HD 7970 troubleshooting hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik zit een beetje op het punt van ik snap het niet meer.

Ik heb op dit moment een CF van 2 MSI 7970 Lightning BE. Echter krijg ik artificats (lang zwart diahoeken over het hele scherm) in The Secret World. Nu is dat meestal een signaal dat er iets niet goed is.

Probleem is dat ik in CF, geen artifacts heb in Unique Valley, 3Dmark, Furmark, Watchdogs en World of Warships.

Nu heb ik ze bijden los getest, furmark is exact het zelfde, echter in TSW is er een FPS verschil van ongeveer 20 FPS.

Vraag is nu een beetje van what the hell is wrong en hoe kom ik er achter?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:47

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je de kaarten overgeklokt?

• Chiyeko
Of course :) Zijn lightning kaarten de reden waarom je ze koopt. Echter draaien ze stock buiten de benchmarks om.

Snap ook best dat ik ze gemold kan hebben, krijg het alleen niet zeker.

• Esumontere
  • Laatst online: 11:47

Esumontere

Floep, banaan.

Chiyeko schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:02:
Of course :) Zijn lightning kaarten de reden waarom je ze koopt. Echter draaien ze stock buiten de benchmarks om.

Snap ook best dat ik ze gemold kan hebben, krijg het alleen niet zeker.
Klok ze 'ns een stukje terug dan, zeg 100 MHz lager voor zowel de core als het geheugen? Goeie kans dat 't daarvan komt. Zeker 't geheugen kan wel gekke dingen veroorzaken als 't te hard loopt.

• Chiyeko
Ze draaien op stock speeds buiten de benchmarks om :)

Denk dat ze gewoon done zijn, krijg op bijde nu loss artifacts, tijd om nieuwe speeltjes te zoeken :)

• Baloes
  • Laatst online: 10:42
Zouden ook zomaar de drivers kunnen zijn. Ik had voor mijn huidige kaartje de 7970 lightning BE en kan niet zeggen dat het steeds beter werd naarmate er nieuwere drivers uitkwamen. 14.9 was voor mij beter dan 14.12.
Ik heb um zowiezo lager geklokt want denk dat wanneer ik um de out of de box kloksnelheden zonder problemen had willen laten draaien ik met het voltage had moeten gaan pielen.
Verder wel tof kaartje overigens :)
Pagina: 1