Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Ik ben nu een paar maanden in het bezit van een LG L90, een fantastisch toestel behalve in vliegtuigmodus.

Zo laat ik hem graag in vliegtuigmodus, zodat ik niet continu gestoord wordt door allemaal berichtjes. Nu is het alleen zo, hij trekt 'm dan zo snel leeg dat hij de volgende ochtend niet meer aan gaat. Via het multi-task menu heb ik ook alles uitgeschakeld, er draait dus niets op de achtergrond.Aparte task-killers gebruik ik niet.

Wanneer ik de telefoon aan laat staan op de normale stand, loopt hij maar een paar procent (5% oid) leeg. In vliegtuigmodus (soms, niet altijd!) van 100 naar 0 in 8 uurtjes. Wanneer ik dan tijdens het opladen kijk wat er zoveel gebruikt heeft, is het geen app maar 'Android Systeem'. Het probleem doet zich niet elke nacht voor, dus ik zou echt niet weten waar het nu aan kan liggen. Overigens doe ik als ik het toestel niet in vliegtuigmodus zet zo'n 3 dagen met normaal gebruik. Dus hoe hij van 100% naar 0% gaat zonder 'm ook maar aan te raken vind ik erg vreemd. Een defecte accu zou dan altijd zo slecht moeten presteren toch?

Wanneer ik op internet zoek op mijn probleem, krijg ik alleen gevonden dat om batterij te besparen je het toestel in vliegtuigmodus moet zetten. Wat bij mij nu net heel het probleem is... Wie heeft dit ook meegemaakt, of weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, al gekeken voor een software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Het scheelt bij mij vaak best veel batterij in het voordeel van vliegtuigmodus.

Kun je niet bij instellingen zien welke applicaties verantwoordelijk zijn voor het meeste batterij-gebruik? Internet op de achtergrond en het scherm gebruiken vaak veel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voordat je een software update doet, lees eerst de changelog. Een wilde software update helpt lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:27:
Vreemd, al gekeken voor een software update?
Er is geen software update beschikbaar. Het probleem is ook niet verschenen nadat ik iets veranderd heb. De telefoon is ook niet geroot en draait op Android 4.4.4.
chronoz schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:28:
Het scheelt bij mij vaak best veel batterij in het voordeel van vliegtuigmodus.

Kun je niet bij instellingen zien welke applicaties verantwoordelijk zijn voor het meeste batterij-gebruik? Internet op de achtergrond en het scherm gebruiken vaak veel batterij.
Zoals ik in de OP al aangaf is er geen applicatie die de batterij gebruikt, het is puur 'Android Systeem'.
Door de vliegtuigmodus wordt er ook geen gebruik gemaakt van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Niemand weet hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

Tazzios

..

Wordt je telefoon ook "ingeschakeld" (te vinden bij accu verbruik)? Zo ja even met wakelock detector kijken die laat wat meer detail zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Had er ooit last van met mijn lg die ik ondertussen niet meer heb. Toen wat gegoogled en het bleek samen te hangen met gps-gebruik (en niet specifiek een lg probleem, er zijn meer merken die er last van hebben). In je instellingen kun je bij batterij verbruik zien wanneer je GPS aan geweest is. Want dat was het vreemde: het ging er alleen om of de GPS even aan geweest was, niet of hij aan bleef staan. Zodra de GPS even aan geweest was (en daarna uit gezet) bleef de batterij meer leeglopen dan normaal.
Pagina: 1