Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een beeldscherm voor mijn nieuwe PC setup. Ik heb al uitgezocht welke onderdelen ik wil gaan kopen, op het beeldscherm na. Misschien ook handig om te weten: Ik kom van een Alienware m17x R4 met een FHD IPS scherm. Ik vind dit best een fijn scherm en houd ook wel van een scherm die de kleuren helder weergeeft. En na behoorlijk wat zoeken ben ik bij een drietal schermen uitgekomen die binnen mijn budget vallen.

Wat is je budget?
Het budget is tussen de 250,- en 300 euro. 250 Euro vond ik een mooi bedrag voor een beeldscherm, maar vanwege één van mijn opties heb ik dit maar opgekrikt naar 300.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta eigenlijk open voor alles. Ik hou wel van het strakke design van de Dell Ultrasharp, maar een goed beeld voor gamen en algemene taken is belangrijker.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computeronderdelen moeten allemaal nog besteld worden, maar het idee is om het systeem in de volgende setup te gaan gebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 205,95€ 205,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 389,90€ 389,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 60,77€ 60,77
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 76,95€ 76,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,47

Waar ga je het voor gebruiken:
De bedoeling is dat het beeldscherm gebruikt gaat worden voor gamen en allround werk. Met de nadruk op gamen:
- Gamen
- Solidworks Design/Render
- Webdesign
- Adobe Photoshop/Dreamweaver
- Standaard meuk zoals Youtube, websurfen, Office.

Films en series kijk ik vooral vanaf mijn Laptop (straks dus PC) via HDMI op mijn TV.
Van alles wat ik ermee doe vind ik het belangrijk dat de kleuren goed overkomen en dat gamen soepel verloopt. Ben erg bang voor ghosting bijvoorbeeld. Kan zijn dat ik me echt gigantisch aanstel though, maar ik heb nog niet eerder 300 euro uit kunnen geven aan een beeldscherm, en ik wil het wel graag meteen ook goed doen.

Wat heb je zelf al gevonden:
Dit zijn de monitoren die ik zelf al heb gevonden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 225,95€ 225,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 309,-€ 309,-
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 198,90€ 198,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,85

Ik heb in de Mediamarkt rondgekeken naar formaten van monitoren en ben erachter gekomen dat 27" toch echt te groot is voor mij. Daarom houd ik het het liefst bij 24"/25".

Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Volgens de reviews is dit een erg mooi FHD IPS scherm. Ik vind het uiterlijk ook erg mooi. En voor allround taken schijnt hij erg goed te zijn. Het enige waarom ik twijfel tussen deze en de anderen is omdat de u2515h een iets hogere resolutie heeft, en omdat de Iiyama ProLite XB2483HSU misschien toch beter geschikt is voor gamen, aangezien ik dat toch wel erg belangrijk vind.

Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Dit lijkt mij de betere versie van de twee Dell Ultrasharps. Eén inch groter en een hogere resolutie. Ben alleen bij deze twee Dell monitoren erg bang voor backlight bleeding en IPS glow. Ik weet niet in hoeverre dit "ergerlijk" is tijdens normaal werk en gamen though.

pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart
De Iiyama ProLite XB2483HSU. Ik heb eigenlijk (op het dode pixel garantie gedoe na,) alleen maar goede dingen gehoord over dit scherm. Vandaar ook mijn grote twijfel, anders was ik meteen voor de u2515h gegaan van Dell. A-MVA scherm, kleuren die bijna zogoed zijn als een IPS scherm? Althans, zover ik heb "gehoord". Het maakt de keuze in ieder geval niet makkelijk.

Verder vind ik het erg moeilijk omdat ik al een lange tijd geen monitor meer heb gehad. Ik heb nu al een jaar of 3 (of 4?) de Alienware m17x R4. Daarvoor had ik een Republic of Gamers laptop. Ik ben al zolang gewend aan dit scherm dat ik daar niet graag op achteruit ga. (Als dat überhaupt een reële angst is.)

Mocht iemand een beter alternatief hebben dan die ik heb genoemd, maar dat zo'n scherm 100 euro duurder is. Dan is dat ook nog te overwegen.

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen. Mocht ik nog informatie vergeten zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Ik zou eigenlijk de 2414H en de Iiyama persoonlijk al af laten vallen om het feit dat ze maximaal 1080 pixels in de hoogte hebben. In Solidworks met veel toolboxes open of Photoshop/Dreamweaver met hetzelfde dan wil je die extra pixels gewoon hebben. Ik zou dan ook zeker minimaal een 1200p of 1440p model aanraden. De U2515H is een heel mooi model vanwege de hoge pixeldichtheid maar heeft inderdaad een beetje last van IPS glow. Daarnaast zou ik deze modellen nog overwegen:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite X2485WS-B1 Zwart

De eerste is het nieuwste 1200p model van Dell met als voordeel de dunne bezels en de tweede is een goed gereviewed Iiyama scherm met 1200p IPS paneel. Ik zou eerder voor één van deze twee of de U2515H gaan dan de andere twee door jouw gekozen modellen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Heel erg bedankt voor de reactie! Nu je het zo zegt m.b.t toolboxes van Solidworks en Adobe programma's heb je gelijk. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. Dan is wat extra scherm ruimte heel erg meegenomen.

Dan denk ik dat ik ga kiezen tussen deze twee:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite X2485WS-B1 Zwart

Zal me eens verdiepen in die Iiyama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb behoorlijk veel gewerkt met Solidworks en ook met diverse Adobe programma's (m.n. Lightroom, Photoshop en Acrobat). Als je budget €300 is, dan is er voor jou eigenlijk maar één goede optie en dat is de Dell Ultrasharp U2515H. Die resolutie ga je zoveel meer aan hebben dan 1080p. Ik zelf vind 1920 pixels in de breedte totaal niet werken, want het is gewoon te smal om comfortabel twee vensters naast elkaar weer te geven. Met 2560 pixels werkt dat juist perfect, want 1280 pixels is een prima breedte per venster.

Daarnaast is de extra hoogte ten opzichte van 1080p een verademing. En geloof me, zelfs dat ga je op den duur te weinig vinden...