Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit topic is bedoeld om de gang van zaken rondom de op 3 juni 2015 door Apple aangekondigde terugroepactie voor de Beats Pill XL portable speaker te behandelen.

Nieuws:
nieuws: Apple roept alle Beats Pill XL-speakers terug vanwege oververhitting accu

Officiële mededeling van Apple:
https://www.apple.com/nl/support/beats-pillxl-recall/

Het product:
pricewatch: Beats by Dr. Dre Pill XL Zwart (en nog 4 kleuren)

Het formulier::
https://www.apple.com/nl/...ts-pillxl-recall/request/

Achtergrond:
De Beats Pill XL is een bluetooth speaker die door Beats, overgenomen door Apple, verkocht werd tussen januari 2014 en juni 2015. Hij is uitgebracht in de kleuren black, white, pink, metallic sky en titanium.
Apple heeft 8 klachten gekregen van oververhitting waaronder eenmaal een brandwond aan iemands vinger
en eenmaal schade aan een toonbank/ bureau.

Apple is op 3 juni 2015 een wereldwijde terugroepactie gestart voor alle Beats Pill XL-speakers en raadt verder gebruik per direct af. Consumenten en bedrijven kunnen bovenstaand formulier invullen en krijgen dan een voorgefrankeerde doos toegestuurd om de speaker te retourneren. Na ontvangst krijg je binnen 3 weken €300 naar keuze ofwel op je bankrekening gestort ofwel in Apple Store krediet (te besteden in de Apple Store). De terugroepactie loopt per heden, de einddatum is (nog) niet bekend.

Verder leesvoer:
Terugroepactie bij de U.S. Consumer Product Safety Commission (CPSC)

Meer vragen, onduidelijkheden of andere zaken die je mist graag in de reacties dan kan deze post nog verder aangepast worden. Dat gebeurt sowieso bij updates.

[ Voor 0% gewijzigd door sambalbaj op 09-06-2015 18:07 . Reden: sp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Iemand al een voorgefrankeerde doos ontvangen van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Nope, nog steeds geen doos ontvangen. Woensdag heb ik de doos aangevraagd. Is er toevallig iemand die hem al wel heeft ontvangen? Duurt al best lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20

FeaR

In GoT we trust

AUD > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Ik heb vandaag Apple gebeld, ze hadden veel aanvragen ontvangen. Nadat je de doos hebt aangevraagd kan het 1 à 2 weken duren voordat de doos ook daadwerkelijk wordt geleverd. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Zeker! Handig om een tijdsindicatie te hebben.
Vond een week zonder bericht al geen echte Apple service.

@FeaR, bedankt! Ik twijfelde al tussen die twee subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Bedankt. Dan hoop ik hem binnen een weekje te krijgen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Snoop op 12-06-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Haha, ik ook! Trouwens welke speaker gaan jullie als vervanger kopen? Ik zat te denken aan de BeoPlay A2 van Bang & Olufsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Je krijgt 325 USD terug omgerekend ongeveeer 290 euro.

Als ik hem nu koop voor 250 euro: http://www.bol.com/nl/p/b...r-zwart/9200000024504608/

Dan maak ik 40 euro winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is dus niet voor nieuwe aankopen bespreken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 11:27
Heel vreemd dat bol.com ze weer in assortiment hebben. Ik ben nadrukkelijk door Apple care verzocht om niet de bestelling retour te sturen naar de webwinkel waar je hem evt van hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Je krijgt geen 290 euro terug, je krijgt 300 euro terug zoals vermeld op de Nederlandse supportpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De doos kwam net binnen, bezorger had z'n wagen vol met lege dozen en wist er al van. :)

[ Voor 15% gewijzigd door sambalbaj op 16-06-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
sambalbaj schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:47:
De doos kwam net binnen, bezorgen had z'n wagen vol met lege dozen.
Krijg je hem niet gewoon in de brievenbus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
René, wat denk je zelf? Een doos door een brievenbus? Ik weet niet hoe groot jouw brievenbus is maar mijn Pill XL past daar echt niet in hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het blinkt allemaal ook niet uit in duidelijkheid en mist een flink stuk begeleiding.

