Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Direkte aansluitingen, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:01
Voordat ik eerst nieuwe netwerkkaarten aanschaf en opnieuw moet gaan configureren wil ik eerst zeker weten of dit uberhoud gaat werken.

Wat ik wil:

Ik heb op een windows-server een domotica applicatie draaien, naam effe niet belangrijk want wat ik wil heeft meer met het windows-os te maken als met de applicatie. De server is verbonden met de router. Op de router zijn ook 2 lan-interfaces aangesloten die de domotica applicatie aanstuurt. Wat ik nu wil is om deze 2 interfaces direkt aan de server aansluiten. Dus 2 extra netwerkkaarten plaatsen en met een (crossover) kabel aansluiten. Waarom: zodat ik (automatische) de router (en modem en switch) uitschakel bij afwezigheid. Gebruikt alles bij elkaar toch een kleine 20watt.

Dus ik wil deze twee lan-interfaces een vast ip-adres geven wat tot mijn subnet behoort maar buiten mijn ip-pool valt. Gaat dit werken?

Ik heb me al suf gegoogled maar kom er niet helemaal uit. Schijnbaar moet je netwerkbruggen maken?
Maarja hoe doe je dit?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Het lijkt me dat een goedkope 5 poort switch minder energie verbruikt dan twee losse netwerkkaarten in een server. Tenminste, als het daar om te doen is.

Lekker!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[ Voor 48% gewijzigd door Fish op 04-06-2015 17:23 ]

Iperf

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waarom zou je trouwens die interfaces moeten bridgen? De applicatie draait ook op de server toch? Kwestie van de 2 NICS in de server elk een statisch IP geven en in de domotica apparaten die aan iedere NIC hangen een statisch IP instellen dat in hetzelfde subnet zit als het IP van de betreffende NIC en klaar ben je, lijkt me?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pazzje
Napsju schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:16:
Het lijkt me dat een goedkope 5 poort switch minder energie verbruikt dan twee losse netwerkkaarten in een server. Tenminste, als het daar om te doen is.
Wat bedoel je precies? Ik kan dus de server op een switch pluggen en ook de 2 laninterfaces op die zelfde switch? En dan evengoed de router en het modem uitschakelen? En dan blijft alles werken? Mits ik vaste ip-adressen instel?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mits je vaste IP addressen instelt zou dat inderdaad moeten werken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• pazzje
Orion84 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:28:
Waarom zou je trouwens die interfaces moeten bridgen? De applicatie draait ook op de server toch? Kwestie van de 2 NICS in de server elk een statisch IP geven en in de domotica apparaten die aan iedere NIC hangen een statisch IP instellen dat in hetzelfde subnet zit als het IP van de betreffende NIC en klaar ben je, lijkt me?
Stel ik ga voor 2 extra nics:
Router is 10.0.1.1, Dhcp pool is: 10.0.1.10 - 10.0.1.100

Server nic geef ik vaste instelling: 10.0.1.101
Extra servernic 1: 10.0.1.102 vast ip
Extra servernic 2: 10.0.1.103 vast ip

Dit gaat werken?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Als die extra NICs alleen hoeven te praten tegen het domotica apparaat wat er aanhangt, dan hoeven ze niet eens in hetzelfde netwerk te vallen. Zo lang het vaste IP van extra nic 1 maar in hetzelfde netwerk valt als het vaste IP van het domotica apparaat wat er aan hangt.

• pazzje
aha, maar ik wil in het geval van nood wel de webinterface kunnen bereiken van de lan-interfaces met mijn laptop (uiteraard met ingeschakeld router)

[ Voor 14% gewijzigd door pazzje op 04-06-2015 18:06 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, kijk, dan wordt het een ander verhaal inderdaad. Dan ontkom je er niet aan om die NICs te bridgen, of toch gewoon een switch te gebruiken.

• pazzje
Dus:
Router is 10.0.1.1, Dhcp pool is: 10.0.1.10 - 10.0.1.100

Server nic geef ik vaste instelling: 10.0.1.101
Extra servernic 1: 10.0.1.102 vast ip
Extra servernic 2: 10.0.1.103 vast ip

Dan moet ik alles bridgen? Wat dat ook mag betekenen?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20
20 watt.. Dat is 2 of 3 tientjes per jaar?

Roomba E5 te koop

• pazzje
sig69 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:36:
20 watt.. Dat is 2 of 3 tientjes per jaar?
Gaat om het idee, zo heb ik al vanalles aangepakt waardoor mijn sluipverbruik al gehalveerd is

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Heb me ooit laten vertellen dat die domotica apparatuur ook stroom verbruikt.....
Pagina: 1