Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een desktop van ongeveer 2010, en heb natuurlijk niet de beste game peformance. Maar ik kan het ietsjes upgraden. Dus ging ik dagen lang zoeken en overleggen en kwam uit eindelijk met de Asus Nvidia GTX 750 TI(OC misschien) En ik merkte op dat het een 6 pin connector nodig had, maar dat heb ik dus niet. Dus alstublieft vraag ik om uw hulp en advies over wat en welke opties ik kan doen.

Important Specs:

FOXCONN 2AA9

HP DPS-300AB-19 A - 300W

AMD Radeon HD 5450

AMD Athlon II X4 635 (2,9GHz)

4 GB of RAM

Meer dan 2 tb opslag

Ik speel het liefst Farming Simulator 15 - Euro Truck Simulator 2 - en waarschijnlijk wat league of Legends of Call of Duty of Arma 3. In iedergeval die mooie grafische spellen.

Alvast bedankt

Jeroen

Picture's:
Let op! grote foto's

http://prntscr.com/7d2png
http://prntscr.com/7d2qdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Schopje richting CAA.

Je voeding is van Delta, die maken prima OEMs, dat gaat derhalve wel lukken. Vraag is meer of het nuttig is... De rest van je systeem houdt ook niet echt over (al zijn ook je eisen niet extreem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het de weg wijzen naar de goeie richting. Eigenlijk zoek ik gewoon een upgrade voor mijn low end grafische kaart. Ik zit dan ook vast bij het feit dat de 750 van Asus een 6 pin connector nodig heb die ik niet kon vinden en ook geen aansluiting op het moederbord of aan de voeding. Het enigste wat ik over heb is een brede SATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Klopt, pak je een ander merk. De MSI 750ti heeft bijvoorbeeld géén 6 pin nodig, maar trekt alles uit de PCIe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, is het dan niet zo dat hij ongeveer 2 a 5 fps weghaald van peformance, qua average games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwacht ik niet. Je zou nog verder kunnen zoeken naar rounds-up, maar ik vond deze vrij kleine review waar de Asus (met 6 pin) en Gigabyte (zonder 6 pin) in zit. Ze testen in één game, waar er geen verschil is (wat je ziet kan net zo goed meetfout zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoelt u met round-ups zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een round-up is een review waarin ze een aantal videokaarten (van bijvoorbeeld hetzelfde type) naast elkaar leggen. Er zijn vast meer round-ups te vinden van 750ti dan die ene die ik hier post. Je snapt dat je het meeste uitzoekwerk zelf zult moeten doen ;).

offtopic:
Zeg trouwens maar "je" hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 04-06-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor uw uitleg. Ik zal gelijk even zoeken en naast dat een nieuwe moederbord om aan te schaffen, omdat ook nog even rond te neuzen.

In iedergeval, ik dank u hartelijk voor uw tijd en moeite met het helpen van mijn vraag en muur die voor me stond. Uw informatie en advies zal ik niet vergeten en wil hierbij ook mede delen dat mijn vraag en probleem is ge antwoord.

Nogmaals bedankt voor uw tijd en moeite voor anderen.(niet alleen mij natuurlijk) Uw tijd en moeite heb mij weer een lach op me gezicht geplakt. :)

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
Je kunt ook een verloop van Molex naar 6-pin voor je videokaart kopen, kost bijna niets :)

Afbeeldingslocatie: http://virtuapin.net/images/adapter-2x-molex-6pin.jpg

dit idee.

En die 750 lijkt mij ook wel een geschikte upgrade. Is geen dikke performance kaart maar dat is de rest van je systeem ook niet. Lijkt mij wel dat je die games die je noemt daar prima mee kan spelen.

Succes met je keuze :)

[ Voor 71% gewijzigd door spokje op 04-06-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spokje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:18:
Je kunt ook een verloop van Molex naar 6-pin voor je videokaart kopen, kost bijna niets :)

[afbeelding]

dit idee.