Je krijgt die doos met 2 foamen houders er in om 'm in te schuiven in een plastic zak, een etiket en een soort dichtseal strip. Verder zit er een algemene handleiding Apple Care in voor retouren die niet in het Nederlands is. Ze gebruiken UPS en nergens een verwijzing naar hoe die te bereiken (https://www.ups.com/content/nl/nl/contact/index.html) om het op te halen of te droppen (https://www.ups.com/dropoff) en je moet maar naar de gegevens op het etiket verwijzen voor de prepaid verzending.

[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 16-06-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Je moet UPS bellen op het volgende nummer: 0900-2255 877, zoals vermeld in het AppleCare boekje. Bij mij komt UPS hem vandaag nog ophalen. Ik snap alleen niet hoe Apple kan zien dat het pakketje van mij afkomstig is. Er staat nergens mijn adres op het nieuwe etiket. Het oude etiket heb ik eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 16-06-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Nee, maar dit lijkt me goed mogelijk @Leetness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:58
sambalbaj schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:36:
Het blinkt allemaal ook niet uit in duidelijkheid en mist een flink stuk begeleiding.

Je krijgt die doos met 2 foamen houders er in om 'm in te schuiven in een plastic zak, een etiket en een soort dichtseal strip. Verder zit er een algemene handleiding Apple Care in voor retouren die niet in het Nederlands is. Ze gebruiken UPS en nergens een verwijzing naar hoe die te bereiken (https://www.ups.com/content/nl/nl/contact/index.html) om het op te halen of te droppen (https://www.ups.com/dropoff) en je moet maar naar de gegevens op het etiket verwijzen voor de prepaid verzending.
Achterop het verzendetiket staan ook instructies om een afhaalafspraak in te plannen via de website van UPS. Wanneer je op de website van UPS bent, kun je via het tabblad Verzenden navigeren naar Afhaling Plannen. Op deze manier moet het ook lukken om een afhaalafspraak in te plannen.

Probleem bij mij is alleen dat ik 2 speakers heb en vandaag maar 1 retourdoos heb gekregen. Staat verder ook niet aangegeven bij welke speaker of serienummer deze doos hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Op pepper heeft rlsikosek een uitstekend stappenplan geplaatst voor de retourzending:
- Open de doos en schuif de speaker in de plastic zak die in de doos zit
- Doe de 2 foamen houders (die in de doos zitten) om de speaker aan de zijkanten
- Doe de oplaadkabel + voeding in de doos
- Doe de doos dicht en plak hem dicht met de tape die erbij zit
- Haal het oude etiket en de pakbon van de doos
- Plak het nieuwe etiket op de plaats van het oude etiket
- Bel UPS op 0900-2255877
- Zeg tegen UPS dat het om een retourafhaalzending van Apple gaat, zij weten dan genoeg
- Plan je afspraak in, UPS komt bij mij vandaag nog langs
- Klaar!
de barcode op het nieuwe etiket is gelinkt aan een product en een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03
Hoe weet Apple waar de uitbetaling heen moet? Ik heb nergens mijn rekeningnummer opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Klopt, nadat Apple de zending heeft ontvangen nemen ze contact met je op om de terugbetaling te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Jadang schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:14:
[...]

Probleem bij mij is alleen dat ik 2 speakers heb en vandaag maar 1 retourdoos heb gekregen. Staat verder ook niet aangegeven bij welke speaker of serienummer deze doos hoort..
Hier ook twee speakers, allebei opgegeven, maar slechts één doos ontvangen. Nog geen tijd om gehad om er achteraan te gaan. Nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
Snoop schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:45:
[...]

