• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Allereerste post van een jonge tweaker(14) :), wees daarom kritisch voor een eventueel volgende post ;)

Laat ik maar direct beginnen. Ik zit al een tijdje met eigenlijk 2 ideeën in mijn hoofd, maar ik weet niet 100% zeker of deze uitvoerbaar zijn, daarom mijn vraag of de volgende ideeën uitvoerbaar zijn.

1. Popcorn time. Ik kijk vaak films op popcorn time met vrienden (of vriendinnen :P) en vind het toch altijd een gedoe om de hele tijd kabeltjes te verwisselen en monitors te verschuiven. Daarom wil ik graag een raspberry pi gebruiken als vast Home Theatre PC. Mijn vraag is nu: kan ik popcorn time gewoon op mijn raspberry pi installeren nadat ik Ubuntu mate heb geïnstalleerd?

2. Steam in-home Stream client Dit idee zit pas sinds vandaag in mijn hoofd. Ik denk dat dit idee de minste kans van slagen heeft. Wat ik dus wil doen is streamen vanaf mijn PC naar de raspberry pi om zo beneden op de TV SP-spellen te spelen.

Ik hoor het graag van de tweakers met wat meer ervaring dan mij :)

Groetjes,

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

nwagenaar

God, root. What's the differen

1. Ik meende laatst te herinneren dat er tegenwoordig een Popcorn Time plugin is, een simpele Google query zou dit naar voren moeten brengen. Overigens zijn er nog veel meer Popcorn Time achtige plugins voor Kodi ;)

2. Dit kan met Limelight/Moonlight zolang je primaire werkstation een NVidia kaart heeft: https://www.raspberrypi.o...chine-when-you-have-a-pi/

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 05-06-2015 09:41 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 17:06

John Doos

ClaudZaque

Er zijn bepaalde plugins die je kunt installeren op vrijwel elk fatsoenlijk ondersteund xbmc apparaat.
De beste plugins zijn in mijn mening kmedia torrents (Doet precies het zelfde als popcorn time, namelijk streamen uit torrents) en Genesis (deze gebruik ik zelf ook).

Deze zijn te instaleren door een community repo in xbmc in te stellen, or simpel weg door een usb stick met installatie zip in je pi te douwen.

Plugins zoals genesis kun je overigens ook nog es koppelen aan imdb en opensubtitles.org etc.

Nee