En die 750 lijkt mij ook wel een geschikte upgrade. Is geen dikke performance kaart maar dat is de rest van je systeem ook niet. Lijkt mij wel dat je die games die je noemt daar prima mee kan spelen.

Succes met je keuze :)
Dat kan nog wel is werken! ik hoop alleen wel dat de connectors langer zijn dan op de afgebeelde foto.

Ik ga even rondneuzen voor de molex naar 6-pin, super bedankt, voor uw moeite en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik zal gelijk even zoeken en naast dat een nieuwe moederbord om aan te schaffen, omdat ook nog even rond te neuzen.
Waarom wil je ook het moederbord vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:26:
[...]
Waarom wil je ook het moederbord vervangen?
Omdat mijn voorkeur de Asus was en die had per se een 6 pin connector nodig, en toen kwam meneer spokje met het briljante idee om een verloop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50
Je kan vast ook wel vinden met een langere molex eraan. Of gewoon een molex female naar male ( dus verlengstukje ). Moederbord niets aan doen hoor. Daar win je niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:18:
[mbr]Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Schopje richting CAA.[/]

Je voeding is van Delta, die maken prima OEMs, dat gaat derhalve wel lukken. Vraag is meer of het nuttig is... De rest van je systeem houdt ook niet echt over (al zijn ook je eisen niet extreem).
Nou kijk ik rond in mijn kast en dan merk ik dat ik geen molex meer over heb, is dat erg?
Alsnog die kaarten reviews zijn echter verwarrend, de ene zegt dat hij 150 watt nodig heb en de ander maar 60/65 nodig heb, en dan review ik het op de zelfde merk. Want inderdaad die pins maken niet uit of hij trekt alles uit de pci-e of met de pins, nou is mij de vraag; welke gebruikt meer watt en welke watt klopt(150, 65? of iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Omdat mijn voorkeur de Asus was en die had per se een 6 pin connector nodig, en toen kwam meneer spokje met het briljante idee om een verloop te kopen.
Moederbord heeft daar niks mee nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:22:
[...]

Nou kijk ik rond in mijn kast en dan merk ik dat ik geen molex meer over heb, is dat erg?
Nee want je kunt sowieso veel beter een GTX 750 Ti halen zonder PEG connector, dan hoef je ook geen verloopje te gebruiken.
Alsnog die kaarten reviews zijn echter verwarrend, de ene zegt dat hij 150 watt nodig heb en de ander maar 60/65 nodig heb, en dan review ik het op de zelfde merk.
Een GTX 750 Ti verbruikt meestal tussen de 60W en 75W, verschilt per model, maar 150W sowieso niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-05 12:37
Dit is een mooie voor een budget pc, had hem zelf ook GTA V op high,

pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5

En heeft geen 6-pin nodig voor de kaart

[ Voor 10% gewijzigd door Kcetin1994 op 06-06-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
Denk dat de een alleen gpu verbruik meet. En de ander totaal system power. Dit staat meestal ok boven de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kcetin1994 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:47:
Dit is een mooie voor een budget pc, had hem zelf ook GTA V op high,

pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5

En heeft geen 6-pin nodig voor de kaart
Dat klopt helemaal dat is een mooie kaart van asus, alleen ik zit meer te kijken naar die MSI Gaming of gewoon de normale asus versie. Of die MSI OC heb ook geen extre 6 pin conenctor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Als ik jouw was zou ik nog een reepje van 4GB ram derip stoppen,
Die van MSI is 1GB geloof ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kcetin1994 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:45:
Als ik jouw was zou ik nog een reepje van 4GB ram derip stoppen,
Die van MSI is 1GB geloof ik ?
Dat is wel mooi gezegt, maar ik moet rekening houden met het feit dat ik maar 1 pci-express slot heb en maar 300 w voeding, hoger gaat niet. In de 750 ti alle versies zit 2 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Die van Asus gebruikt als het goed is 75W..anders een nieuwe voeding..
Pagina: 1