Gratis verzending maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54

mvh

State Governor

Topicstarter
Edit: het is opgelost, na aflevering kon ik gratis retour sturen en het geld terug krijgen.

Mijn echtgenoot heeft bij een Nederlandse webshop een bod geplaatst op een veiling. Met een grote gele banner geven ze aan dat er GEEN verzendkosten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6QuXX1cxr7lPK2cGtQ38EObI/medium.png

Nu heeft hij gewonnen en dan komen er opeens wel verzendkosten bij. Ja, zegt de medewerker klantenservice, maar die gratis verzending geldt niet voor alle producten. En een veiling is onherroepelijk - er is een betalingsverplichting.

Inderdaad wordt per advertentie met rode letters aangegeven of er toch per ongeluk verzendkosten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8d9xyZW40QBxGj4qh8ioTYeg/medium.png

Kan ik claimen dat dit onduidelijk is, en op grond daarvan de overeenkomst ontbinden? Een beetje in het kader van wat Arnoud Engelfriet schrijft.

Of anders het product annuleren, en desnoods het veilingbedrag betalen? De verzendkosten zijn veel hoger, en hetzelfde product is direct in China voor minder te bestellen...

PS: ik heb de screenshots een beetje geanonimiseerd. Als je de shop kunt afleiden uit de screenshot is dat ok, maar het is niet nodig hun naam hier te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door mvh op 06-07-2015 13:15 . Reden: opgelost ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:50
is dit niet het verdienmodel van dit soort bedreiven? (verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hoe ziet het scherm er uit als je een bod plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Nee, want op hun 'eigen' producten zijn die er niet. Dit staat bij mijn winkelwagentje:
Dit [product] wordt u aangeboden door Haba (Ningbo) International Trading Co., Ltd. Hierdoor is de levertijd langer dan u van ons gewend bent. Onze service blijft natuurlijk hetzelfde.
Edit: zo ziet het veilingscherm eruit voor een product met verzendkosten:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZQkKD65SeUXmgl2ysGxqE7AT/medium.png

dus het is zeer goed mogelijk dat je in de haast om iets te winnen alleen op de grote letters let en de gele banner leest. De verzendkosten worden lager vermeld.

Edit 2: zelfs als er geen claim in zit, kan ik het retour sturen. 6.75 is goedkoper dan 9.90. Of kunnen ze me dan verplichten het ook naar China te sturen?

[ Voor 51% gewijzigd door mvh op 05-06-2015 10:03 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het is wat twijfelachtig. Er staat inderdaad zowel in het overzicht als in de pagina waar je het bod doet dat er verzendkosten zijn. Echter staat ook op beide pagina's dat er gratis verzenden is (zonder * oid). Dat gratis verzenden staat zo prominent (in de headers) dat je dar vanuit mag gaan.

Kortom, ik zou het gewoon ontbinden en laat ze het maar voor laten komen.

Wel even screenshots bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Het zou ze sieren om toch een kleine disclaimer* bij die grote schreeuwende gele banner te plaatsen dat het niet voor alle producten geldt, wat dat betreft vind ik het idd niet erg duidelijk. Maar uiteindelijk staat het er wel bij, goed lezen is altijd een must... je had het daarom kunnen weten. Vervelend, maar ik denk dat je er niet veel aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Wat Emnich zegt!

De site heeft bovenin het thuiswinkelwaarborg. Kom je er samen met de site niet uit, dien dan een klacht in bij het thuiswinkel waarborg.
Zie link van hun site:
https://www.thuiswinkel.o...extra-kosten-te-vermelden

Met zo'n banner vind ik dat je geen uitzonderingen per geval moet maken, terwijl je zo'n ding voor je neus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
diefightdie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:07:
Wat Emnich zegt!

De site heeft bovenin het thuiswinkelwaarborg. Kom je er samen met de site niet uit, dien dan een klacht in bij het thuiswinkel waarborg.
Zie link van hun site:
https://www.thuiswinkel.o...extra-kosten-te-vermelden

Met zo'n banner vind ik dat je geen uitzonderingen per geval moet maken, terwijl je zo'n ding voor je neus hebt.
Ze hebben het logo van Thuiswinkelwaarborg. Er zijn genoeg malafide websites die dit logo op de website vermelden zonder daadwerkelijk lid te zijn. Je kunt dus niet automatisch bij het zien van dat logo er van uit gaan dat het allemaal wel goed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:12

