Hallo Allen,
Ik heb een vraag.
IK heb momenteel een soort menu gemaakt voor een webinterface. Nu heb ik Li in mijn menu en hierin zit een A. Nu wil ik dat zodra er over de Li of A gehoverd wordt dat de A een andere tekst kleur krijg. Met de A zelf lukt het me wel maar met de Li niet
Ik heb het volgende:
Hierna wordt de tekst(A) altijd zwart terwijl ik bij het een na laatste blok heb aangegeven dat de color wit moet zijn en bij het laatste blok alleen als er :hover of :visited event is.
Wie zou mij kunnen helpen om er voor te zorgen dat de tekst zodra er ik eroverheen ga met mijn muis de Li geel wordt en de tekst zwart en als het normaal is de Li zwart en de tekst wit.
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag.
IK heb momenteel een soort menu gemaakt voor een webinterface. Nu heb ik Li in mijn menu en hierin zit een A. Nu wil ik dat zodra er over de Li of A gehoverd wordt dat de A een andere tekst kleur krijg. Met de A zelf lukt het me wel maar met de Li niet
Ik heb het volgende:
HTML:
1
2
3
4
5
| <ul class="menu"> <li class="active" > <a href="/">Home</a> </li> </ul> |
SCSS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| ul.menu { font-weight: bold; height: 24px; overflow: visible; display: block; margin-left: 10px; li { margin-top: 2px; margin-left: 2px; margin-right: 2px; height: 14px; padding: 4px; border: 2px solid black; margin: 0; background-color: black; display: inline-block; border-top-left-radius: 6px; border-top-right-radius: 6px; color:white; &.active, &:hover { border-bottom: 2px solid black; background-color: #FED200;} a { display: inline-block; min-width: 100px; color: white; text-decoration: none; background: none; } a:hover, a:visited { display: inline-block; min-width: 100px; color: black; text-decoration: none; background: none; } } } |
Hierna wordt de tekst(A) altijd zwart terwijl ik bij het een na laatste blok heb aangegeven dat de color wit moet zijn en bij het laatste blok alleen als er :hover of :visited event is.
Wie zou mij kunnen helpen om er voor te zorgen dat de tekst zodra er ik eroverheen ga met mijn muis de Li geel wordt en de tekst zwart en als het normaal is de Li zwart en de tekst wit.
Alvast bedankt!