Toon posts:

Intel systeem +- 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meeste gebruik gaat zijn for Full HD 1080p te gamen met een minimum fps van boven de 30.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een nieuw systeem van nul. Zit te twijfelen of ik alles zelf zou bestellen of laten ineenzetten kost +- 100 euro extra maar wel 2 jaar garantie op het complete systeem.(Geen gezeik met terug op de post te doen enzo).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In deze build heb ik direct voor de 970 gekozen omdat ik overal lees dat je dat nodig hebt om +-3 jaar in 1080p te gamen. Eerst ging mijn voorkeur uit naar de GTX 960 2GB naar het schijnt is dat te weinig en de 4GB versie kan niet die volle 4GB halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock H81M-HDS€ 46,-€ 46,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,50€ 76,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 68,50€ 68,50
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 55,50€ 55,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 62,50€ 62,50
1Crucial BX100 120GB€ 61,40€ 61,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 930,80

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nvidia en Intel zijn in mijn ogen wel de meest betrouwbare merken. Toch zou ik misschien ook voor de R9 series durven gaan twijfel hierover aangezien het wel goedkoper is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Een mooi systeempje dat +- 5 jaar meegaat in 1080P gaming

Ga je overklokken?
Niet van plan. Nooit eigenlijk.

Dankuwel voor de hulp. Suggesties of veranderingen zijn zeker welkom.

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 10:12
Volgens mij een prima systeem. Zou als ik jou was alleen wel een 256 gb ssd nemen voor +/- 30 euro meer, 120 is imo toch echt te weinig, een game is tegenwoordig al snel 50gb.

Verwijderd

Topicstarter
GainedLotus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:41:
Volgens mij een prima systeem. Zou als ik jou was alleen wel een 256 gb ssd nemen voor +/- 30 euro meer, 120 is imo toch echt te weinig, een game is tegenwoordig al snel 50gb.
Ja dit zal ik zeker overwegen. Weet niet of ik hier link naar website mag plaatsen. Maar heb een reputable website gevonden met een fysieke winkel. Die deze build in elkaar zet met 2 jaar garantie voor +- 1049 eur.

Zou het beter zijn door hun te laten doen? Als je er rekening mee houd dat ik nog nooit een game pc in elkaar heb gezet.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:09
De meeste webwinkels bieden assemblage aan. Meestal voor een bedrag tussen de 20 en de 100 euro (inclusief garantie). Het zelf bouwen is tegenwoordig echt heel simpel.. Bijna even makkelijk als bijv. lego blokjes in elkaar zitten. Het is natuurlijk wel fijn als je iemand hebt waarop je kan terugvallen mocht er iets niet werken of mocht je ergens niet uitkomen ;)

• GainedLotus
Ik zou em zelf in elkaar zetten. Het is echt niet moeilijk. Neem je tijd, pak youtube erbij en doe alles stap voor stap, een lego pakket kan moeilijker zijn (haha @Mmore). Bovendien, eerst moet je 1e keer zijn!

Verwijderd

Topicstarter
GainedLotus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:49:
Ik zou em zelf in elkaar zetten. Het is echt niet moeilijk. Neem je tijd, pak youtube erbij en doe alles stap voor stap, een lego pakket kan moeilijker zijn (haha @Mmore). Bovendien, eerst moet je 1e keer zijn!
Akkoord, maar ben gewoon bang dat ik bijv een video kaart van 400 euro verpest door iets fout te doen ofzo of verkeerd kabeltje in te steken =/...

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:09
Je moet natuurlijk vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Kijk eerst even wat build videos op YouTube en bepaal daarna of je het waard vindt om 100 euro uit te geven aan de assemblage. Qua garantie maakt het niets uit - alle onderdelen komen met minstens 2 jaar garantie en vaak zelfs langer dan dat.

• GainedLotus
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:50:
[...]

