[Ervaringen] Regelgeving omtrent max 50 Euro p/m roaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 12:55
Mede tweakers,

Is er bij iemand duidelijk wat de exacte regelgeving is omtrent de max. van 50 euro p/m van roamingkosten.

Case:

Een persoon binnen ons bedrijf heeft 1GB (*0,20 = €200) aan data in één dag verstookt. Conform regelgeving schijnt het zo te moeten zijn dat er een limiet op roaming moet zitten van €50 euro per maand. Je kan deze blokkade zelf eraf halen of dmv een databundel iets anders afspreken.

Onze provider Telfort Zakelijk geeft aan dat de regelgeving stelt dat na € 50,- de gebruiker op de hoogte gesteld dient te worden EN dat er een snelheidsverlaging ingesteld moet worden. Dit wordt door de OPTA gecontroleerd (is mij verteld).
Alle artikelen die ik op internet lees stelt dat er na € 50,- de dienst STOPGEZET dient te worden.

Weet iemand waar de exacte regelgeving staat? Ik heb niets kunnen vinden via de site van de OPTA of een uur lang zoeken via Google.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik wil namelijk aantonen dat de provider de dienst had moeten stoppen en dan kunnen de € 150 euro extra kosten worden gecrediteerd.

Alvast bedankt !

Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:57
Afhankelijk van welke abonnement jullie hebben bij Telfort en of jullie een extra roaming bundel hebben afgenomen, kan het dat de limiet van 50 euro is opgeheven zoals te lezen valt op de telfort site.

Indien er geen bundel is afgesloten dan moet de provider gewoon het internet afsluiten na 50 euro. Zoals op telfort staat:

Om u te beschermen tegen onverwacht hoge kosten, wordt bij internetverbruik van € 50,00 in het buitenland, internet standaard uitgezet.

Op Europees niveau kan men meer informatie vinden hier:

Www.europa.eu/youreurope/...oaming-costs/index_en.htm

Echter, als de werknemer een bundel geeft aangeschaft dan kan het zijn dat de limiet niet meer geldt. Zie telfort site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Let wel op dat er een verschil tussen consumenten en zakelijke abonnementen zit. Wat staat er in je zakelijke contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Consuwijzer, het loket van ACM, vermeld over roaming en de grens van 50 euro informatie in dit artikel. ACM is de opvolger van de ConsumentenAutoriteit, de NMa en OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Opi schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:50:
Consuwijzer, het loket van ACM, vermeld over roaming en de grens van 50 euro informatie in dit artikel. ACM is de opvolger van de ConsumentenAutoriteit, de NMa en OPTA.
Dat gaat niet over zakelijke abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mornstar160
Bedankt voor jullie reacties.

Het betreft een zakelijk abonnement.

Telfort Zakelijk geeft aan dat er volgens de OPTA een snelheidsverlaging voldoende is, maar ik kan hier helemaal niets over terug vinden. Alle andere bronnen hebben het over een harde limiet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mornstar160
Het is duidelijk voor Telfort Zakelijk.

Zij geven aan dat bij Roaming (en standaard abonnement (geen bundels actief)) er een limiet op zit van € 50. Op het moment dat het limiet bereikt is kan de gebruiker dit heractiveren met een simpel berichtje waarin staat "JA". Dan gaat er een nieuwe periode van € 50,- in.

Dus de dienst wordt keurig gestopt zonder tegenbericht van de gebruiker.
Pagina: 1