Hier ook twee speakers, allebei opgegeven, maar slechts één doos ontvangen. Nog geen tijd om gehad om er achteraan te gaan. Nog meer mensen die dit hebben?
De tweede doos heb ik vandaag ontvangen via UPS, 1 dag later. Gisteren werd het via TNT bezorgd.
Lijkt wel volstrekte willekeur daar om de dozen te versturen. Volgens de pakbon is de eerste doos op 8 juni al verstuurd, terwijl de tweede doos op 16 juni is verstuurd.

De beste man van UPS stond na een paar uur weer voor m'n deur om dezelfde doos weer mee terug te nemen (binnen een halfuur na het aanmaken van afhaalopdracht).

[ Voor 12% gewijzigd door Jadang op 17-06-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Ik heb nog geen mail van Apple dat ze de speaker hebben ontvangen. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Jadang schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:59:
[...]

De tweede doos heb ik vandaag ontvangen via UPS, 1 dag later. Gisteren werd het via TNT bezorgd.
Lijkt wel volstrekte willekeur daar om de dozen te versturen. Volgens de pakbon is de eerste doos op 8 juni al verstuurd, terwijl de tweede doos op 16 juni is verstuurd.

De beste man van UPS stond na een paar uur weer voor m'n deur om dezelfde doos weer mee terug te nemen (binnen een halfuur na het aanmaken van afhaalopdracht).
Goed om te weten! Dan zal de tweede doos snel komen.
Kan overigens nergens terugvinden of de doos is gekoppeld aan het opgegeven serienummer van de speaker zodat duidelijk is welke speaker in welke doos hoort. De dozen zijn namelijk ook genummerd. Of kan dit gewoon willekeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Hier in 1 keer twee dozen gekregen, alles in gepakt en gebeld en ze komen vandaag weer langs om het op te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
Snoop schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Goed om te weten! Dan zal de tweede doos snel komen.
Kan overigens nergens terugvinden of de doos is gekoppeld aan het opgegeven serienummer van de speaker zodat duidelijk is welke speaker in welke doos hoort. De dozen zijn namelijk ook genummerd. Of kan dit gewoon willekeurig?
Heb voor datzelfde probleem even gebeld met Apple support, ze meldden mij om er een papiertje bij te voegen met de follow-up nummers die ik per mail heb gekregen. Heb er vervolgens nog m'n adres en contactgegevens opgezet zodat ze me sowieso kunnen bereiken, mocht het fout gaan.. Ben benieuwd wanneer ze weer contact op gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Ben vandaag gebeld door het nummer +353 (21) 238 1341, helaas heb ik hem gemist. Ik bel terug en ik krijg te horen: You have missed a call from Apple, goodbye. Na enige research op internet blijkt dat dit nummer afkomstig is van AppleCare uit Ierland. Een aantal mensen zeggen dat dit Apple is en een aantal mensen zeggen dat ze het niet vertrouwen. Vond het wel toevallig omdat dit refundprogramma nu loopt. Zijn er meer mensen die vandaag een belletje hebben gehad van dit nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Volgens mij is het Apple wel want ik heb een paar dagen geleden Apple Support gebeld, en dat was hetzelfde nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Dat is inderdaad Apple :)
Jadang schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:36:
[...]

Heb voor datzelfde probleem even gebeld met Apple support, ze meldden mij om er een papiertje bij te voegen met de follow-up nummers die ik per mail heb gekregen. Heb er vervolgens nog m'n adres en contactgegevens opgezet zodat ze me sowieso kunnen bereiken, mocht het fout gaan.. Ben benieuwd wanneer ze weer contact op gaan nemen.
Had ook maar even gebeld. Mijn tweede doos is een dag later nog steeds niet aangekomen maar hij was al wel verzonden. het kon echter zijn dat deze tweede doos wat later is verzonden. Hopelijk komt hij gauw binnen.
Inmiddels heb ik al wel de eerste Pill ingepakt en er een briefje bij gedaan met alle contact info en aan welk follow up nummer de Pill gekoppeld moet worden.
Ze zeiden dat het wel goed zou komen en daar heb ik wel vertrouwen in eigenlijk.

