Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Ik zit aan het einde van mijn sollicitatie voor een vacature als verkoopadviseur bij de PhoneHouse. Nu zag ik in hun CAO dat ze voor iemand van mijn leeftijd een uurloon van zo'n €4.80 hanteren. Nu vraag ik mij dus ontzettend af, of dat loon ook in de praktijk toegepast wordt?

Zelf ben ik gewend om tussen de €7 en €10 per uur te verdienen, en dat via uitzendbureau's. Het lijkt mij wel erg bijzonder als de PhoneHouse zo'n absurd laag loon aanbiedt >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, zie http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html en http://www.rijksoverheid....-minimumloon-per-uur.html. €4.80 lijkt me toch te laag.

Maar wat is nu je vraag? Dit is toch iets wat je bij het sollicitatieproces kunt vragen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Uitgaande van de geboortedatum in je profiel ben je dus 19 jaar. Dan is €4,80 per uur net boven het minimumloon dat in bovengelinkte tabellen wordt genoemd (zonder vakantiegeld).
Het blijft een kwestie van vraag en aanbod, aan jou de keuze om dat werk te gaan doen voor dat bedrag, of ga op zoek naar iets anders waar je skillset meer wordt gewaardeerd in de vorm van een hoger salaris.
http://www.loonwijzer.nl/...minimumloon-check/uurloon

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 05-06-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
gambieter schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:06:
Tja, zie http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.html en http://www.rijksoverheid....-minimumloon-per-uur.html. €4.80 lijkt me toch te laag.

Maar wat is nu je vraag? Dit is toch iets wat je bij het sollicitatieproces kunt vragen?
Klopt, alleen heb ik maar een sollicitatiegesprek gehad. Leek mij niet erg beleefd om dan al naar beloning te vragen. Maar nu is alles eigenlijk al zo goed als rond en het tweede gesprek is dan voor het klaarmaken van contract etc.

Wat er nu dus speelt is dat ik niet weet of het loon zo laag is en om erachter te komen moet ik naar het tweede gesprek dat al een soort "afsluit" gesprek is. Het leek mij gewoon fijn om van te voren weten wat mij te wachten staat.
Henk007 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:15:
Uitgaande van de geboortedatum in je profiel ben je dus 19 jaar. Dan is €4,80 per uur net boven het minimumloon dat in bovengelinkte tabellen wordt genoemd (zonder vakantiegeld).
Het blijft een kwestie van vraag en aanbod, aan jou de keuze om dat werk te gaan doen voor dat bedrag, of ga op zoek naar iets anders waar je skillset meer wordt gewaardeerd in de vorm van een hoger salaris.
http://www.loonwijzer.nl/...minimumloon-check/uurloon
Het leek mij gewoon zo onwaarschijnlijk dat ze zo'n laag loon aanbieden. Zoals ik zei, zelfs via uitzendbureau's krijg ik een veel, veel hoger loon. Dat terwijl uitzendbureau's nou niet echt bekend staan om de goede verdiensten.

[ Voor 30% gewijzigd door JackDaniel op 05-06-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oh, wacht even, Henk heeft gelijk, je bent nog 19, ik keek bij de 20-jarigen. Dan zal het inderdaad het minimumloon zijn. Het moet wel vooruit gaan als je 20 wordt in september, als het meer is dan een vakantiebaan.

En verder is het inderdaad de afweging maken. Heb je keuzes? Is het een investering in jezelf, enzovoort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

JackDaniel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 01:17:
[...]

Klopt, alleen heb ik maar een sollicitatiegesprek gehad. Leek mij niet erg beleefd om dan al naar beloning te vragen. Maar nu is alles eigenlijk al zo goed als rond en het tweede gesprek is dan voor het klaarmaken van contract etc.

Wat er nu dus speelt is dat ik niet weet of het loon zo laag is en om erachter te komen moet ik naar het tweede gesprek dat al een soort "afsluit" gesprek is. Het leek mij gewoon fijn om van te voren weten wat mij te wachten staat.

[...]

