Toon posts:

Nieuwe videokaart voor mijn oude set-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 185,95€ 185,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) 3-Pack€ 0,-€ 0,-
1Silicon Power Xpower DDR3 2000 6GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GM G750M€ 71,10€ 71,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 257,05

+ 1TB Geheugen en Acer Aspire AM3920

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart waarbij ik wel nog mijn huidige setup kan gebruiken. Op het moment heb ik een HD radeon 6570, dus die wil ik graag vervangen.
Verder heb ik een Intel i-5 2300 CPU en een voeding van 300W (Delta electronics inc DPS300AB39C). Ik heb even zitten kijken, maar alle specificaties van grafische kaarten zeggen me niet zoveel. Ik zat bv te kijken naar een gtx 750. Ik ben dus op zoek naar een kaart rond de 120 euro prijs. De vraag is ofzoiets dergelijks wel past op mijn voeding en dat ik er wel iets aan heb. Gaat de CPU geen probleem/bottleneck worden? Heb ik genoeg power en aansluitingen in mijn voeding? Verder heb ik 6GB RAM dus dat zou geen bottleneck moeten zijn denk ik. Het kan ook heel goed zijn dat deze set-up gewoon niet meer werkt voor de games die ik nu speel en in de toekomst dus dat mag je ook eerlijk zeggen.

Het voornaamste wat ik doe is gamen. Ik speel graag Rust, BF4, H1Z1, LoL, ESO en dergelijke games. Helaas draaien ze niet allemaal even soepel dus vandaar dat ik opzoek ben naar een oplossing.

Alvast bedankt!

WIJZIGING

Ik heb een gloednieuwe Club 3D Radeon R9 280 RoyalKing cadeau gekregen. Uiteraard is deze kaart veel te sterk voor mijn huidige set up maar als ik mijn voeding vervang voor een Cooler Master GM G750M dan zou ik de benodigde voeding en pin-aansluitingen wel hebben. Mijn enige vraag is nog; kunnen deze componenten overweg met de rest van mijn hardware?

PS: excuses als ik niet de juiste protocollen heb gevolgd, ik ben daar niet zo goed in O-)
Ik heb een zo accuraat mogelijke wenslijst neergezet van wat ik heb en wat ik wil vervangen (de voeding en de videokaart).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 09:35 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik weet bijna zeker dat je videokaart voor de bottleneck zorgt. Die Intel i5 kan nog prima mee.

Als ik jou was zou ik die voeding ook sowieso veranderen (vanwege een te kort aan aantal watt).. nog nooit van het merk gehoord (wilt niks zeggen, misschien kennen andere tweakers het wel).

Wat is je wens? Wil je alles op hoogst runnen met minimaal 60 fps? Want met 120 euro gaat dat natuurlijk niet lukken.

Een GTX 750 is ook best wel krap hoor met games spelen zoals Battlefield 4 :P. http://www.guru3d.com/art...and-750-ti-review,14.html

Als laatste wil ik nog even zeggen dat je iets bent vergeten.. heb je het CAA beleid gelezen? Volgens mij niet ;). Plus dat ik ook nog je componenten die netjes in een lijstje horen te staan mis. Weet je niet hoe je dat moet doen? Zie hier :).

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-06-2015 21:10 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Ik meen dat delta ook een hoop voedingen maakt voor bv seasonic. Maar ik kan er naast zitten. Maar een 300 is niet veel. Voeding vervangen kan ook geen kwaad.