Akkoord, maar ben gewoon bang dat ik bijv een video kaart van 400 euro verpest door iets fout te doen ofzo of verkeerd kabeltje in te steken =/...
Ik snap je gevoel, maar de kans dat er echt iets fataal misgaat is nihiel. Daarnaast, jij zet hem met liefde en zorg in elkaar, laat je em assembleren doen ze het wss met minder passie:P

Verwijderd

Topicstarter
Mmore schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:52:
Je moet natuurlijk vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Kijk eerst even wat build videos op YouTube en bepaal daarna of je het waard vindt om 100 euro uit te geven aan de assemblage. Qua garantie maakt het niets uit - alle onderdelen komen met minstens 2 jaar garantie en vaak zelfs langer dan dat.
OKe ik zal dit zeker overwegen :).. Zal spannend worden. Is er ook geen gevaar voor statische electriciteit ofzoiets?

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Statische elektriciteit kan gevaarlijk zijn voor computer componenten. Als je gezorgd dat je de aarde van een stopcontact of een ongeverfd deel van de centrale verwarming aanraakt elke keer dat je met een component bezig gaat kan er weinig mis gaan.

Verder gewoon goed kijken op YouTube,WikiHow etc. Als je goed oplet wat waarin kan dan kan er vrijwel niks misgaan. Tevens is de boost die je krijgt als de PC netjes aangaat een mooie gevoel :)

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:46
Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In deze build heb ik direct voor de 970 gekozen omdat ik overal lees dat je dat nodig hebt om +-3 jaar in 1080p te gamen. Eerst ging mijn voorkeur uit naar de GTX 960 2GB naar het schijnt is dat te weinig en de 4GB versie kan niet die volle 4GB halen.
De 970 haalt ook geen volle 4GB verder kan je wel een R9 halen ik heb zelf een nieuwe gisteren aangeschaft voor €250,00 en de prijs zal alleen maar dalen want AMD komt op 15 juni met de nieuwe serie dus kan je al zo al besparen.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

De R9 290 lijkt me een betere keus als je lang met een videokaart wil doen. Scheelt ook in de kosten die je dan weer in een iets beter moederbord en een betere kast kan steken. Ook zou ik een Seasonic S12G 450W halen in plaats van de jouwe, die is enigszins gedateerd.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

.ScorpionSquad schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:34:
De R9 290 lijkt me een betere keus als je lang met een videokaart wil doen. Scheelt ook in de kosten die je dan weer in een iets beter moederbord en een betere kast kan steken. Ook zou ik een Seasonic S12G 450W halen in plaats van de jouwe, die is enigszins gedateerd.
De drivers zijn in de meeste gevallen alleen belabberd.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Is dit systeem niks voor je? :)

Je kan het natuurlijk altijd nog aanpassen (qua behuizing, en of je überhaupt een dvd drive wilt).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 92,95€ 92,95
1Zalman Z11 Plus€ 65,-€ 65,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,89€ 25,89
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,27€ 12,27
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,76

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:42:
[...]

De drivers zijn in de meestal alleen belabberd.
Heb je ook een bron of roeptoeter je gewoon graag?

Dat systeem is ook op meerdere punten een nogal vreemde keuze
Waarom een RED schijf welke dankzij zijn geschiktheid voor RAID tamelijk ongeschikt is voor normaal desktop gebruik?
Waarom een ronduit beroerde kast?
Waarom een voeding met inmiddels niet echt geweldige prestaties?
Waarom een SSD zonder powerlosscaps?

Zelf zou ik zeker een R9 290 nemen, de GTX970's zijn nog duurder geworden dan ze al waren, waardoor ze bijna 30% duurder zijn dan een 290, voor wel 10% meer prestaties op fullHD, en 0% meer op 1440p. Woehoe! -O-

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 306,-€ 306,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,65

Is dan naar mijn mening al een tandje of wat beter, veel betere kast, betrouwbaardere SSD, betere koeler, en een 2TB HDD past nog makkelijk in het budget. Wil je nog wat meer geld eraf schaven, dan is een pricewatch: Fractal Design Define S ook een leuk ding, maar die heeft net las de S340 en H440 geen 5.25 bays.