Het leek mij gewoon zo onwaarschijnlijk dat ze zo'n laag loon aanbieden. Zoals ik zei, zelfs via uitzendbureau's krijg ik een veel, veel hoger loon. Dat terwijl uitzendbureau's nou niet echt bekend staan om de goede verdiensten.
je moet een keer onderhandelen, dus in het volgende gesprek vragen en niet tekenen of vooraf vragen. Je legt jezelf nu een beperking op die niet nodig is

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Wat is je motivatie om daar te gaan werken los van het salaris? En weegt dat op tegen het verschil in loon?

Als je enige motivatie om daar te gaan werken om het geld is dat zeker een puntje om te bespreken. Alleen betwijfel ik of ze er iets mee zullen doen. Het vragen zal meestal niet gelijk leiden tot afwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 08:31
Weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik bij the Phone House werkte zat mijn uurloon niet bijster hoog (maar volgens mij wel ergens richting de €7).
Maar daarnaast kan je heel makkelijk provisie verdienen door de verkoop.
Per abo was dat iets van €10-€15 afhankelijk van de actie provider op dat moment en de combi met toestel.
Op alle losse artikelen kon je ook iets van €0,50-€5,00 verdienen.
Al met al kon je (mits je bij een goed lopend filiaal stond) als student daar makkelijk een full time salaris verdienen met maar iets van 20 uur werken.

Maar goed dat is in de tussentijd ook weer ca 8 jaar geleden (damn wordt oud :s) dus geen idee of het nog steeds zo is met de provisies etc.

Gewoon goed navragen. Is niet meer dan normaal dat je vraagt wat je kan verdienen en hoe zet zit met ziekte, vrije dagen etc voordat je tekent.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
Deveon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:17:
[...]

Wat is je motivatie om daar te gaan werken los van het salaris? En weegt dat op tegen het verschil in loon?

Als je enige motivatie om daar te gaan werken om het geld is dat zeker een puntje om te bespreken. Alleen betwijfel ik of ze er iets mee zullen doen. Het vragen zal meestal niet gelijk leiden tot afwijzing.
Nee ik moet eerlijk zeggen dat loon niet erg belangrijk was bij deze vacature. Als een 19-jarige, met een passie voor consumenten electronica, is de baan bij PhoneHouse een perfecte match. Daarnaast is het wel een leeromgeving voor mij, zijn er doorgroeimogelijkheden en is het een stuk meer zekerheid dan werken via uitzendbureaus.

Dat is ook waarom ik zo laat pas over loon ging denken. Maar het is wel zo dat ik echt geld nodig heb, en als ik elders dubbel zo veel kan verdienen is het bijna dom om dat niet te doen.

Alle extra mogelijkheden bij PhoneHouse zijn wel leuk maar niet heel erg van toepassing op mij. Nog een jaartje en ik ga studeren, geen idee of ik er dan nog werk. Dus dan is een redelijk loon wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
Morelleth schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:27:
Weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik bij the Phone House werkte zat mijn uurloon niet bijster hoog (maar volgens mij wel ergens richting de €7).
Maar daarnaast kan je heel makkelijk provisie verdienen door de verkoop.
Per abo was dat iets van €10-€15 afhankelijk van de actie provider op dat moment en de combi met toestel.
Op alle losse artikelen kon je ook iets van €0,50-€5,00 verdienen.
Al met al kon je (mits je bij een goed lopend filiaal stond) als student daar makkelijk een full time salaris verdienen met maar iets van 20 uur werken.

Maar goed dat is in de tussentijd ook weer ca 8 jaar geleden (damn wordt oud :s) dus geen idee of het nog steeds zo is met de provisies etc.

Gewoon goed navragen. Is niet meer dan normaal dat je vraagt wat je kan verdienen en hoe zet zit met ziekte, vrije dagen etc voordat je tekent.
Als dat nog zo is, zou dat wel goed te doen zijn. Ik zal gewoon tijdens het volgende gesprek ernaar vragen, als het niet al van hun kan naar voren gebracht wordt, en de voordelen en nadelen afwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tja, populaire bijbaantje betalen slecht (minimaal inkomen) en onpopulaire bijbaantje betalen goed.

Enige uitzondering hierop zijn bijbaantje met provisie zoals bijv. voor goede doelen langs de deur lopen om automatische incasso's te scoren (~10 euro p/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verdienen de merkenwinkels van Vodafone, KPN en T-mobile niet veel beter? Ik heb tijden voor Vodafone en Hi winkels personeel geworven en daar waren de salarissen over het algemeen wel prima, ook voor jonge mensen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Deveon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:36:
Tja, populaire bijbaantje betalen slecht (minimaal inkomen) en onpopulaire bijbaantje betalen goed.

