENYX Q502USB met een usb-uitgang. Die AD/DA conversie schijnt echt goed te zijn, alleen moet je het dus wel bij Stereo houden (ik weet niet of dat een probleem is, maar je kan het overwegen).
  • Over je voeding, zover ik weet is hij zeker niet slecht, maar dit model is minstens zo goed en daarbij komt dat hij goedkoper is.
Voor de rest ziet alles er goed uit.

Succes!
p.s. Bij nader inzien zijn die mengpaneeltjes het laatste half jaar wel erg in prijs gestegen, ze zijn nog steeds wel interessant hoor, maar wel wat duurder dan ik had gedacht.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

timal schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:57:
• Over je voeding, zover ik weet is hij zeker niet slecht, maar dit model is minstens zo goed en daarbij komt dat hij goedkoper is.
Die Antec VPF serie is zeker niet slecht, maar ook weer niet beter dan die Seasonic voeding met 80 plus gold certificatie. Die S processoren hebben een vrij hoge turbo speed maar een wat lagere basis kloksnelheid dan de standaard varianten. In de Passmark benchmark zijn ze even snel maar het zal er wel vanaf hangen hoe lang de turbo actief blijft. Maar goed, je kan natuurlijk ook een iets goedkoper bordje nemen als de pricewatch: ASRock B85M Pro4. Ik weet trouwens niet of je de HDD voor al je projecten gebruikt of dat er ook wel eens een projectje in bewerking op de SSD staat. In dat geval zou je nog kunnen kijken naar een 500GB SSD. Gaat zo te zien alleen wel wat over budget.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:43
Alvast bedankt voor de input / aanvulling. Mijn gevoel is dat die voeding van Seasonic net wat beter is qua kwaliteit en zuinigheid. Lees er in ieder geval genoeg goede dingen over.

Een SSD van 500 GB, qua prijs is het geen drama, maar heb begrepen dat je een SSD beter niet kan gebruiken als "dump" schijf voor allerlei activiteiten, of geldt dat niet (meer).

Die Asrock zal ik eens bekijken. Ik had die MSI Eco genomen, omdat ik daarmee dacht net een wat zuinigere setup zou hebben, hoewel ik lees dat Asrock daarin ook erg goed scoort.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

ginod schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:13:
Een SSD van 500 GB, qua prijs is het geen drama, maar heb begrepen dat je een SSD beter niet kan gebruiken als "dump" schijf voor allerlei activiteiten, of geldt dat niet (meer).
Voor massa opslag is een HDD altijd een stuk goedkoper dan een HDD dus in zoverre klopt het wel dat je van een SSD geen data dump moet maken, maar als je een tijd lang hetzelfde project onder bewerking hebt is het wel prettig als je dat zolang even op SSD kunt zetten. Nu heeft een 250GB SSD op zich ook wel wat rek maar een 500GB SSD biedt je in dat opzicht wat meer speling. Als je al je projecten eenmalig bewerkt en daarna direct wegschrijft naar HDD heeft een grotere SSD echter weinig nut. Los daarvan is een 500 GB SSD overigens niet goedkoper per GB dan een 250GB SSD dus is het een uitbereiding die je ook makkelijk uit kunt stellen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats