Beste dekstop genieën,
Ik zit nu al een tijdje in mijn hoofd om een alles kunner te bouwen. Ik ben van beroep programmeur en ik werk het lekkerst op een Mac. Maar in mijn vrije tijd speel ik graag een spelletje met redelijke prestaties. Ik heb een beetje rondgelezen en ik denk dat een dualboot Hackintosh / Windows bak ideaal voor mij zal zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Mac OSX, Voor het ontwikkelen van apps (Android), browsen, films, everyday usage.
- Windows, Games; hoeft geen Witcher 3 op ultra mega settings te draaien, maar een potje League of Legends op hoogste settings met 60 fps is wel een must. of een potje GTA V op hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1500 - 1700 euro exclusief randapparatuur, HDD/SSD (neem ik mee van mijn oude systeem), kast (neem ik mee van mijn oude systeem)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD 1: Hitachi 3TB
HDD 2: Samsung 1TB
SSD 1: Crucial 480GB
En de standaard dingen zoals boxjes e.d. dat moet geen probleem zijn lijkt mij
de componenten die ik al heb staan ook in het lijstje hieronder
Daarnaast heb ik 3 Asus 27" Monitors die Full HD draaien. Het soepel draaien van deze monitors op zowel Mac als Windows is een absolute must. (later wil ik eventueel 1 27" monitor in gaan ruilen voor een Apple Cinema Display of een ander 4K monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 SSD's, 1 is voor Windows booting de ander is voor Mac Booten
1 of 2 HDD, Dit is een gedeelde HDD voor zowel Mac als Windows (NTFS driver voor Mac OSX)
1 GPU moet voldoende zijn.
RAM; Geen idee (?) ik denk dat 16GB genoeg moet zijn maar ik heb geen idee welk type of merk nodig is en goed werkt!?
Hieronder een tabel van componenten die ik uitgezocht heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De set aan requirements voor Hackintosh is best strikt,
CPU - moet intel zijn, het liefst quad core i7
GPU - Het liefst GeForce chipset
MOBO - Het liefst Gigabyte of ASUS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel hierboven aangegeven:
- Dual boot Windows / Hackintosh.
- Het is heel belangrijk dat de apps die ik maak snel builden en compilen hiervoor heb ik een snelle CPU nodig en voldoende RAM.
Ga je overklokken?
Probably not
Alvast enorm bedankt voor de hulp mannen (en misschien ook wel vrouwen
)
Vriendelijke groet,
Toby
Ik zit nu al een tijdje in mijn hoofd om een alles kunner te bouwen. Ik ben van beroep programmeur en ik werk het lekkerst op een Mac. Maar in mijn vrije tijd speel ik graag een spelletje met redelijke prestaties. Ik heb een beetje rondgelezen en ik denk dat een dualboot Hackintosh / Windows bak ideaal voor mij zal zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Mac OSX, Voor het ontwikkelen van apps (Android), browsen, films, everyday usage.
- Windows, Games; hoeft geen Witcher 3 op ultra mega settings te draaien, maar een potje League of Legends op hoogste settings met 60 fps is wel een must. of een potje GTA V op hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1500 - 1700 euro exclusief randapparatuur, HDD/SSD (neem ik mee van mijn oude systeem), kast (neem ik mee van mijn oude systeem)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD 1: Hitachi 3TB
HDD 2: Samsung 1TB
SSD 1: Crucial 480GB
En de standaard dingen zoals boxjes e.d. dat moet geen probleem zijn lijkt mij
de componenten die ik al heb staan ook in het lijstje hieronder
Daarnaast heb ik 3 Asus 27" Monitors die Full HD draaien. Het soepel draaien van deze monitors op zowel Mac als Windows is een absolute must. (later wil ik eventueel 1 27" monitor in gaan ruilen voor een Apple Cinema Display of een ander 4K monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,90 | € 378,90 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Asus VG278HE Zwart x3 | € 344,90 | € 344,90 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB x2 | € 217,27 | € 217,27 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.493,97 | |
2 SSD's, 1 is voor Windows booting de ander is voor Mac Booten
1 of 2 HDD, Dit is een gedeelde HDD voor zowel Mac als Windows (NTFS driver voor Mac OSX)
1 GPU moet voldoende zijn.
RAM; Geen idee (?) ik denk dat 16GB genoeg moet zijn maar ik heb geen idee welk type of merk nodig is en goed werkt!?
Hieronder een tabel van componenten die ik uitgezocht heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De set aan requirements voor Hackintosh is best strikt,
CPU - moet intel zijn, het liefst quad core i7
GPU - Het liefst GeForce chipset
MOBO - Het liefst Gigabyte of ASUS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel hierboven aangegeven:
- Dual boot Windows / Hackintosh.
- Het is heel belangrijk dat de apps die ik maak snel builden en compilen hiervoor heb ik een snelle CPU nodig en voldoende RAM.
Ga je overklokken?
Probably not
Alvast enorm bedankt voor de hulp mannen (en misschien ook wel vrouwen
Vriendelijke groet,
Toby