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DaviddeVogel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Ze hebben het logo van Thuiswinkelwaarborg. Er zijn genoeg malafide websites die dit logo op de website vermelden zonder daadwerkelijk lid te zijn. Je kunt dus niet automatisch bij het zien van dat logo er van uit gaan dat het allemaal wel goed zit!
Als je op het logo klikt zou je door gelinkt moeten worden naar de website van thuis winkel waarborg er een report of Winkel pagina moeten uitkomen waarin staat ''bla bla deze winkel is aangesloten *naam shop*'' als dat niet gebeurd is het nep.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je even op het logo klikt dan zie je dat ze gewoon lid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
emnich schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:52:
Als je even op het logo klikt dan zie je dat ze gewoon lid zijn.
Ik zie alleen de screenshots, dus ik kan niet op het logo zelf klikken. :) Voor zover ik dit topic scan zie ik ook niet snel een linkje staan naar de website.

Maar het was meer om aan te geven dat je niet kunt stellen "Oh.. thuiswinkelwaarborg-logo -> dan is het goed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer informatie

staat ook:

Binnen Nederland en België wordt alles gratis verzonden!

erg apart.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:21:
Meer informatie

staat ook:

Binnen Nederland en België wordt alles gratis verzonden!

erg apart.
Maar dit wordt niet verzonden binnen NL maar van China naar NL ;)

Overigens, waarom niet gewoon ontbinden op basis van Wet Koop Op Afstand? Je kan hem dan toch nog gewoon annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
emnich schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Maar dit wordt niet verzonden binnen NL maar van China naar NL ;)

Overigens, waarom niet gewoon ontbinden op basis van Wet Koop Op Afstand? Je kan hem dan toch nog gewoon annuleren?
Ik heb ze vanochtend gebeld en daar weten ze te melden dat bij een veiling een betalingsverplichting bestaat. Maar ik heb het even nagekeken, bij mijn product staat alsnog 'gratis retourneren'. Gauw een screenshot gemaakt dus, voordat ze dat gaan aanpassen. Ik ga ze vanavond nog een keer bellen en dan hebben ze de keuze: de koop ontbinden, of opsturen waarna ik het retour stuur && dan krijg ik alsnog de verzendkosten terug :) althans, dat 'moet'.

Ze zijn inderdaad aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als het product nog niet opgestuurd is, dan kan je gewoon ontbinden. Ze hoeven het dan niet eerst op te sturen en jij het vervolgens weer terug te sturen.

Ze kunnen wel zeggen dat er een betalingsverplichting is maar dat is niet juist. Tenzij je een reis of etenswaren o.i.d. hebt gekocht kan het gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:06

ITsEZ

parttime all-rounder

Behalve dat deze winkel is aangesloten bij de Thuiswinkel Waarborg koop je het prodcut gewoon bij een nederlandse webwinkel, dit houd natuurlijk in dat de wet koop op afstand van kracht is. Dit houd in dat je je koop ongedaan kan maken binnen 14 dagen, zonder dat je hier enig probleem mee zou mogen ervaren. http://www.rijksoverheid....langrijk-om-te-weten.html
Ik neem aan dat het product nog niet verzonden is (en dat je zelfs nog niet eens betaald hebt) dus in dit geval is het simpel, stuur ze een nette email dat je de koopovereenkomst wil ontbinden op grond van het wet koop op afstand.

[ Voor 5% gewijzigd door ITsEZ op 05-06-2015 14:09 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwn schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ik heb ze vanochtend gebeld en daar weten ze te melden dat bij een veiling een betalingsverplichting bestaat. Maar ik heb het even nagekeken, bij mijn product staat alsnog 'gratis retourneren'. Gauw een screenshot gemaakt dus, voordat ze dat gaan aanpassen. Ik ga ze vanavond nog een keer bellen en dan hebben ze de keuze: de koop ontbinden, of opsturen waarna ik het retour stuur && dan krijg ik alsnog de verzendkosten terug :) althans, dat 'moet'.

Ze zijn inderdaad aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.
Hier stond onzin. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Let op bij een veiling kan het zijn dat de "wet koop op afstand" niet geldig is:
Uitzonderingen richtlijn Kopen op afstand
De meeste producten en diensten vallen onder de regels uit de richtlijn Kopen op afstand, maar er zijn uitzonderingen. De belangrijkste uitzonderingen zijn:

producten die u koopt van een andere particulier;
overeenkomsten voor financiële producten of diensten;
reserveringen voor vervoer, accommodatie, restaurants en voorstellingen;
overeenkomsten voor de bouw en de verkoop van onroerend goed;
levensmiddelen, dranken of andere artikelen voor regelmatig huishoudelijk gebruik die worden geleverd op uw huisadres of werkadres;
producten of diensten die u koopt op een veiling (bij opbod).
http://www.rijksoverheid....ij-aankoop-in-europa.html