[ Voor 100% gewijzigd door Snoop op 18-06-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Heeft iemand al iets gehoord van Apple, een ontvangstbevestiging van de speaker of iets dergelijks? Ik heb namelijk nog niks, alleen 1x een belletje gehad die ik gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Inmiddels bij UPS kunnen zien dat hij afgelopen vrijdag in Breda gearriveerd is (ontvangstbewijs), maar verder nog niet van Apple gehoord.
Nadat we de luidspreker hebben ontvangen, is uw Apple Store-tegoed of elektronische betaling over ongeveer 3 weken beschikbaar.
Dat lijkt me dus ook de datum die ik moet aanhouden, maar m'n rekeningnummer hebben ze nog niet eens gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
Mijn 2 speakers zijn afgelopen donderdag in Breda in ontvangst genomen. Tot op heden nog geen terugkoppeling ervan gehad, dus nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nou veel vertrouwen geeft contact hebben met de support van Apple ook niet. Eerst gechat (computer of buitenlander met vertaalprogramma) met resultaat teruggebeld worden. Nog gevraag vanuit Ierland en ja dat kon goed kloppen. Wel bijna direct gebeld (+353212381341) en daar 3 verschillende mensen aan de lijn gehad die steeds de gegevens moesten hebben (en vragen om reparatienummer (nooit gehad) of serienummer (stond op formulier, maar aan followup nr uit mail hadden ze ook genoeg) en uiteindelijk iemand van facturatie gesproken die m'n rekeningnummer genoteerd heeft maar verder ook niet wist of hij genoeg gegevens had uiteindelijk.

Ah, werd nog een keer teruggebeld en ze hadden alles gevonden en verwerkt en ik heb binnen 6 weken het geld op m'n rekening. Totaal wordt dus bij lange na niet die ongeveer 3 weken maar meer 7 a 8 weken.

[ Voor 12% gewijzigd door sambalbaj op 29-06-2015 17:23 . Reden: terugbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Net gechat met Apple, vanuit daar werd er gemeld dat zij het niet kunnen oplossen en ik gebeld kan worden, gelijk mijn nummer doorgegeven en ik werd direct gebeld. Uiteindelijk doorverbonden met de afdeling die specifiek over de terugbetalingen hiervan gaat en daar ben ik door iemand geholpen die mijn bankgegevens heeft genoteerd omdat dat ook de status was dat ze bezig zijn om 'bankgegevens te verzamelen'. Waarom je dit niet gewoon op dat formulier kon invullen is mij ook een raadsel.

Ook nu netjes een mail gekregen van Apple dat hij mijn contactpersoon is en als er zich nog problemen voordoen ik hem direct kan benaderen. Ook zijn werkrooster staat in de mail zelfs.

Hopelijk staat het er nu dus snel op.

[ Voor 12% gewijzigd door René90 op 03-07-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Hoi Rene

Zo te lezen heb jij wél de juiste persoon te pakken gekregen. Zou je de gegevens misschien met me willen delen? Heb je ook een dm gestuurd hierover.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Snoop schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:27:
Hoi Rene

Zo te lezen heb jij wél de juiste persoon te pakken gekregen. Zou je de gegevens misschien met me willen delen? Heb je ook een dm gestuurd hierover.

Thanks!
Ik heb hem gevraagd of ik zijn gegevens hier mag neerzetten zodat mensen hem direct kunnen benaderen voor een snelle afhandeling, als dit mag zal ik het even doorgeven. Sowieso kwam ik uiteindelijk bij de 'Beats by Dr. Dre' afdeling terecht nadat het duidelijk was dat het dus niet om een reparatie ging maar om een terugstuur-programma.

