(MMC) Active Directory Users and Computers freeze probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Hallo medetweakers,

Voor mijn werk ben ik dagelijks in het AD bezig, komt vaak voor dat ik een user of iets dergelijks moet aanpassen. Alles werkt snel en goed. reset password, zoeken naar een entry. Maar zodra ik Properties open van een user, dan blijft hij zeker 40-60 sec laden voordat hij uiteindelijk de properties opent.

Je kan je natuurlijk voorstellen dat je daar als ITer knettergek van wordt.

Het gekke is dat na zo'n freeze alles wel weer snel werkt voor eventjes. Maar als ik dan even idle ben en dan weer een properties van een willekeurige gebruiker wil openen gebeurt het weer.

Ik werk op een windows 7 machine met admin pack installed. De specs van mijn werk-pc zijn overkill voor wat ik moet doen, daar kan het niet aan liggen.

Op het internet kan ik niet zo snel een oplossing vinden, hebben jullie een idee waar het aan kan liggen?

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat doet de server op dat moment en heb je hetzelfde als je ADUC op de server gebruikt? Welke omgeving hebben we 't over, Windows NT 4.0? Of 2012 R2? Je informatie is nogal erg beperkt, je lijkt net een gebruiker die roept 'internet is traag!' zonder ook maar iets van informatie te geven welke site die bezoekt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij kende NT 4.0 nog geen admin tools die Windows 7 compatible waren :+ Het lijkt er inderdaad wel op dat de server (of je netwerk) traag reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Aardig, dat je mij uitmaakt voor eindgebruiker.

Alles draait op Server 2008 R2, behalve de fileserver en mailserver die draaien op 2012 r2.

Direct op de server heb je er geen last van, daar ligt het probleem dus niet. Mijn collega's hebben er ook geen last van. Het probleem is zich gaan voorkomen toen we naar een ander domein zijn gemigreerd.

En ook echt alleen op mijn PC.

ADUC freezed, als ik hem een tijdje niet heb gebruikt en vervolgens properties van een willekeurige entry wil openen. Ergens ontstaat er een timeout oid. Maar dan ook echt alleen in dat geval, daarna werkt alles vlot. Tot ik weer een tijd idle ben. Dan heb ik die freeze voor 40 sec weer.

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hero of Time: Is je glazen bol stuk? Geen garantie meer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Draai dan eens een Wireshark als je met ADUC gaat werken. Je zou aan het netwerkverkeer moeten kunnen zien wat er gebeurt en waar het mogelijke pijnpunt ligt. Kan ook zijn dat je Windows niet helemaal 100% meer is, omdat je aangeeft dat je collega's er geen last van hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Macfreakje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:43:
... Het probleem is zich gaan voorkomen toen we naar een ander domein zijn gemigreerd...
Snelle oplossing: W7 opnieuw installeren.
Als je wilt weten hoe 't komt, zou'k eens beginnen met de DNS instellingen te checken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macfreakje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:43:
Aardig, dat je mij uitmaakt voor eindgebruiker.

Alles draait op Server 2008 R2, behalve de fileserver en mailserver die draaien op 2012 r2.

Direct op de server heb je er geen last van, daar ligt het probleem dus niet. Mijn collega's hebben er ook geen last van. Het probleem is zich gaan voorkomen toen we naar een ander domein zijn gemigreerd.

En ook echt alleen op mijn PC.

ADUC freezed, als ik hem een tijdje niet heb gebruikt en vervolgens properties van een willekeurige entry wil openen. Ergens ontstaat er een timeout oid. Maar dan ook echt alleen in dat geval, daarna werkt alles vlot. Tot ik weer een tijd idle ben. Dan heb ik die freeze voor 40 sec weer.
Je geeft wel de informatie die een gemiddelde eindgebruiker ook zou geven, dus zo raar is dat niet.

Ik mis een beetje toegepaste oplossingen tot nu toe. Zie namelijk meerdere resultaten als ik een snelle search doe naar dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond binnen een minuut dit al met zoeken naar "active directory property to slow"
Aangezien er verschillende oorzaken kunnen zijn lees dit eerst eens door.
Microsoft technet is speciaal voor IT'ers.
Ik neem aan dat een IT'er logboeken raadpleegt (eventviewer) en zoals hierboven al Wireshark werd aangeraden om het netwerkverkeer te monitoren zou je ook nog met process monitor kunnen monitoren wat er gebeurd tijdens die vertraging. Kortom, werk aan de winkel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:02 ]

Pagina: 1