People as things, that’s where it starts.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RobinHood schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Heb je ook een bron of roeptoeter je gewoon graag?

Dat systeem is ook op meerdere punten een nogal vreemde keuze
Waarom een RED schijf welke dankzij zijn geschiktheid voor RAID tamelijk ongeschikt is voor normaal desktop gebruik?
Waarom een ronduit beroerde kast?
Waarom een voeding met inmiddels niet echt geweldige prestaties?
Waarom een SSD zonder powerlosscaps?

Zelf zou ik zeker een R9 290 nemen, de GTX970's zijn nog duurder geworden dan ze al waren, waardoor ze bijna 30% duurder zijn dan een 290, voor wel 10% meer prestaties op fullHD, en 0% meer op 1440p. Woehoe! -O-

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 306,-€ 306,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,65

Is dan naar mijn mening al een tandje of wat beter, veel betere kast, betrouwbaardere SSD, betere koeler, en een 2TB HDD past nog makkelijk in het budget. Wil je nog wat meer geld eraf schaven, dan is een pricewatch: Fractal Design Define S ook een leuk ding, maar die heeft net las de S340 en H440 geen 5.25 bays.
Omdat ik mensen ken die een AMD hebben, en dat die kotsziek worden van de driver problemen. Mensen moeten eens leren niet zo butthurt zijn als hun merk (in dit geval AMD), wordt beledigd.

Qua HDD heb je gelijk. Wat betreft de kast, hij krijgt 5 fans meegeleverd. Het is gewoon een prima kast qua prijs/kwaliteit. Ieder zo zijn keus toch? Ik zeg niet voor niets "Je kan het natuurlijk altijd nog aanpassen (qua behuizing).

En oja, AMD's zijn energieslurpers, waardoor je weer meer watt voeding moet nemen. Als het straks 33 graden in je slaapkamer is, dan heb je liever geen pc die zo warm wordt omdat die AMD zo'n hoog TDP heeft. Plus dat je dan een kleine stofzuiger naast je hebt staan.

Volgens mij is het IMO niet nodig om mensen zijn idee af te kraken, of wel? Iedereen is hier met hetzelfde doel; andere helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-06-2015 13:05 ]

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10 12:43
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Omdat ik mensen ken die een AMD hebben, en dat die kotsziek worden van de driver problemen. Mensen moeten eens leren niet zo butthurt zijn als hun merk (in dit geval AMD), wordt beledigd.

Qua HDD heb je gelijk. Wat betreft de kast, hij krijgt 5 fans meegeleverd. Het is gewoon een prima kast qua prijs/kwaliteit. Ieder zo zijn keus toch? Ik zeg niet voor niets "Je kan het natuurlijk altijd nog aanpassen (qua behuizing).
Dat heeft niks met butthurt te maken maar dat verschilt per persoon. Als je iemand afraadt een bepaald product te kopen kom dan met argumenten en feiten. Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gezet met een 280x en heb 10/20 games gedraait en met geen enkele heb ik een probleem ondervonden.

AMD is gewoon een goede bang voor buck op het moment. Als je voor hitte en geluid kiest kun je beter naar het Nvidia kamp gaan, daar ben ik het zeker over eens.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben niet butthurt omdat je wat niet zo leuks over "mijn" merk zegt, maar meer omdat je advies geeft met niet kloppende onderbouwing.

Er zijn altijd mensen die aan het kutten zijn met drivers, zowel bij AMD als bij Nvidia, ik ken ook meer dan genoeg mensen die nooit problemen hebben met AMD en wel gedoe met Nvidia, dan ga ik toch ook niet roeptoeteren dat Nvidia kut is?