Edit: Reactie gekregen, en ik mag niet zijn gegevens delen met anderen. Er moet dus zelf worden gebeld met Apple helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door René90 op 04-07-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Ik heb precies hetzelfde gedaan 2 weken geleden. Heb ook de privé mail van de adviseur gekregen (hij is ook mijn contactpersoon). Volgens mij krijg je altijd de juiste persoon te pakken als je er maar duidelijk genoeg naar vraagt. Bij mij was de status ook bankgegevens verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
rlsikosek schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:26:
Ik heb precies hetzelfde gedaan 2 weken geleden. Heb ook de privé mail van de adviseur gekregen (hij is ook mijn contactpersoon). Volgens mij krijg je altijd de juiste persoon te pakken als je er maar duidelijk genoeg naar vraagt. Bij mij was de status ook bankgegevens verzamelen.
Als je geen contact met Apple opneemt, nemen zij dan in een later stadium wel contact op met jou? Ik vraag mij dat af, aangezien je aangeeft dat er een bepaalde status aan je refund is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Bij mij was de status 'bankgegevens verzamelen' er al toen ik belde. Ze gaven wel aan daar mee bezig te zijn, maar erg actief leek het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
oohh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Als je geen contact met Apple opneemt, nemen zij dan in een later stadium wel contact op met jou? Ik vraag mij dat af, aangezien je aangeeft dat er een bepaalde status aan je refund is gekoppeld.
Nouja....niet heel actief dus. Sowieso hadden ze op dat formulier de mogelijkheid tot het invullen van je rekeningnummer moeten geven. Had heel veel gedoe gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Ze nemen vanzelf contact met je op. Om het proces te versnellen kun je ze ook zelf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Krijg net mail dat de terugbetaling is verwerkt en dat 300 euro binnen 15 dagen gestort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12

RobertowNL

For your gear!

sambalbaj schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:43:
Krijg net mail dat de terugbetaling is verwerkt en dat 300 euro binnen 15 dagen gestort wordt.
Hier de zelfde mail gehad. Ergens 10 dagen geleden contact gehad met Apple over het bankrekeningnummer.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
ondertussen per post ook nog een credit factuur van Apple Ierland ontvangen, een Apple Payment is blijkbaar ook een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Ik heb helemaal niks van Apple gehoord. Heb ze maar uit mezelf gebeld waardoor ik met iemand in contact ben gekomen die mijn rekeningnummer heeft doorgegeven naar de juiste afdeling.
Dit was twee weken geleden en sindsdien is het stil gebleven...

Ik vind dit zeer slecht van een bedrijf als Apple. Een bijzonder slechte ervaring die zeker niet voor herhaling vatbaar is als ze een andere terugroepactie houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoop op 22-07-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 18:57
Snoop schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:30:
Ik heb helemaal niks van Apple gehoord. Heb ze maar uit mezelf gebeld waardoor ik met iemand in contact ben gekomen die mijn rekeningnummer heeft doorgegeven naar de juiste afdeling.
Dit was twee weken geleden en sindsdien is het stil gebleven...
Zelf heb ik vorige week mijn rekeningnummer doorgegeven. De persoon die ik sprak gaf aan dat er vanaf het moment dat je reknr. is genoteerd in het systeem, de betaling dan doorgaans over 3 weken is voltooid. Vanwege de drukte zou dit kunnen oplopen tot 4-6 weken.

Voorlopig dus nog maar even geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
Op 4 juni een aanvraag ingediend voor deze actie. Afgelopen maandag de mail ontvangen mbt tot de terugbetaling en vervolgens de creditnota per post.

Vandaag het gehele bedrag ontvangen op mijn bankrekening. Nadat je de mail hebt gehad kan het geld dus al snel op je rekening staan. Al met al heeft de gehele procedure bij mij bijna 2 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En vandaag de 300 euro op m'n rekening mogen ontvangen.
Als je de toekenningsmail en creditfactuur ontvangt gaat het dus vlot.

Toch 53,32 (300-249 + 2,32 shopkorting) winst gemaakt op deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Op 12 juni heb ik de retouraanvraag gestart via het webformulier. Na 7 weken nog niets vernomen.

