Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget laptop voor moeders

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aankoop advies simpele budget laptop voor moeders.

Wat ga je met je laptop doen?
Internet, Skype, FB en spelletjes die vooral draaien onder Java en Flash.

Wat is je budget?
Tussen de 350,- / 450,- moet ik een heel eind komen denk ik.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Uiteraard, echter altijd met de auto en geen OV, dus dat is niet zo'n probleem. Toch is 15" de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo vs Dell. Andere tips zijn uiteraard welkom met een goede reden.

Zelf ben ik omringd met MacBook Pro's en iMac's dus het is lastig iets te kopen dat voor mijzelf echt ver onder de maat zit. Als ik iets lees over plastic toetsenborden die kraken wil ik al snel afhaken. Vandaar mijn vraag hier.

Momenteel heb ik de Lenovo Notebook Essential B50-70 op het oog waar ik dan zelf nog een 250 GB Samsung EVO SSD in wil zetten. Misschien is een SSD overkill voor mijn ma, maar aangezien ik vast dingen zal moet installeren en onderhouden moet het gewoon een beetje vloeiend werken. Minder warmteontwikkeling, stiller, zuiniger, etc. Voor die extra 100,- heb ik dat wel over. Mat scherm heeft ook de voorkeur (buiten zitten).

De Dell Inspiron 3000 serie is ook aangenaam geprijsd, dus ik twijfel een beetje tussen deze 2 laptops. Misschien heeft iemand nog wat tips of argumenten zodat ik de knoop kan doorhakken.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

In dat prijssegment is er niet veel keuze; de genoemde modellen zijn entry modellen, maar geschikt voor de genoemde taken.

Alleen gezien het budget en de taken, zou ik eerder voor een tablet kiezen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Vidra schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:10:
Alleen gezien het budget en de taken, zou ik eerder voor een tablet kiezen.
TS zegt dat zijn moeder Java en Flash spellen wil gaan spelen. Dan is een tablet niet zo handig :) .

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:14:
[...]

TS zegt dat zijn moeder Java en Flash spellen wil gaan spelen. Dan is een tablet niet zo handig :) .
Dan kies je voor een Dell Venue met Windows.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Die is veel kleiner. Ik neem aan dat moeders al wat ouder is. Dan is zo'n klein schermpje niet zo prettig om mee te werken.

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Chromebook?

Acer heeft een fijne 15 inch-er in het programma met full HD

[ Voor 74% gewijzigd door martijnm71 op 06-06-2015 15:02 ]

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 20:54
toevallig deze van de week gekocht hij zit iets boven je budget maar tot op heden is mijn ervaring met de laptop erg goed.
http://www.mediamarkt.nl/...3,1338731.html?langId=-11

met de korting mee gerekend is de prijs 493 euro.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11 21:55
Ik zou in eerste instantie ook aan een Chromebook denken, maar Skype werkt daar niet (goed) op. Voor alle andere dingen is een Chromebook prima, er zit een SSD in en je hebt er geen onderhoud aan.

• martijnm71
Ronald8 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:10:
Ik zou in eerste instantie ook aan een Chromebook denken, maar Skype werkt daar niet (goed) op. Voor alle andere dingen is een Chromebook prima, er zit een SSD in en je hebt er geen onderhoud aan.
Skype heeft een webvariant die in de overgang van beta naar bijna klaar zit, dus dan valt dat probleem ook weg.

• Executor16
  • Niet online
Heb nog aardig rond zitten kijken maar denk idd dat het een model wordt uit de TS. Een iPad is er al, het ging echt om een (min 15") laptop (flash java crap etc). Chrome OS is ook weer opnieuw ontdekken.

Denk ook dat er niet veel andere keuze is en dat beide genoemde modellen in mijn eerste post wel moeten voldoen. SSD zal het er ook alleen maar beter op maken. Een 120 of 250 GB EVO SSD erin klaar.

• martijnm71
Chrome OS is niet echt ingewikkeld, als je snapt hoe een browser werkt dan snap je Chrome OS ook ;)

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Waarom een Samsung 850 EVO?
Een Crucial MX100 is even duur, maar heeft wel MLC geheugen i.p.v. het goedkopere TLC geheugen wat Samsung gebruikt.

• Executor16
  • Niet online
wappiewappie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:09:
Waarom een Samsung 850 EVO?
Een Crucial MX100 is even duur, maar heeft wel MLC geheugen i.p.v. het goedkopere TLC geheugen wat Samsung gebruikt.
Dank voor de tip. Ik heb zelf overal 840 Evo's in zitten en ben er enorm tevreden over, dus heb eigenlijk niet verder gekeken dan m'n neus lang is :D

Verwijderd

100% Chromebook, want je beschrijft een Chromebook. :) En Skype Web komt binnenkort uit.

Chrome OS is razendsnel en nog gebruiksvriendelijker dan een tablet. Groot voordeel is dat die dingen totaal geen onderhoud of wat dan ook extra nodig hebben. Of je moet graag helpdesk willen spelen voor moeders.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Acer Chromebook 15. Past goed in het budget. In het buitenland al heel normaal, wij lopen hier nog achter. https://youtu.be/2aaqk6630xM
Pagina: 1