Enige uitzondering hierop zijn bijbaantje met provisie zoals bijv. voor goede doelen langs de deur lopen om automatische incasso's te scoren (~10 euro p/u).
Ik geef dan ook niet aan goede doelen die zo fondsen proberen te werven, en met de lopers ervoor heb ik geen medelijdelijden aangezien hun goede doel kennelijk hun eigen bankrekening is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Deveon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:36:

Ik geef dan ook niet aan goede doelen die zo fondsen proberen te werven, en met de lopers ervoor heb ik geen medelijdelijden aangezien hun goede doel kennelijk hun eigen bankrekening is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:26
JackDaniel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:34:
[...]

Als dat nog zo is, zou dat wel goed te doen zijn. Ik zal gewoon tijdens het volgende gesprek ernaar vragen, als het niet al van hun kan naar voren gebracht wordt, en de voordelen en nadelen afwegen
Vroeger was de commissie-regeling inderdaad kassa. Overal zat commissie op en je kon er haast slapend rijk worden (al dan niet in natura). Die tijd is lang voorbij en nu hoef je er voor de leuke verdiensten niet meer te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Detailhandel betaalt sowieso slecht. Heb als bijbaantje 10 jaar in een winkel gewerkt. Het is dat ik een uitzonderingspositie kreeg, waardoor mijn salaris een stuk hoger was, maar eigenlijk was het schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Als een bedrijf de salarissen in een CAO heeft vastgelegd, en je solliciteert op een functie dit in het normale functiehuis zit, dan mag je aannemen dat dat ook het salaris is wat je zult krijgen. Als je gewend bent om 45 tot 110% meer te verdienen, is deze sollicitatie imho verspilde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 16:37

LankHoar

Langharig tuig

Gewoon naar vragen, is echt geen rare vraag, en zul je niet ineens om afgewezen gaan worden ofzo. En indien het echt zo is, zul je een afweging moeten maken. Wanneer er makkelijk provisie te halen valt, zou ik dat zeker meenemen in je afweging. Succes :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
MikeyMan schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:53:
Detailhandel betaalt sowieso slecht. Heb als bijbaantje 10 jaar in een winkel gewerkt. Het is dat ik een uitzonderingspositie kreeg, waardoor mijn salaris een stuk hoger was, maar eigenlijk was het schandalig.
Toen ik vanuit mijn bijbaantje in de supermarkt overging naar een bijbaan bij een BIG-4 accountantskantoor ging ik er € 2 in salaris op achteruit. :) Het was maar voor 3 maanden, en ik leerde er veel van, maar toch is het wel apart. Ik vind een supermarkt helemaal niet zo slecht betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik had 5 jaar geleden leuke uitzendbaantjes als student die makkelijk 10 euro per uur opleverde. (+ reiskosten en allerlei vergoedingen) In de echte wereld moet je iets meer doen voor een tientje per uur helaas. Zelfs met een opleiding krijg je dat als starter niet zomaar. (minimum ligt er onder)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
Collaborator schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:24:
Ik had 5 jaar geleden leuke uitzendbaantjes als student die makkelijk 10 euro per uur opleverde. (+ reiskosten en allerlei vergoedingen) In de echte wereld moet je iets meer doen voor een tientje per uur helaas. Zelfs met een opleiding krijg je dat als starter niet zomaar. (minimum ligt er onder)
Tijdens mijn sollicitatie bij GeekSquad (nu dus vervangen door PhoneHouse) was er sprake van een uurloon van ongeveer €9, toen was ik 18 en ging het ook nog via een uitzendbureau. Dat baantje ging uiteindelijk niet door omdat ik niet overdag beschikbaar ben (heel jammer).

Het is wel zo dat ze bij GeekSquad redelijk veel technische kennis verwachtten naast verkoop kwaliteiten, maar het blijft een bijbaantje in retail.