Maar even gebeld met de Apple klantenservice. Op de website kwam ik zonder het invoeren van een serienummer niet bij het telefoonnummer, dus heb ik maar voor de chatservice gekozen. Die heeft een case aangemaakt en mij het juiste telefoonnummer gegeven. Mijn status stond op ''Collect bank information'', ofwel ze hadden nog geen betaalgegevens van me. Ze hadden me een paar keer geprobeerd te bellen, maar krgen me niet te pakken dus ze wachtte af tot ik zelf belde. Welnu, dat heb ik gedaan. Nu opnieuw 4-6 weken wachten tot het geld gestort kon worden.

Wel zeer vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Royeboi schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:58:
Op 12 juni heb ik de retouraanvraag gestart via het webformulier. Na 7 weken nog niets vernomen.

Maar even gebeld met de Apple klantenservice. Op de website kwam ik zonder het invoeren van een serienummer niet bij het telefoonnummer, dus heb ik maar voor de chatservice gekozen. Die heeft een case aangemaakt en mij het juiste telefoonnummer gegeven. Mijn status stond op ''Collect bank information'', ofwel ze hadden nog geen betaalgegevens van me. Ze hadden me een paar keer geprobeerd te bellen, maar krgen me niet te pakken dus ze wachtte af tot ik zelf belde. Welnu, dat heb ik gedaan. Nu opnieuw 4-6 weken wachten tot het geld gestort kon worden.

Wel zeer vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon.
idem hier, ben gebeld en kon niet opnemen. Vervolgens niks meer gehoord.
Zelf gebeld naar support nr en bankgegevens achtergelaten.
De medewerker die ik sprak was van de Beats afdeling en leek wel bekend met het e.e.a.

Toch vind ik de customer service ervaring slecht, dit had ik niet verwacht van een bedrijf als Apple.

In principe wordt je gewoon 6+ weken in het ongewis gelaten en na zelf contact op te nemen hoor je vervolgens weer x weken niks.

Een mail kon de medewerker niet sturen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Vandaag dan eindelijk de verlossende mail ontvangen nadat ik de speaker zo'n anderhalve maand geleden retour heb gestuurd.

Hoe het allemaal ging is ronduit stuitend: Apple heeft, op de automatische mail met het follow up nummer direct na het indienen van de aanvraag na, 0,0 gecommuniceerd met mij. Uiteindelijk heb ik het heft in eigen hand genomen en ze opgebeld. Na een aantal telefoontjes (de KS mensen zijn gelukkig wel vriendelijk) heb ik een persoonlijke mail gekregen van iemand waardoor ik via één persoon kon communiceren. Op deze manier heb ik ze mijn rekeninggegevens gestuurd en zijn ze ingevoerd in hun systeem.
Uiteindelijk heb ik meerdere malen moeten aandringen op de betaling aangezien de deadline van 3 weken waarbinnen de terugbetaling gedaan moest worden, wat Apple aangaf bij de terugroepactie, ruimschoots overschreden waren. Nadat ik vandaag de zoveelste mail stuurde kreeg ik na een paar uur "opeens" de mail dat het geld wordt overgemaakt.
Dan is het nu wederom een paar weken wachten op mijn geld maar ik heb na anderhalve maand dan eindelijk de zekerheid dat ik het geld terug ga krijgen.

Erg slecht van Apple. Dit was een zeer teleurstellende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Snoop schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
Vandaag dan eindelijk de verlossende mail ontvangen nadat ik de speaker zo'n anderhalve maand geleden retour heb gestuurd.

