Game PC max 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Opnemen en gamen (denk aan GTA V op high settings)

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 euries

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asrock Z97 Killer

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso 16gb ram en een monitor met Displayport, DVI-D/I. Ook zit ik te denken aan een nieuwe mic, het lieftst plug en play en zat zelf te denken aan de rode nt-usb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zeg het maar vast, géén AMD. Heb al een prima broodrooster namelijk. Bakplaat is er ook al wat de sony vaio doet zijn werk op dat gebied iets te goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie verbruik boeit niet echt, maar ik heb het liefst wel een wat stillere pc.

Ga je overklokken?
Als iemand een goede build kan maken waar het makkelijk kan wel ja :P

Ik had zelf dit lijstje alvast gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 339,-€ 339,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Samsung S24D590PL Zwart€ 179,90€ 179,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 100,95€ 100,95
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX100 512GB€ 204,05€ 204,05
1Røde NT-USB microfoon€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.524,75

Hopelijk lukt het een beetje om een goeie pc samen te stellen :)

- Sam

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Voor dat bedrag kan je ook een efficiëntere gold-certified voeding krijgen.

Verder zeg je wel dat je sowieso 16 GB RAM wilt, maar is daar ook een reden voor?
Ik denk zelf dat de meeste mensen met 8 ruim uitkomen.

De processor is waarschijnlijk ook overkill, de 5690K doet in jouw geval ook alles wat je van hem vraagt.

Meester in de kunsten van...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

samtoxie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:53:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zeg het maar vast, géén AMD. Heb al een prima broodrooster namelijk. Bakplaat is er ook al wat de sony vaio doet zijn werk op dat gebied iets te goed.
Gelukkig maar dat je een prima broodrooster hebt, want het verschil in stroomverbruik is lang niet zo dramatisch als jij ervan maakt. Je mag jaren lang behoorlijk veel gamen wil je de meerprijs van een GTX970 over een R9 290 terugverdienen.

Dus, ook met een R9 290 mag je je broodrooster gewoon houden hoor.

People as things, that’s where it starts.

• samtoxie
ik bedoel meer dat ie best wel warm word :P
TheAncientDovah schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:00:
Voor dat bedrag kan je ook een efficiëntere gold-certified voeding krijgen.

Verder zeg je wel dat je sowieso 16 GB RAM wilt, maar is daar ook een reden voor?
Ik denk zelf dat de meeste mensen met 8 ruim uitkomen.

De processor is waarschijnlijk ook overkill, de 5690K doet in jouw geval ook alles wat je van hem vraagt.
De reden dan ik voor de 4790k ga is omdat ik al al een mobo heb met 1150 socket, en mijn de 5k series geen 1150 socket heeft (dacht ik).
16 is meer omdat ik zelf 8 gb een beetje te laag vind klinken (ookal is dat niet zo)

[ Voor 88% gewijzigd door samtoxie op 04-06-2015 19:20 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Alleen met referencecooler, en de kaart is er ook nog eens voor gemaakt om 95 graden te worden.

Zowel de 290 als 970 zijn overigens prima kaarten hoor, de prijs/prestatie van de 290 is beter, prestatie per watt van de 970 is beter. Qua features ontlopen ze elkaar weinig. AMD heeft bijv. een prima tegenhanger van een Shadowplay, gezien je wilt opnemen.

Overigens, waarmee wil je opnemen? Als je dat doet met de GPU, is een i7 behoorlijk overkill, doe je het wel op de cpu, dan is een Xeon of i7 inderdaad een prima keuze.

• samtoxie
RobinHood schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:19:
Alleen met referencecooler, en de kaart is er ook nog eens voor gemaakt om 95 graden te worden.

Zowel de 290 als 970 zijn overigens prima kaarten hoor, de prijs/prestatie van de 290 is beter, prestatie per watt van de 970 is beter. Qua features ontlopen ze elkaar weinig. AMD heeft bijv. een prima tegenhanger van een Shadowplay, gezien je wilt opnemen.

Overigens, waarmee wil je opnemen? Als je dat doet met de GPU, is een i7 behoorlijk overkill, doe je het wel op de cpu, dan is een Xeon of i7 inderdaad een prima keuze.
Ik zit te denken idd via cpu op te nemen, aangezien ik dan mijn gpu meer op de game kan richten.
En ik ben gwn hebberig en wil het beste van het beste :P

[ Voor 3% gewijzigd door samtoxie op 04-06-2015 19:22 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het fijne van Shadowplay en de AMD versie waarvan ik de naam altijd vergeet [AMD en marketing...] is dat de performancehit heel klein is. Als mijn R9 290 aan het opnemen is merk ik het eigenlijk niet.

