Netwerk ineens brak ?

Pagina: 1
Acties:

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net RedHat 6.2 op een systeen gezet, en van mijn andere puter kernel 2.2.19 geleecht, dus bij de oudere kernel (2.2.14 wat standaard bij RH 6.2 zit) werkt het netwerk prima. Alleen toen ik 2.2.19 erop had gezet werkte het netwerk ineens _niet_. Alle instellingen zijn opzich hetzelfde gebleven, heb niets aan de config gedaan.

nu ik 2.2.19 erop had gezet en ik wou testen of het netwerk werkte kreeg ik dit:
ping 192.168.0.4
connect: Network is unreachable
[root@orion /]#

meer info:
Adaptor 1 aan, Manual >> IP nu ff op 192.168.0.166
Netmask: 255.255.255.0
Net device: eth0
Kernel modula: rtl8139

Het is dus zoals hier boven al te lezen valt een Realtek PCI cheapo netwerkkaartje, die het opzch hoort te doen (hij doet het teminste wel in 2.2.14).

Wat kan ik hier tegen doen ? ;(

Verwijderd

kernel mods zijn ook aan veranderingen onderhevig tijdens een kernel update...mischien doet ie ut nu niet meer..

Verwijderd

Welke driver gebruik je voor die realtek
rtl8139 of rtltwo?

Heb je de modules wel gecompileerd en geinstalleerd?
kijk eens in je modules-dir of hij daar tussen staat; check verder je /etc/modules.conf en doe anders eens een modprobe voor het kaartje

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 19:32 schreef Gila het volgende:
kernel mods zijn ook aan veranderingen onderhevig tijdens een kernel update...mischien doet ie ut nu niet meer..
De netwerkkaart ?

-edit-De netwerkkaart werkt dus nog prima in 2.2.14, ik heb een LILOtje gemaakt met 2.2.19 en 2.2.14, en als ik gewoon 2.2.14 boot kan ik wel gewoon pingen naar 192.168.0.4 enzo.

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 19:36 schreef nelske het volgende:
Welke driver gebruik je voor die realtek
rtl8139 of rtltwo?

Heb je de modules wel gecompileerd en geinstalleerd?
kijk eens in je modules-dir of hij daar tussen staat; check verder je /etc/modules.conf en doe anders eens een modprobe voor het kaartje
Hmm, bij netconf in 2.2.14(-5.0) geeft hij gewoon dezelfde config aan, dus ook de rtl8139, verder is /etc/modules.conf geen file of directory.

Verwijderd

hmz...mischien ikke wat onduidelijk :)

Als er een nieuwe kernel uit is, zijn de meeste modules (mods) ook herschreven omdat alles zo nauw met elkaar verweven is. dit HOEFT niet altijd zo te zijn. maar mijn ervaring is dat het meestal wel zo is.

Wat ik probeer te zeggen is dat die module die je laadt in 2.2.19 niet meer dusdanig inelkaar steekt dat ie dat netwerk kaarje niet meer laat werken..

Zo beter :?

Verwijderd

Bij de kernel source zit ook altijd een tekstfile Changes in de directory Documentation. Daar staat keurig in wat er veranderd is en welke packages ge-upgrade moeten worden.

Verwijderd

en /etc/modules.conf heette vroeger veelal /etc/conf.modules .
Maar heb je al eens gekeken of de netwerk-driver wel als module is gecompileerd en dus ook in de de /lib/modules/<kernel-version>/kernel/drivers/net te vinden is?
Pagina: 1