Pricewatch: Top 25/50/100 van items in prijs gedaald

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Af en toe doe ik impuls aankopen omdat een item in de aanbieding is of enorm in prijs is gedaald.

Daarom lijkt het mij handig als je een overzicht kon krijgen van items die procentueel het meest in prijs zijn gedaald. En het liefst gefilterd op een bepaald categorie.

Net zoals de concurrent HWI, maar dan iets beter. :)

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het aantal prijsfouten,
En ook het aantal €1/€2 euro artikelen in de PW,
Verwacht iik toch dat zo'n lijstje vol staat met heel veel 'ruis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Simpele check als afwijking > x% dan niet tonen..

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Ja leuk idee, het zou leuk zijn als je ergens de grootste prijsdalingen kunt zien. Maar zoals hierboven al wordt aangegeven is het heel lastig om hier een lijstje van te maken dat klopt. Een prijsalert aanmaken voor producten die je interessant vindt is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mrbullet schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:48:
Net zoals de concurrent HWI, maar dan iets beter. :)
Wat doen zij in jouw ervaring fout? Laten ze te veel prijsfouten zien? Selecteren ze producten waar niemand interesse in heeft?

Het nadeel van dit soort dingen is natuurlijk dat de meest 'naieve' implementatie hiervan domweg zoiets doet: "(prijsOud - prijsNieuw) / prijsOud" of "prijsNieuw / prijsOud"

En dan op het resultaat daarvan sorteert. Het herkennen van fouten is daarin heel lastig, want we weten niet of 50% nou een fout is of inderdaad een spectaculaire daling aangeeft. Van 50% kan je nog wel aannemen dat het 'waarschijnlijk fout' is. Sterker nog, als een winkel ons een 50% lagere prijs aanbiedt - via onze geautomatiseerde prijsverwerking - dan wordt die in de meeste gevallen al geweigerd :)
Maar waar leg je dan de grens?

En welke producten zijn interessant? Kabeltjes die van 5 naar 4 euro dalen zijn relatief veel gedaald... maar ik gok dat je aankoopinteresse nauwelijks zal toenemen door die prijsverlaging van 1 euro :P

Overigens houden we op dit moment niet voldoende data bij om meer dan alleen het oude en nieuwe minimum (en evt aantal aanbieders, gemiddelde prijs en maximum prijs) met elkaar te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
Ik heb het idee dat het aantal prijsfouten niet het probleem is voor de TS.
Een grens van 50% is niet eens zo gek, daar kan marketing ook wel wat mee.
Wanneer je dit zoals in de huidige PW met sliders kunt limiteren, bijv. prijsdaling van 10%-50% of prijs van €9 - €25, zou je dit op alle categoriën kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
ACM schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:52:
[...]

Wat doen zij in jouw ervaring fout? Laten ze te veel prijsfouten zien? Selecteren ze producten waar niemand interesse in heeft?
Zoals ik bovenaan ook aangaf, heb ik het liefst gefilterd op een bepaalde categorie. En de categorie wil ik zelf kunnen bepalen.
HWI toont alle producten door elkaar. En inderdaad ik wil niet weten dat een kabel in prijs is gedaald. Wel bv van alle opslag media...

[ Voor 4% gewijzigd door mrbullet op 16-06-2015 08:54 ]

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
mrbullet schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:52:
[...]

Zoals ik bovenaan ook aangaf, heb ik het liefst gefilterd op een bepaalde categorie. En de categorie wil ik zelf kunnen bepalen.
HWI toont alle producten door elkaar. En inderdaad ik wil niet weten dat een kabel in prijs is gedaald. Wel bv van alle opslag media...
of printer (inkt/toner) en tablet/telefoon hoesjes hoef ik ook niet te zien.
Ik denk dat tweakers zoiets beter kan maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 23:05

LankHoar

Langharig tuig

Klinkt goed, maar lijkt me inderdaad lastig om te implementeren (helemaal als je niet alle relevante data bij je houd). Ook indien je met een slider in de PW werkt blijf je met die 'ruis' zitten namelijk (immers zal een item dat van 100E naar 1E gegaan is zichtbaar blijven, hoeveel je die slide ook bewerkt).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens mij stonden er ooit, heel lang geleden, rode en groene pijltjes in de PW bij de prijs-stijgers en -dalers...

Waarom zijn die weg en kunnen die niet terug komen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Omdat die 'sinds de vorige prijsaanpassing' rekenden en dus tegenwoordig 18x per dag zouden veranderen... En ook die waren niet heel briljant qua werking.

Los daarvan is het erg druk en hebben we de ruimte o.a. ingezet om andere informatie duidelijker te presenteren.
Pagina: 1