En 2 van mijn Nvidia's zijn door hun soldeerproblemen dood gegaan, maar mij hoor je niet zeggen dat Nvidia onbetrouwbare kaarten bakt. Dat was een periode, net als inderdaad jaren geleden Ati inderdaad wat slechte drivers had, maar, ook het groene kamp had die problemen.

Doen alsof AMD problemen heeft en Nvidia niet is gewoon fanboy-isme zonder enige basis, en daar ben ik op CAA/DAA gewoon zwaar allergisch voor.

Een R9 290 is gewoon veel goedkoper dan een GTX970, waardoor die laatste alleen leuk is als je aan een bepaald formaat zit, CUDA nodig hebt of PhysX nodig hebt. Je krijgt gewoon totaal geen waar voor je geld.

En een Z11 is weldegelijk een brakke kast. De fans zijn van matige kwaliteit, de kast zelf is vreselijk krap door een zwaar verouderd ontwerp. Nauwelijks ruimte voor kabels, "lange" videokaarten passen gewoon niet en gewoon al een ATX plank erin monteren is lekker prutsen. De prijs/kwaliteit is niet eens goed, Een Agos, Core 2300 en 100R hebben dezelfde prijs en zijn stukken beter, vooral de Agos en Core, sterker nog, naar mijn mening is een N300, Comrade, Neos of Arcadia, van 20 euro goedkoper, minimaal even goed.

Ook je stuk over warmte en energieverbruik klopt niet helemaal/helemaal niet.
Zwaardere voeding nodig? Niet zo zeer, allebei kunnen prima op een 450w voeding, Een enkele GTX970 zoals de strix kan opzich ook op een goede 350w voeding, maar dan belemmer je jezelf behoorlijk, want stel je wilt later upgraden naar een kaart die toch wel 2x 6 pins nodig heeft, en een wat hoger verbruik, is je voeding al te zwak. Die paar euro meer voor een 450w is het wel waard.

TDP =! verbruik

En zelfs 100w extra in je kamer merken is knap moeilijk, een menselijk lichaam straalt al veel meer warmte af. Een elektrische kachel is 2000w+, 20x krachtiger dan het extra verbruik van een R9 290, dus alleen als je kamer extreem goed geisoleerd is, ga je merken dat je kamer warmer wordt met een R9 290 dan met een GTX970.

Een goed gekoelde R9 290 is overigens dan net zo luid, of niet luid, als een GTX970, puur omdat de koelers van de R9 290's groter zijn, en dus beter warmte afvoeren. En sowieso is alles in je systeem dan luider, ook je voeding en je cpu koeler.

[ Voor 25% gewijzigd door RobinHood op 05-06-2015 13:18 ]

People as things, that’s where it starts.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Volgens mij zijn mensen niet zo zeer beledigd over het feit dat je onzin uitkraamt over AMD, maar ben jij beledigd omdat omdat wij niet in je onzin geloven.

Even serieus, ik heb zowel een GTX970 als een HD7970, en ze hebben allebei precies even veel problemen met de drivers. 0 namelijk.

Als je met games aankomt die niet goed draaien op AMD-kaarten, check dan vooral eerst even of het een Nvidia titel is, want van die games krijgt AMD niet alle benodigde code voor optimalisaties, en uberhaupt pas code na de release. Soms worden er zelfs onzichtbare dingen gerenderd (denk aan water in de rotsen) met speciale Nvidia technieken, zodat AMD er extra slecht uitkomt.

Kijken we naar fatsoenlijk geprogrammeerde games die vrij zijn van dit soort praktijken, dan zie je dat AMD en Nvidia het allebei prima doen en dat de R9 290 heel dicht tegen een GTX970 aan ligt.

Die Zalman kast heeft een abominabele bouwkwaliteit, staal zo flexibel als plakjes kaas. 5 fans is vooral een berg meer lawaai en hij is zeker niet koeler dan die Fractal Design met 'maar' 2 fans. Voor 60 euro is er veel beter spul bij Corsair, NZXT of Fractal Design.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Pagina: 1