Wel zijn de opties behoorlijk beperkt, OBS is veel uitgebreider, maar loopt dan wel via de CPU.

• samtoxie
RobinHood schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:25:
Het fijne van Shadowplay en de AMD versie waarvan ik de naam altijd vergeet [AMD en marketing...] is dat de performancehit heel klein is. Als mijn R9 290 aan het opnemen is merk ik het eigenlijk niet.

Wel zijn de opties behoorlijk beperkt, OBS is veel uitgebreider, maar loopt dan wel via de CPU.
had hier idd al naar gekeken net maar ik ben van plan obs te gebruiken aangezien ik het zelf fijner vind werken icm met templates voor bepaalde games etc ook werk ie met mijn hudige capturecard wat het makkelijker maak dan om alles er later nog in te editen als ik overlays/templates ook al via obs kan toevoegen.

• samtoxie
bump

• samtoxie
bumperdiebump

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 06:08
mijn advies is om voor een 4690k te gaan als je toch wilt overklokken. i5 is meer dan voldoende voor gaming.
16gb is ook overkill als je alleen wilt gamen. Tenzij je later wil video editen of 3d modeling werk wilt doen.

• samtoxie
tolunaygul12 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:41:
mijn advies is om voor een 4690k te gaan als je toch wilt overklokken. i5 is meer dan voldoende voor gaming.
16gb is ook overkill als je alleen wilt gamen. Tenzij je later wil video editen of 3d modeling werk wilt doen.
Ik ben van plan te gaan voor die i7 omdat ik ook via mijn cpu op ga nemen, wat even iets beter werkt met een i7. En 16 gb ram is meer omdat ik veel van alles wil.

• samtoxie
bump

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Waarom neem je zo'n duure een (IMO leijke) goedkope kast? Waar zo'n mooie build wil je toch een mooie kast of niet soms?

Waarom een i7? i5 4460 of de 4690K (als je wilt overklokken) zijn zeer goede CPU's als je wilt gamen en voor lichtere videobewerking zijn ze ook goed erin. Als je zwaarder gaat video gaat bewerken kan je een xeon nemen. das een non K i7 zonder IGPU dus schilt ook wat €€€.

Note: Als je gaat overklokken is een aftermarkt koeler zeer handig i.p.v. een intel meuk koelertje

Kwa GPU tja als je een Royal king AMD R9 290 als ik het topic mag geloven een zeer goede GPU die niet al te warm wordt. Je kan ook een refrence koeler van €30,- nemen en dan wordt die ook aardig gekoeld.

Waarom neem je een 512GB SSD? 250GB is groot zat als je alleen GTA V speelt en je opnemes opslaat op je HDD. Als 500GB SSD in jouw ogen een must is kan je beter 2x pricewatch: Crucial BX100 250GB doen en deze in RAID te zetten. Als je ze in RAID 1 (dacht ik) zet worden die schijven als 1 gezien waardoor ze +- 1,9x zo snel gaan! Daarnaast schilt het je €30,- ! Win win dus :)

Dan je voeding. 630W is aan de hoge kant. Je zou beter een 500W voeding kunnen nemen. Schilt ook wat euro's.

Ook kan je een wat goedkopere scherm kopen. Een altanatief kan de pricewatch: AOC i2369Vm Zwart zijn.

Ten slotte je mic. Is een headset geen optie? Een zeer goede is de pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset . Dan heb je een goede mic en surround ;)

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

SSD's in RAID raad ik af, je merkt er niets van, en de random prestaties gaan er zelfs iets op achteruit. Gewoon een SSD doen, 512GB is tegenwoordig zo gek nog niet.

Kast is inderdaad een rare keuze met dit budget: Fractal Design Define R5 is wat je zoekt en wil hebben.

Aangezien je wil streamen via de CPU, maar overklokken of hoge clockspeeds eigenlijk niets daaraan wil toevoegen, raad ik je een Xeon E3-1231 aan. 8 threads, tot 3.7GHz en scheelt je flink wat geld in vergelijking met die 4790K.

De R9 290 is overigens echt een veel betere kaart qua prijs/prestatie dan de GTX970. Over het hele internet wordt door zogenaamde 'experts' (nvidia fanboys) beweerd dat het een probleemkaart is met drivers, en dat ze allemaal heet en lawaaiig zijn. Een goede R9 290 kaart is niet merkbaar slechter dan een goede GTX970 op alle vlakken, maar wel mooi 80 euro goedkoper.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Pagina: 1