Hoe het allemaal ging is ronduit stuitend: Apple heeft, op de automatische mail met het follow up nummer direct na het indienen van de aanvraag na, 0,0 gecommuniceerd met mij. Uiteindelijk heb ik het heft in eigen hand genomen en ze opgebeld. Na een aantal telefoontjes (de KS mensen zijn gelukkig wel vriendelijk) heb ik een persoonlijke mail gekregen van iemand waardoor ik via één persoon kon communiceren. Op deze manier heb ik ze mijn rekeninggegevens gestuurd en zijn ze ingevoerd in hun systeem.
Uiteindelijk heb ik meerdere malen moeten aandringen op de betaling aangezien de deadline van 3 weken waarbinnen de terugbetaling gedaan moest worden, wat Apple aangaf bij de terugroepactie, ruimschoots overschreden waren. Nadat ik vandaag de zoveelste mail stuurde kreeg ik na een paar uur "opeens" de mail dat het geld wordt overgemaakt.
Dan is het nu wederom een paar weken wachten op mijn geld maar ik heb na anderhalve maand dan eindelijk de zekerheid dat ik het geld terug ga krijgen.

Erg slecht van Apple. Dit was een zeer teleurstellende ervaring.
Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind dat het zo is gegaan. Geen communicatie van Apple naar de 'klant' toe. Ik heb zelf een week geleden ook gebeld om mijn rekeningnummer door te geven en kreeg vandaag een melding dat de uitbetaling zal plaatsvinden/heeft plaatsgevonden.

Men had er beter aan gedaan om direct te vragen om een bankrekeningnummer en daarna nog een bevestiging te sturen als de speaker was aangekomen. Helaas is dat niet het geval geweest.

Aan de andere kant, volgens mij hebben de meesten hier de speaker pas gekocht nadat bekend was geworden dat men er winst op kon maken. Het is natuurlijk geen excuus, maar je neemt dan natuurlijk wel het risico dat je je geld een tijdje kwijt bent. Dat hoort bij het spellletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 12:00
Dat is ook zo. Ik heb wel een briefje met bankrekening bij de doos gedaan, maar daar wordt niks mee gedaan.
Al met al een wat mij betreft erg slechts georganiseerde terugroepactie.
Gelukkig ook gisteren de mail gekregen dat de betaling verricht is.

Nu maar hopen op het goede rekeningnr, want er is geen enkele mogelijkheid om te controleren of je gegevens juist zijn geadministreerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlsikosek
Geld is ontvangen hier..

• Timo.Center
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-05 23:32
Ik lees hier dat het overgrote deel van de mensen apple support hebben gebeld, maar als ik via de terugroepactie-pagina naar apple support moet bellen, moet ik eerst een account aanmaken en een serienummer invullen (waarvan ik geen idee heb, want ik heb die helaas niet opgeschreven). Ik heb daarbij ook niet echt zin om een apple id aan te maken.. Maar welk nummer hebben jullie dan gebeld? Of hebben jullie dat serienummer opgeschreven?

Mvg

• sambalbaj
  • Niet online
Ga met ze chatten, dan wordt je zelf haast meteen teruggebeld. Follow up nr uit de mail is voldoende.

• NS011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 18:57
Het serienummer van de Beats Pill herkent de website sowieso niet (geen Apple product, heb het meerdere malen geprobeerd). Bellen kan naar 0800 0200 570. Probeer z.s.m. met de juiste afdeling in contact te komen. Oftewel vraag zodra je iemand aan de lijn hebt naar de afdeling van Beats of iemand die van de terugbetaling af weet.

Of inderdaad chatten wat sambalbaj aangeeft..

• Timo.Center
Bedankt allebij voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo.Center
Net gebeld met apple, ik ben heel goed te woord gestaan, formulieren even nagelopen. Nu nog 2-3 weekjes wachten totdat het geld gestort is, naar hun zeggen. Leereffect: bellen zorgt voor een kortere wachttijd. Al in al wel een hele goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 22:05
Hoi! Ik heb nog een beats pill xl liggen, is het nog steeds mogelijk om hem te retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
koenster schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:25:
Hoi! Ik heb nog een beats pill xl liggen, is het nog steeds mogelijk om hem te retourneren?
Zou nog zeker mogelijk moeten zijn! De terugroepactie is nog actief! Je kan hier je gegevens invullen.

hi!

Pagina: 1