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Maar wel bij een online veiling:
Sinds 13 juni 2014 kan men een aankoop via een online veiling herroepen. Let wel op! Als het een aankoop betreft die is gesloten tijdens een openbare veiling dan geldt geen recht van ontbinding. Een openbare veiling is een veiling waar een veilingmeester aanwezig is en consumenten bij de veiling persoonlijk aanwezig (kunnen) zijn.
http://www.eccnederland.n...ik-dit-nog-ongedaan-maken

Ter verduidelijking. Als jij op afstand mee biedt bij een live veiling met veilingmeester en andere echt aanwezige bieders dan kan je niet ontbinden. Dit is gewoon een automatische veiling zonder veiling meester dus kan je gewoon ontbinden.

Reden hiervan zal zijn dat anders aanbieders van alles een veiling maken die je altijd wint en er zo onderuit kunnen komen.

[ Voor 26% gewijzigd door emnich op 05-06-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:05:
Je krijgt de kosten van het naar jou toe verzenden niet terug. Ze praten hier alleen over de kosten die je zou moeten maken met het versturen naar hun toe.
Da's mooi. Bij ontbinding vanwege WKOA krijg je namelijk de verzendkosten naar jou wel terug maar niet de verzendkosten die je moet maken om het terug te sturen.

Ofwel: WKOA zorgt voor aankoop bedrag en verzendkosten naar klant.
Regels van de veiling zorgen voor kosten van retour zenden.
Totaal: Alle kosten worden vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Je krijgt de kosten van het naar jou toe verzenden niet terug. Ze praten hier alleen over de kosten die je zou moeten maken met het versturen naar hun toe.
Bron graag. Als je nl. ontbind op basis van WKOA, dan moeten ze ook de door jou betaalde verzendkosten (dus ok de spullen bij jou te krijgen) terugbetalen.

Als er bij staat "gratis retourneren" heb je dus geen enkele kosten.

Overigens zou ik in dit geval simpelweg geen cent betalen (mits ik nooit meer er wat wilde kopen). Als je eerst betaalt, moet je het maar weer terug zien te krijgen, en niemand schiet er iets mee op als je wel eerst betaalt terwijl j toch al van plan bent alles terug te sturen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:11:
[...]

Da's mooi. Bij ontbinding vanwege WKOA krijg je namelijk de verzendkosten naar jou wel terug maar niet de verzendkosten die je moet maken om het terug te sturen.

Ofwel: WKOA zorgt voor aankoop bedrag en verzendkosten naar klant.
Regels van de veiling zorgen voor kosten van retour zenden.
Totaal: Alle kosten worden vergoed.
Sorry, ik ben in de war. Negeer de opmerking maar. Het is inderdaad andersom. Even in de war. Tis warm he. :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:12:
[...]

Bron graag. Als je nl. ontbind op basis van WKOA, dan moeten ze ook de door jou betaalde verzendkosten (dus ok de spullen bij jou te krijgen) terugbetalen.

Als er bij staat "gratis retourneren" heb je dus geen enkele kosten.

Overigens zou ik in dit geval simpelweg geen cent betalen (mits ik nooit meer er wat wilde kopen). Als je eerst betaalt, moet je het maar weer terug zien te krijgen, en niemand schiet er iets mee op als je wel eerst betaalt terwijl j toch al van plan bent alles terug te sturen.
Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Gewoon per mail melden dat je afziet van de aankoop, en ze verder negeren. Voor 20 euro gaat geen enkel incasso-bureau een zaak beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb in het verleden ook al eens een conflict met dit bedrijf gehad.
enige wat toen heeft gewerkt is om via de thuiswinkel te gaan. pas toen kwam er schot in de zaak.

hun klantenservice is helaas bedroevend. en laten je gewoon stikken.
met de verzendkosten zal het wel artikelen betreffen die via drop shipment geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Ik heb ze e.e.a. per e-mail uitgelegd. Het standaard antwoord was de bekende 'aankoopverplichting'. Dus ik heb voorgesteld dat ik hem dan koop en terugstuur, waarop ze dan ook bekennen dat ik in zo'n geval gewoon mijn geld terug kan krijgen. Maar ik kan het heen-en-weersturen niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga even via hun waarborg / keurmerk dan draaien ze wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Vorige week kwam de bestelling binnen. Ik kon gewoon volgens wkoa gratis retourneren. Het was dus wel iets meer gedoe, omdat ik eerst de order moest afhandelen, maar het is wel opgelost.

Pagina: 1