Maar ach, ik hoor het binnenkort wel. Nu nog even spannend. Ik zal jullie alleen wel updaten als ik het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 20:11
Ik kan uit ervaring vertellen dat het uurloon idd niet erg hoog was toen ik daar werkte maar met commissies kon je een leuk salaris bijelkaar krijgen. Ik heb nooit kunnen klagen over mijn salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
Dat begrijp ik dus nog steeds niet aan onze Noorderburen. 16-jarigen krijgen daar lonen zoals €3 per uur, dan brengt geld zoeken op straat toch meer op? Hier in België is het minimumloon voor een 16-jarige al rond de €7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Bv202 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:51:
Dat begrijp ik dus nog steeds niet aan onze Noorderburen. 16-jarigen krijgen daar lonen zoals €3 per uur, dan brengt geld zoeken op straat toch meer op? Hier in België is het minimumloon voor een 16-jarige al rond de €7.
Het verschil tussen het jongerenloon en volwassenloon is inderdaad bijna nergens zo groot als in Nederland. Maar ik denk dat dat in de toekomst nog wel gaat wijzigen. De roep van de vakbonden om het gelijk te trekken wordt in ieder geval steeds sterker. Overigens wordt het in Nederland helemaal niet zo ervaren dat wij als jongeren weinig verdienen. In ieder geval niet door mij.

offtopic:
Ondanks ons lagere salaris doneerden er meer Nederlanders voor het exclusief lidmaatschap @ RSNL! Hoe is het Bv202? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Wat de hrll, 4,80. Weet niet wat inflatie correctie is itt 2000. Maar had toen een simpel bijbaantje bij fedex en kreeg 17,50 gulden betaald. Bij tnt 12,50 gulden. Ok in euroos ook niet veel, maarja praat over 15 jaar geleden.

Vind dat echt schoftelijk, 4,80. Dat is lekker de guldenprijs door 2,2 gedeeld. En dat na 15 jaar. Probeer maar eens een heel brood voor 60 eurocent te kopen. Gaat je niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502744

Vrienden van mij verdienen 4.35 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11

pietje63

RTFM

En wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden? Die zijn vaak een stuk beter dan bij een uitzendbureau (denk ook aan vast aantal uren, training, etc).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
Anoniem: 620028 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:06:
Vind dat echt schoftelijk, 4,80. Dat is lekker de guldenprijs door 2,2 gedeeld. En dat na 15 jaar. Probeer maar eens een heel brood voor 60 eurocent te kopen. Gaat je niet lukken.
Over het algemeen hoeven de jongeren die dat verdienen niet hun eigen brood te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Ik heb zelf best lang bij de Belcompany gewerkt en vind het loon niet vreemd. Het is simpelweg het leukste werk wat je kan doen zonder opleiding dus blijft het loon laag.

Natuurlijk lekker onderhandelen voor meer, maar verwacht niet teveel.

1. Ze hebben een grote pool sollicitanten. Je hebt geen opleiding nodig en crisis.
2. Van de onopgeleide verkoop-banen is het leuker dan callcenter werk doordat je echt contact hebt en leuker dan het koud benaderen van mensen op straat, omdat mensen naar jou toe komen. Mensen die naar jou komen reageren nou eenmaal positiever.
3. Het is leuker dan in een andere winkel staan, want je mag echt wat advies geven en je verkoopt complexe producten (abonnement + toestelcombinatie waarbij beide veel advies vragen in tegenstelling tot bv de Tuinen of een kledingwinkel).

Dus
1 Mensen met een opleiding gaan uiteindelijk toch een baan in hun eigen vakgebied zoeken.
2. Zonder opleiding vind je vrijwel niks beters.

Daarbij
1. Crisus bij the telefoonwinkels door het internet. Ofterwijl veel werkelozen in deze branch specifiek en thephonehouse zoekt actief naar bespaarmogelijkheden.

Ofterwijl thephonehouse hoeft niet heel veel te betalen voor goed personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 07:16
Ik weet van een kammeraad dat hij met zijn uurloon rond 1300,- ligt maar met de verkopen een bonus van 1000 netto per maand krijgt. Uurloon bij Phonehouse is gewoon laag maar ligt ook erg eraan waar je werkt wijk/stad en hoe goed je kan aansmeren zoals verzekringen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
[...]

[...]

Vooral afhankelijk van de inlener lijkt me. Bij commerciële callcenter functies zie je vaak dat er weinig onderscheid in leeftijd wordt gemaakt.
Pagina: 1