Ik probeer ook eens een lijstje te maken voor mijn nieuwe game computer. Ik snap er der helft niet van. Anyhow. Ik zou graag wat meer advies willen.
Ik denk dat het moederbord en de grafische kaart goed samen gaan maar of het geheugen en de processor daar ook over denken weet ik niet, ik hoor graag van experts.
Voor de rest moet ik nog een kast, hdd, processor koeler, fans en een DVD drive hebben denk ik?
Heb al een W8.1 licentie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer wordt puur gebruikt voor gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ruwe schatting is maximaal 2250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tenminste 1 SSD voor het OS en dan een andere niet-ssd voor de games? (Ik ben geen expert). Veel geheugen, en een videokaart zo dat ik niet al mijn spellen op Low hoef te spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al een goed gevoel gehad bij NVIDIA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen of wensen behalve een krachtige videokaart.
Ga je overklokken?
Nee, tevreden met standaard instellingen, denk ik.
Dit is mijn lijst tot nu toe:
Ik heb geen idee of dit tot nu toe goed gaat of dat ik de plank mis sla. Ik hoor het graag
Ik denk dat het moederbord en de grafische kaart goed samen gaan maar of het geheugen en de processor daar ook over denken weet ik niet, ik hoor graag van experts.
Voor de rest moet ik nog een kast, hdd, processor koeler, fans en een DVD drive hebben denk ik?
Heb al een W8.1 licentie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer wordt puur gebruikt voor gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ruwe schatting is maximaal 2250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tenminste 1 SSD voor het OS en dan een andere niet-ssd voor de games? (Ik ben geen expert). Veel geheugen, en een videokaart zo dat ik niet al mijn spellen op Low hoef te spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al een goed gevoel gehad bij NVIDIA.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen of wensen behalve een krachtige videokaart.
Ga je overklokken?
Nee, tevreden met standaard instellingen, denk ik.
Dit is mijn lijst tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N980WF3OC-4GD | € 535,39 | € 535,39 |
| 2 | Crucial CT102464BA160B | € 49,95 | € 99,90 |
| 1 | Corsair RM750 | € 125,84 | € 125,84 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.231,08 | |
Ik heb geen idee of dit tot nu toe goed gaat of dat ik de plank mis sla. Ik hoor het graag
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!